Na verhuis, problemen met PVR opnames


  • Practitioner
  • 26 reacties
Verleden vrijdag ben ik verhuisd, en dezelfde dag is de technicus van Proximus langsgekomen en alles (internet, telefoon, proximus TV) werkt.


Ik heb wel iets vreemds opgemerkt. Als ik iets wil opnemen bvb op VTM of EEN, of iedere kanaal waar nPVR opnames mogelijk zijn, worden die effectief in NPVR opgenomen zelfs in de gevallen waar het programma normaal in PVR zou opgenomen worden. In geval van serie opnames of op kanalen waar er geen nPVR opnames mogelijk zijn (BBC ...) worden de opnames wel in PVR opgenomen. Volgens mijn profiel kan ik 3 TV's aansluiten waarvan 2 HD. Voor het ogenblik is er maar 1 TV in HD aangesloten.

26 reacties

mss eens proberen van je decoder te factory resetten ▬►FactoryReset
staat hier ook beschreven: procedure bij decoder problemen


NB: het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze algemene ➽ procedure bij decoder problemen

wat er in het kort op neer komt dat je apparatuur,

(zoals Bbox modem, Decoder en als die aanwezig zijn ook, Devolo's, Ruckus en Wifi-bridge),

gereset wordt en eventueel factory gereset.

- Als dit niet helpt of maar een tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst (helpdesk) 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van hen moeten komen.

of als je het liever niet via telefoon doet kan je het ook via een privébericht :



dat ja aan 'Onze medewerkers' kan sturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

( vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)

NB: mss ook best de link meesturen naar je post hier: x

zodat ze hier in je forum post eventueel kunnen reageren

en er mss hierdoor nog andere forumleden iets kunnen van opsteken!



Tenslotte kan je ook nog het probleem beschrijven (je klacht indienen)

en opsturen via ➽ mail ons online formulier
Je zou ook dit kunnen proberen of dit lukt :


Vooraleer de opname van start gaat, kunt u de beschikbaarheid van 60 dagen aanpassen naar onbeperkt (niet mogelijk voor de decoder zonder harde schijf). Als de opname eenmaal gebeurd is, is dit niet meer mogelijk.


Kiest u ervoor om de beschikbaarheid aan te passen, dan is het mogelijk dat u niet langer tegelijk een programma kunt bekijken en een ander opnemen. Het aanpassen van de beschikbaarheid doet u als volgt:



  • Pas de opties aan tijdens het plannen van de opname: zie hoe een opname programmeren vanuit de tv-gids.
  • Pas de opties aan na het plannen van de opname: druk op de menu-toets en selecteer mijn opnames > gepland. Klik op de geplande opname die u wenst te bewaren en verander de beschikbaarheid: kies opties > verwijderen > indien schijf vol.
    [/list]
Beste Elsa,


Ik was vergeten te melden dat ik een V3 decoder heb. Ik ga ze nog niet inruilen omdat ik veel van de problemen die hier op de forum vermeld worden, niet heb (opnames die niet gebeuren of verdwijnen, gewiste opnames die terugkeren ...) en ik wil de series dat ik opgenomen heb, niet verliezen.


Ivm met dit probleem, hebt ge gelijk. Bij het programmeren uit de tv gids, moet men de vooropgestelde instellingen niet aanvaarden en bij 'verwijderen' moet men 'nooit' kiezen. Dit kan niet na het plannen van de opnames, enkel bij het programmeren uit de tv gids. Blikjbaar werd er iets verandert in software, want dit was vroeger niet het geval. Bedankt in ieder geval.


Freddy
Reputatie 7
Badge +1
Niks houd je tegen om een nieuwe decoder te halen en de V3 als 2e decoder te houden. Als je die V3 huurt, kan je die allicht nog tg;. 4€ huren tot je alles bijgekeken hebt.


' Hebt u een Pack Comfort of Maxi met internet? Dan betaalt u slechts € 4/maand voor elke bijkomende decoder.'


Je kunt ze op dezelfde TV aansluiten (ander HDMI of scart-poort).
Ter info: wordt wel 5€/maand voor 2de of 3de huurdecoder, volgende maand

Voor de V5-mini huurdecoder wordt het dan ook 8€/maand ipv nu 4€/maand (als het je eerste huurdecoder is),

je krijgt wel de kans om je reeds in bezit zijnde mini V5 huurdecoder aan te kopen voor 50€ met 2jaar garantie lopende vanaf de aankoop.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de correctie Elsa. Dan zou Fred dus een V5 mini moeten nemen voor 5€ als 2e decoder. Maar PVR kan hij daar niet mee opnemen en de problemen liggen met zijn V3 nu juist daar...tenzij hij met een V5mini zijn lijn minder belast, want nooit 2 streams tegelijk zoals met PVR. En dan zijn V3 voor PVR reserveren en die ook op de zender zetten van de opname.

Bedankt voor de correctie Elsa. Dan zou Fred dus een V5 mini moeten nemen voor 5€ als 2e decoder.



niet noodzakelijk de 2de en 3de decoder, gelijk welk type, zal in sept 5€/mnd kosten.


Het enigste dat veranderd voor de mini is dat hij nu als eerste decoder niet meer aan 4€ (er ging dus 4€ af van de maandelijkse pack factuur) maar aan 8€/maand zal gefactureerd worden want voor de V5 mini maakte men een uitzondering als hij de eerste decoder was (4 ipv 8€ voor alle andere types), en dat komt nu te vervallen de 1ste sept
Reputatie 7
Badge +1
Ja, daarom begrijp ik dat je hem voor 50€ hebt aangekocht. Maar Fred kan dan toch voor 5€ zowel een V5 als een V5mini huren, als hij zijn V3 als 1e decoder houdt?
Inderdaad zijn v3 staat default als 1ste decoder geregistreerd, dus gelijk welke type decoder hij zou bij willen huren, zal (vanaf sept) aan 5€/mnd aangerekend worden, aangezien die als tweede op zijn lijn zal geregistreerd worden.
Daar hij dan al zijn V5 zou hebben, kan hij op elk moment wanneer hij zelf wilt, zijn v3 binnen leveren en vervalt de huur van zijn v3.
Bedankt voor al uw reacties. Zoals ik boven gemeld heb is het probleem voor mij opgelost. Eigenlijk heb ik 2 V3 decoders met series die ik nog niet bekeken heb. Eens dat gedaan zal ik overgaan naar 2 V5 decoders. Voor het ogenblik werken ze beide goed dus ' if it 's not broken, don't fix it'.
'Wat draai, laat draai' zijn een waal bij ons op het werk altijd ;-)
Ik heb gisteren mijn decoder terug opgestart, en alles blijkt nu te werken zoals vroeger dus PVR als default en NPVR als er al een PVR opname gepland of aan de gang is.
Dat is goed nieuws ja
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn blijkbaar nog wel meer mensen die geen problemen hebben met hun V3 of V3b, wat nog geen reden is om ook die mensen niet uit te nodigen voo een omruil...al hreb ik begrip voor het feit dat er soms nog heel wat opnames opstaan die ze niet kwijtwillen.Kunnen ze geen oplossing vinden om dit van de ene naar de andere decoder over te kopiëren (eventueel via de USB-poort) of anders via het thuisnetwerk als je meerdere TV's /decoders hebt? ;t is maar een suggestie hoor.
Reputatie 6
Badge +2
Ofwel copies maken naar een DVD schijf door een DVD recorder aan te sluiten op de decoder.
Met de v5 zou dit simpel zijn gewoon de HD swappen in de nieuwe en klaar is kees.
Reputatie 1
Ik zou toch even willen melden dat het voor een v5mini-decoder €8 wordt ipv €4, niet €5.
V5-m als eerste decoder 8€ en als 2de of derde decoder wordt het 5€ ipv 4€ dus geen onderscheidt meer voor type decoders wordt nu het zelfde aangerekend.


Om deze reden heeft Proximus een tegemoetkoming gedaan zodat je uw gehuurde V5-m kunt aankopen voor 50€ en met een garantie van 2jaar die loopt vanaf de aankoopdatum; zoals het al verschillende keren gemeld werd op het forum en ook als je belt naar 0800 22 800 wordt dit gemeld en staat ook nog vermeld op je factuur die je ontvangt.


Zeg nu niet dat Proximus niet iedereen goed verwittigd heeft, was het maar altijd zo knipoog
Reputatie 1
Sorry Elsa, je hebt inderdaad gelijk.

Ze hebben hun site er ondertussen op aangepast, van de gewone V5 staat nu nergens meer iets vermeld?

Wel vervelend dat nieuwe klanten nu geen mét HDD kunnen krijgen om opnames blijvend te behouden (60 dagen max.).
toch wel hoor je kan nog altijd de v5 krijgen om te huren of je kan hem kopen als je dat wilt.
Reputatie 7
Badge +1
Ja Alexander, kopiëren naar een DVD/HDD-recorder is ook een oplossing natuurlijk, die ik trouwens regelmatig nog gebruik. Die hangt gewoon permanent aan de scartuitgang van de decoder terwijl hij voor weergave met een HDMI aan de TV hangt. Vooral voor nPVR soms nuttig, al is dat sedert de verhoging naar 60 dagen nog zelden nodig. Dit moet natuurlijk wél in real time gebeuren d.w.z. afspelen en tegelijk opnemen.Ik start dat dan voor het slapengaan enn tel de opnametimer dan in op 1 uur, 1 1/2 uur of meer opnametijd in na een manuele start. Wat er teveel opstaat knip ik dan 's anderendaags wel weg.
Reputatie 1
De enige die ik hier (http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/onze-producten/packs/apparatuur.html" target="_blank) vermeld zie staan is de Compact (Mini).
Ik weet nu niet of je hem dan nog via de Proximus shop nog kan krijgen.

Reageer