Nano naar micro sim

  • 26 May 2015
  • 4 reacties
  • 616 Bekeken

Binnenkort heb ik een nieuwe GSM.

De huidige gebruikt een micro sim kaart de nieuwe een nano sim.


Nu zou ik graag nog tussen de telefoons kunnen wisselen tot ik zeker ben dat alles op de nieuwe staat.


Onlangs is mijn vrouw overgeschakeld van sim naar microsim en daar was het zo dat je de microsim uit haar gewone sim kaart kon uitbreken. Ik weet niet hoe dat gaat zijn bij de verandering van micro naar nano sim maar aangezien ik dan nog zowel met de nano sim als met de micro sim wil kunnen werken, heb ik waarschijnlijk een afdapter nodig, krijg je die er bij of moet je die kopen?


Als je die moet kopen, hebben ze dat dan in de proximus winkel, zo neen waar kan je dan een goede kopen want ik hoor toch nogal wat klachten over die adapters, ze zijn blijkbaar niet allemaal even goed, daar zou ik graag weten waar ik me een deftig product kan aanschaffen.

4 reacties

bij Proximus kan je die vinden er zijn er die zo'n adapter zelf gratis meegekregen hebben (zal waarschijnlijk niet altijd het geval zijn !) ze kunnen ook je sim daar knippen tot nano
Beste Pieter,
Wanneer u uw simkaart laat omruilen naar een nano kaart, zal je deze simkaart enkel kunnen raadplegen in een toestel dat een nano simkaart vereist.
De gegevens die u op heden heeft verzameld op uw micro simkaart kan door onze verkooppunten wel worden overgezet naar de nano simkaart.
Met vriendelijke groeten,
Inge
Dat proximus de gegevens op eenboudige vraag overzet weet ik wel , daar heb ik in het verleden al gebruik van gemaakt.


Mij gaat het erom die kaart zowel als nano-sim of als micro-sim te kunnen gebruiktn.


Volgens het eerste antwoord kan ik zo een adapter wel krijgen of kopen in de proximus shop en dat was het antwoord dat ik eigenlijk nodig had.


Ik hoop maar dat de kwaliteit van de adapter in orde is zo dat er geen problemen ontstaan om de sim kaart uit de telefoon ter verwijderen zoals bij adapters van een lagere kwailteit wel lijkt te gebeuren.
Beste Pieter,
Het is niet mogelijk om een nano kaart als micro simkaart te gebruiken. Proximus verkoopt echter geen adapters om dit mogelijk te maken.
Met vriendelijke groeten,
Inge

Reageer