NAS via B-Box 2

  • 23 April 2011
  • 5 reacties
  • 1607 Bekeken

Hallo

Ik heb sinds enkele dagen een B-Box 2 (daarvoor had ik een Philips-modem). Maar sinds ik die B-Box 2 gebruik, heb ik geen toegang meer tot de NAS. Terwijl dat bij de Philips-modem vanzelf ging. Gewoon aankoppelen en de NAS was 'zichtbaar'. Nu lijkt het wel alsof hij weg is.

Ik vermoed dat er ergens in de instellingen van de B-Box iets moet aangepast worden, maar ik heb geen flauw idee. Voor alle duidelijkheid, ik heb het over toegang tot de NAS via het netwerk zelf. Dus geen toegang van uitenaf via internet ofzo.

Ik heb gezocht in de andere berichten, maar ik vind niets. Mocht er iemand een oplossing hebben, laat dan zeker iets weten. Alvast bedankt.

Mattias

PS: De NAS is een Conceptronic CH3SNAS, maar ik denk niet dat dat veel belang heeft.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk staan de juiste poorten niet geforwarded op de BBOX?
Ondertussen heb ik het gevonden. Het had niks met port-forwarding te maken (toch niet dat ik weet, want ik ik ken niks van port-forwarding).

Het is blijkbaar niet zomaar om het even welke uitgangen achteraan gebruikt worden. Bij de Philips kon ik de NAS op eander welke van de 4 uitgangen aansluiten. Bij de B-Box lukt het enkel op uitgangen 1 & 2. Hetzelfde voor de PC, trouwens.

Probleem opgelost :)
Inderdaad als BBOX in bridged mode staat zijn de uitgangen TV en PC verschillend.
u kunt in de bbox 2 zelf de poorten van tv naar pc zetten of omgekeerd, log in de bbox in met (meestal) 192.168.1.1 en ga naar advanced settings, routing, helemaal onderaan wijzigen en apply ( het duurt een tijdje dat de bbox reageerd mar tkomt in orde
Als je de bbox ipv bridged in routed zet zijn de viert poorten equivalent en mag je zowel TV of PC er op aansluiten,
alleen weet ik niet hoe je het moet doen en kan je dan terug keren naar bridged eens je hem in routed gezet hebt?

Reageer