NAT-type strict op Playstation 4

  • 30 March 2015
  • 11 reacties
  • 3838 Bekeken

Ik krijg altijd de melding NAT-type strict op Playstation en ook in-game.


Ik heb een plc adapter aangeschaft zodat internet beter is in mijn kamer.

De Playstation is aangesloten met een ethernet-kabel naar de wifi-extender.


Internet gaat zeer snel maar heb altijd een probleem met de NAT-type.


Port-forwarding heb ik gedaan, IP-adres v/d Playstation in DMZ gezet.

Inloggen met PPPOE op de Playstation want hij aanvaardt niet de login of passwoord.


Nu heb ik gelezen bij support dat Proximus automatisch enkele poorten sluit:


'Om u te beschermen tegen virussen en aanvallen van hackers, hebben we de toegang tot enkele poorten van uw internetverbinding geblokkeerd. U kunt de poorten 23, 40 en 443 openen voor inkomend verkeer, maar de meeste geblokkeerde poorten kunnen niet worden geopend.'


Nu bij myProximus zie ik niets staan van producten terwijl ik wel klant ben.


Zou het probleem van de NAT-type aan die poorten liggen? Of is er een ander probleem?


Download snelheid op PS4: +- 25mbit/sec

upload snelheid: 2mbit/sec


Kan er iemand helpen want ik zou echt graag normaal kunnen gamen :(




grtz

11 reacties

Ter info: enkele antwoorden die hier al gepost geweest zijn omtrent dit probleem :



Je moet alleen maar de juiste instellingen ingeven op je PS3, daarom klik je op de volgende dingen:

'Netwerkinstellingen' --> 'Aangepast' --> 'Verbinding met kabel' of 'Draadloos' --> 'Scannen'

Daarna kies je de juiste internetverbinding en daarna zal je je wifi-wachtwoord moeten ingeven als je een draadloze verbinding hebt.

Als dat gelukt is, komt de belangrijkste stap!

Bij de instellingen van je IP-adres heb je normaal 3 keuzes, namelijk 'Automatisch', 'Handmatig' en 'PPPoE'.

'PPPoE' is de keuze die je hier moet maken!

Daarna zal de PS3 naar je PPPoE username en wachtwoord vragen. (zelfde als voor je pppoe van je bbox)

Als je beide hebt ingegeven in je PS3 gaat hij gewoon verder met de laatste instellingen:



DHCP - Niet instellen

DNS - Automatisch

MTU - Automatisch

Proxyserver - Niet gebruiken

UPnP - Inschakelen (bij mij is UPnP uiteindelijk 'niet beschikbaar', maar dat maakt blijkbaar niet uit)



Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens 'NAT type 1' hebt.

Op Call of Duties is mijn NAT-type 'Open'.

'PPPoE' zorgt er eigenlijk voor dat je PS3 het werk van je b-box 3 gaat overnemen.


Ofwel kan je ook via portmapping proberen in je router (bbox):


Door de portmaps manueel toe te voegen voor poorten 80, 443, 1935 en 3478-3480.

via 'access control' 'Port Mapping' en dan deze poorten toevoegen:

voor de 3 eerste is dit alleen TCP, voor de laatste range TCP en UDP

( die poortnummers zijn gevonden voor PS4 via google)


Procedure voor portforwarding: http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/PlayStation_Network/Belgacom.htm" rel="nofollow" target="_blank Bron: surf naar: Portforwarding


http://community.belgacom.be/posts/0de2d9a51a" target="_blank




Q: Ik speel graag games op de playstation, onlangs heb ik Destiny gekocht.

Het betreft een online game, waarbij je met en tegen mekaar speelt.

Ik heb steeds problemen met mijn 'modem'.

Om het spel te spelen zonder problemen zou ik de instelling

NAT type 2 naar NAT type 1 veranderen.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit euvel oplos?

A: Wij hebben net hetzelfde probleem gehad, ook met Destiny.

We veranderden van een Bbox 2 naar Bbox 3.

Toen ik online speelde werd ik steeds uit het spel gegooid.

We hadden een Bbox 3 meegekregen van 'Technicolor'.

Na lang zoeken en bellen naar helpdesk kreeg ik een medewerker te pakken

die van het probleem afwist en mij vertelde dat de Bbox van 'Technicolor'

zijn NAT type niet compatibel is met PS4.

Als oplossing moest ik Bbox 3 moest gaan halen van 'Sagemcom'.

Alles werkte nadien perfect, zonder ook maar iets te moeten instellen.


De NAT problemen bij sommige X-box of PS spelen is dat de Bbox3/T,

in tegenstelling tot de /S, geen full-cone NAT heeft geïmplementeerd




Proximus medewerker wist te vertellen dat een PS4 via wifi altijd

max een NAT2 connectie kan maken omdat NAT1 al je capaciteit zou opslorpen.

NB: wifi traffic via een ASUS router en WIIU connectie (mario kart)

verloopt probleemloos en PS 4 NAT 2 (was NAT3 met standaard bbox3 wifi)




community playstation

Het is ondertussen een goede week en half opgelost!

Het had niets te maken met port forwarding enz.

Blijkbaar heeft Belgacom 2 types van bbox3 modems. Technicolor en Sagem.

Blijkbaar geeft de Technicolor conflicten aan de PS4.

Want nu ik de Sagem heb, heb ik geen enkel probleem meer!



ik heb al gevraagd achter een sagem maar die bestaan niet meer zeiden ze.




en hoe moet ik aan mijn PPPOE login geraken?
De Medewerker die dat gezegd heeft zal nog niet lang in dienst zijn ;-)


De BBOX3 van Sagemcom bestaat heel zeker en zal wel de simpelste oplossing zijn.
De pppoe login kan je altijd vragen via een een privé bericht aan 'Onze medewerkers' ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 2
Badge
We hebben hier een PS4 en hebben helemaal niets moeten doen aan de BBOX2 noch aan de PS4, gewoon WiFi netwerk kiezen en gamen. De PS4 gaat draadloos naar Apple WiFi router (BBOX2 WiFi is 'niet zo goed') en Apple WiFi router gaat naar BBOX2. Mijn zoon speelt nu Call of Duty online en ik hoor hem alleen maar klagen als hij verliest:-)
Het probleem stelt zich ook maar enkel en alleen met de bbox3/T
Het probleem stelt zich ook maar enkel en alleen met de bbox3/T
Beste , ik plan in de nabije toekomst een ps4 aan te schaffen . Is dit probleem met de BBox3/T en het NAT-type nog altijd bestaande ?
Kan ik op een eenvoudige manier onze bbox3/T omruilen naar een bbox3/S of heb ik hier een storingsnummer voor nodig ?
mvg
Dat moet je aan iemand van Proximus zelf vragen of dit ondertussen opgelost is, want er zijn inderdaad al ondertussen andere software updates gekomen en als dit niet zo is dan zouden ze u inderdaad om die reden een ruilnummer moeten geven want het is bij anderen ook als geldige reden aanvaard geweest.
Je kan eventueel bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7tot 22u)
Ok bedankt vr info . Toevallig geen idee of dit probleem ook zou bestaan hebben op de technicolor ac versie ? 😉
Nee ik heb er spijtig genoeg geen idee van , vroeger las ik af en toe eens op het userbase.be forum dat er waren die het Nat type strict problemen hadden (bv hier)en dat was dan met de bbox3/T versie 1 maar ondertussen zijn de bbox3 versie 2 (wifi-ac) zowel bij technicolor als sagemcom er bij gekomen of daar het probleem nog bestaat weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +6
Hendrik_023,

Momenteel zijn we een beperkte uitrol aan het doen van CGN (Carrier Grade NAT). Dit is slecht bij een beperkt deel van de klanten. Echter kan dit problemen veroorzaken bij spelconsoles zoals PS3, PS4, XBox, ... zoals jij deze beschrijft.

Vermoedelijk zal er dus een kleine aanpassing noodzakelijk zijn.

Kan je me je telefoonnummer of klantennummer in privébericht sturen naar Het proximus Team. Dan kijk ik dit even voor je na.


Edit: Aangezien dit topic 9 maand oud is, is deze info niet relevant.

Reageer