Na meer dan 6jaar Intense, VDSL2 ?

  • 23 January 2012
  • 4 reacties
  • 404 Bekeken

Nog eens de HDTV test gedaan en "hoera", 3TV's en HD beschikbaar.

Na enkele jaartjes Internet Intense te betalen, ga ik nu ook iets van snelheid halen.
Maar waarom biedt Belgacom geen 'Live Chat' of support via e-mail, dan kon ik alvast de omschakeling naar VDSL2 (heb een B-Box2) aanvragen ?

account: fa051004


4 reacties

Sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis, ipv 50 EUR, modem (B-box2) inbegrepen
dit nog zeker tot 31/01/2012
Let wel, de eventuele installatie door een technieker blijft betalend.
Deze migratie is van toepassing op internet, u moet dus geen Belgacom TV te hebben.


♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800
of in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum medegedeeld.

In belgacom boetiek krijg je BBOX2 mee en via klantendienst wordt die opgestuurd.

Ondertussen kan je de bbox2 aansluiten op je bestaande adsl lijn en staat die klaar tot wanneer de definitieve overschakeling gebeurt.

Als je nog meer info wilt ken je die ook vinden op mijn blog=> haalbare snelheid

En ook omtrent de aansluiting op van de VDSL2 filter => vdsl2 splitter

Mvg.


Let wel, het is niet omdat VDSL nu in je straat beschikbaar is dat dit ook in jouw huis reeds beschikbaar is.
Belgacom werkt met directe en retour paren, en enkel het directe paar (maw de kabel loopt direct naar de KabelVerDeler in je straat en niet in een lus door de rest van je straat) kan je VDSL ontvangen.

Ben je nu dus indienst op een retourpaar, en is je directe paar niet meer vrij, moeten ze een laswerk komen uitvoeren in je voetpad, dit is op kosten van belgacom maar er moet dus wel iemand aanwezig zijn om de technieker te ontvangen op weekdagen tussen 8 en 16h30
dit syndroom komt niet vaak voor en uit je test kan je dit toch afleiden.
't maakt uiteindelijk niets uit, als de beschikbaarsheidstest zegt dat vdsl2 beschikbaar is kan je de migratie aanvragen. normaal gezien komt er geen technieker aan huis, maar in bepaalde gevallen kan dit wel nodig zijn, maar deze interventie is toch op kosten van belgacom, dus lijkt me geen probleem

Na enkele jaartjes Internet Intense te betalen, ga ik nu ook iets van snelheid halen.

het stond u natuurlijk vrij ten alle tijde uw abo te downgraden naar de snelheid die je effectief haalde. voor het onbeperkte volume moet je ook niet meer bij intense blijven, en de downgrade kost van €6,20 kan je in een maand terug verdienen dus daarvoor moet je het ook niet meer laten

of je op vdsl2 de intense snelheden gaat halen is me nog niet duidelijk... je kan dan wel 3tv's aansluiten, hoeveel daarvan kan je in hd bekijken? 3tv's waarvan 2HD komt bv overeen met 20/2 profiel, dus dan volstaat een favorite abo ruimschoots

mvg

Reageer