NAT Loopback BBOX3

  • 3 November 2014
  • 19 reacties
  • 1535 Bekeken

Ik heb de portforwarding ingesteld op mijn BBOX3. Dit lijkt nu te werken als ik dit test via mijn GSM via 3G.


Ik wil mijn DYNDNS ook gebruiken als ik thuis ben zodat ik niet moet wisselen tussen een intern IP adres en het DYNDNS adres. Dit werkte met mijn Fritzbox van mijn vorige internet provider, maar de BBOX3 van Proximus lijkt dit niet te doen. Moet dit geconfigureerd worden? Hoe los ik dit op?


mvg,


Davy

19 reacties

Ter info: Je vindt meer specialisten met veel ervaring en die je zullen kunnen verder helpen, surf naar ► http://userbase.be/forum" target="_blank


Nat loopback wordt inderdaad bij de bbox3 ondersteunt (wat niet het geval is bij de bbox2)


In ieder geval de bbox3 zorgt blijkbaar voor heel veel mensen wat kopzorgen ;-)
In ieder geval als je wilt weten of het iets te maken heeft met portforwarding kan je altijd als test het ip adres in DMZ zetten en als het dan werkt weet je dat het met poorten te zien heeft.
DMZ invullen helpt niet.


Zijn er nog andere ideëen?
Beste Davy,
Welk model van BBOX-3 heb je? De Technicolor heeft problemen met NAT. De Sagem werkt beter met port forwardings.
Met vriendelijke groeten,
Selvam
Je bedoelt met Nat loopback of Nat in 't algemeen ?
Elsa,
Port forwarding in het algemeen.
Mvg, Selvam
Selvam,

Ik kan ergens niet goed meer volgen, is het dan niet alleen als je portforwarding toepast dat er problemen optreden,

want als het algemene NAT problemen zijn dan moeten er toch continu problemen optreden met de bbox3/T?



Mvg, Elsa


Edit: ik had je antwoord blijkbaar niet goed gelezen , en had Nat in het algemeen gelezen , denk dat ik beter ga slapen, een beetje vermoeid ;-)
Ik heb een bbox3 /s. Ondersteunt deze nat loopback. Hoe kan ik dit activeren.
De bbox3 ondersteunt Nat loopback.,

je kan het voor alle zekerheid ook vragen ter bevestiging aan onze medewerkers, je weet maar nooit bij eventueel bij software updates !


Als volgt:


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Eén van "Onze medewerkers" heeft mij deze week netjes afgepoeierd: wij bieden u enkel internet, wat u verder hiermee wil aanvangen dat is uw probleem. Daarvoor kan je best een netwerkspecialist raadplegen. Het is duidelijk van "niet willen" ipv "niet kunnen" ... Hopeloos word ik er van !

Ik heb voor alle duidelijkheid net hetzelfde voor als TS: na het nodeloos omruilen van mijn bbox3 door een nieuw exemplaar (omwille van een andere defect) is blijkbaar NAT loopback niet langer actief: vroeger had ik hier helemaal geen problemen mee, nu dus wel 😞 Service bij proximus stelt me diep teleur ! Ik overweeg een overstap naar de collega's, enkel en alleen al voor internet. Over proximus TV mag ik niet klagen.
Eén van "Onze medewerkers" heeft mij deze week netjes afgepoeierd: wij bieden u enkel internet, wat u verder hiermee wil aanvangen dat is uw probleem. Daarvoor kan je best een netwerkspecialist raadplegen. Het is duidelijk van "niet willen" ipv "niet kunnen" ... Hopeloos word ik er van !

....


Die medewerker heeft echter wel gelijk, hoe "hopeloos" ge dat wel kunt vinden ... U betaalt voor een internet verbinding .. einde verhaal. Al de circustoeren die u zelf wil uithalen zijn voor uw rekening ! Ik kan geen enkel argument bedenken waarom de provider dat voor u zou moeten oplossen, voor niks schijnt de zon trouwens. Sommigen hebben duidelijk enkel maar "rechten" !

Wat niet wegneemt dat deze draad een jaar oud is ...
Stefaan zet gewoon een eigen router achter je bbox3 en van daaruit doe je dan alles naar hartelust, want Proximus schermt de bbox3 nog meer af dan de bbox2.
Aan je bbox3 moet je zelf niks veranderen van instellingen, je zet gewoon een tweede identieke ppoe sessie op net als dat je bbox3 er ene opstart en je bent en je hebt proximus niet meer vandoen voor ondersteuning aangezien je op eigen terrein alles kunt zelf uitvoeren op je eigen router en je eigen baas bent 🙂.
Eén van "Onze medewerkers" heeft mij deze week netjes afgepoeierd: wij bieden u enkel internet, wat u verder hiermee wil aanvangen dat is uw probleem. Daarvoor kan je best een netwerkspecialist raadplegen. Het is duidelijk van "niet willen" ipv "niet kunnen" ... Hopeloos word ik er van !

....

Pardon Service
Die medewerker heeft echter wel gelijk, hoe "hopeloos" ge dat wel kunt vinden ... U betaalt voor een internet verbinding .. einde verhaal. Al de circustoeren die u zelf wil uithalen zijn voor uw rekening ! Ik kan geen enkel argument bedenken waarom de provider dat voor u zou moeten oplossen, voor niks schijnt de zon trouwens. Sommigen hebben duidelijk enkel maar "rechten" !

Wat niet wegneemt dat deze draad een jaar oud is ...
Heb je een nieuwe kopieer machine gekocht misschien 😉
Heb je een nieuwe kopieer machine gekocht misschien ;)

Neen,

Maar het is mijn allereerste keer

Om dan ook al meteen over een kopieermachine te beginnen is wel een beetje verregaand
maar nog steeds alsook een onontgonnen fantasie van mij nu je het zegt

Vind het wel spannend btw
Van harte welkom,
Nog een geluk dat we af en toe eens mogen wat lachen ook hé, de boog moet niet altijd gespannen zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Wil je DYNDNS opstellen? of enkel port forwarding. Want ik kan je WEL helpen integenstelling tot bepaalde mensen hier 🙂 (bij mij is het van wel willen en vaak ook kunnen)
Dyndns en portforwarden zal wel het probleem niet zijn denk ik !
ter info hier ook wel iets te vinden -> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3portmapping
en een beetje uitleg ove dyndns
quote]
Hoe DynDns werkt:

* John heeft een computer met dynanic IP adres waar een server op draait,
en zijn vriend Jan wil John zijn server web pagina zien.

* John vertelt aan Jan dat de hostname van zijn computer john.no-ip.com is
Jan typt het volgende in de adres balk van zijn browser: http://john.no-ip.com/ ,
Jan zijn ISP DNS server vraagt aan No-IP om het adres van john.no-ip.com.
Na ontvangst van dit adres wordt geconnecteerd met John zijn web pagina.

* Om er zeker van te zijn dat Jan iedere keer het het correcte adres ontvangt,
heeft John een een update client (provided by No-IP) draaien op zijn computer,
(Dynamic DNS Update Client (DUC) for Windows),
deze update client informeert No-IP.com wanneer dit adres veranderd is,
zodat Jan altijd het correcte IP adres zal krijgen. Zodat, hoe frequent ook
het IP adres van John verandert, John zijn IP adres altijd kan gevonden
door Jan wanneer hij john.no-ip.com als hostname gebruikt.

[/quote]
verder geef ik je nog wat info mee omtrent de oplossing met een router achter de bbox3, wat nog altijd een zeer goede oplossing is:
Router achter Bbox3 PPPoE zonder privé netwerk toegang (13/03/2016):

D-Link DIR-868L na BBOX3 Sagem
huurder/gasten geen toegang geven tot jouw privé netwerk via D-link

De standaard instelling bij een B-box3:
- deelt DHCP adressen uit tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.63
- de range 192.168.1-64-99 voorbehouden voor de decoders.
- Adressen boven 192.168.1.100 voor statische LAN adressen.

D-Link zijn IP adres is: 192.168.0.1.
Wat betreft PPPoE:
- Selecteer "PPPoE Username/Password" uit de drop-down menu bij "My Internet Connection".
- Selecteer "Dynamic IP" bij Adress Mode
- Vul jouw username (voorbeeld fx123456@PROXIMUS) en paswoord in
- Selecteer "allways" bij Reconnect mode, zodat de router permanent zijn PPPoE connectie behoudt
Als dat niet werkt, dan heb je gegarandeerd een paswoord probleem.
De meeste problemen met PPPoE achter een B-box3 zijn paswoord problemen.
De eenvoudigste oplossing is een nieuw PPPoE paswoord aanmaken in "My Proximus"
dan:
- je bbox-3 krijgt automatisch dit nieuwe paswoord gepusht na een factory reset.
- dan ook nog dit nieuwe paswoord torpassen in je d-link PPPoE.
PS:
Indien je hier géén publiek IPv4 adres krijgt, maar een (10.x.x.x),
dan zou het kunnen gebeuren dat je CGNAT hebt.
Dat kan je ook verhinderen via My Proximus.

Reageer