Vraag

Na France 24 HD, wanneer CNN HD en of BBC World News HD?

  • 6 October 2016
  • 8 reacties
  • 497 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Ik stel vast dat sinds vandaag op kanaal 278 de HD-versie van de Franse nieuwszender France 24 HD wordt aangeboden. Het is de eerste nieuwszender die zowel in SD als HD beschikbaar is (!).

Het beeld voor BFM TV is duidelijk het best in HD, maar France 24 HD biedt geen meerwaarde qua beeld. Het verschilt nauwelijks van de SD-versie. Meningen kunnen verschillen, maar ik vind de HD-versie van France 24 de minst nodige HD-versie uit het hele zenderaanbod.

Wat wél een verbetering zou kunnen zijn voor de huidige nieuwszenders, is HD-versie van CNN en BBC World News. Mijn vraag is dus: aangezien er nu twee Franstalige nieuwszenders in HD zijn, wanneer mogen CNN HD of BBC World News HD verwachten?

Bedankt voor een antwoord.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Eigenlijk ongelooflijk dat men weer een prutszender in HD zet, terwijl men ARTE in HD had kunnen stoppen. Daar is al meer dan twee jaar vraag naar, ook bij de Franstaligen.
Reputatie 6
Badge +2
Eigenlijk ongelooflijk dat men weer een prutszender in HD zet, terwijl men ARTE in HD had kunnen stoppen. Daar is al meer dan twee jaar vraag naar, ook bij de Franstaligen.

ARTE is bij Telenet al enige dagen in HD te zien alsook CNN.
Reputatie 7
Badge +2
Persoonlijk zit ik niet op nieuwszenders en muziekzenders in HD te wachten. Geef mij liever NPO1, NPO2, NPO3, Vitaya, CAZ, France 2, France 3, France 4, France 5, arte, BBC1 en BBC2 in HD. Ik wil gerust die muziek- en nieuwszenders in SD kijken. Meer nog, ik zou deze zenders in een app stoppen. Volgens mij neemt niemand die zenders op, dus, stop ze in een app zodat de stream enkel verbruikt als je hem oproept en stem de kwaliteit af op de lijn van de klant. Eigenlijk zoals dat bij Youtube is, als je verbinding goed genoeg is en het filmpje is in 1080p beschikbaar, dan kan je dat in die kwaliteit zien. Zoniet, stemt de browser de kwaliteit af op je verbinding. Ze zouden dat ook met dat soort zenders moeten doen. Ook voor al die visual radio kanalen.

De webtv van Swisscom laat trouwens ook opnames in de cloud toe voor die zenders, dus technisch kan het. Bij een vriendin daar gezien en het is nog gratis ook. Voor noppes en 80% van de zenders in HD.
Reputatie 7
Badge +1
Persoonlijk zit ik niet op nieuwszenders en muziekzenders in HD te wachten. Geef mij liever NPO1, NPO2, NPO3, Vitaya, CAZ, France 2, France 3, France 4, France 5, arte, BBC1 en BBC2 in HD. Ik wil gerust die muziek- en nieuwszenders in SD kijken. Meer nog, ik zou deze zenders in een app stoppen. Volgens mij neemt niemand die zenders op, dus, stop ze in een app zodat de stream enkel verbruikt als je hem oproept en stem de kwaliteit af op de lijn van de klant. Eigenlijk zoals dat bij Youtube is, als je verbinding goed genoeg is en het filmpje is in 1080p beschikbaar, dan kan je dat in die kwaliteit zien. Zoniet, stemt de browser de kwaliteit af op je verbinding. Ze zouden dat ook met dat soort zenders moeten doen. Ook voor al die visual radio kanalen.

De webtv van Swisscom laat trouwens ook opnames in de cloud toe voor die zenders, dus technisch kan het. Bij een vriendin daar gezien en het is nog gratis ook. Voor noppes en 80% van de zenders in HD.


Volledig mee eens. Vergeet ARD en ZDF in HD ook niet. Vreemd vind ik ook dat Eurosport 1 in HD is bij de app PX TV maar dat je als klant moet betalen als je deze in HD op de TV wilt zien. Zoiets kan alleen in Belgenland. Maar nu zie je ook dat de Franstalige voorkeur hebben op de Vlaamstalige als het over HD zenders gaat.
Caz zal je al niet in HD krijgen want die bestaat niet in HD 😉 is nog bedroevend SD en Vitaya is ook geen HD waardig met hun opgewaardeerd SD beeld.
Reputatie 6
Badge +2
Caz zal je al niet in HD krijgen want die bestaat niet in HD 😉 is nog bedroevend SD en Vitaya is ook geen HD waardig met hun opgewaardeerd SD beeld.

Vergeet Ketnet en TV5 Monde niet, die zenden ook niet echt HD uit desondanks dat Telenet die zenders in 1080i doorzendt.
van TV5 Monde ligt het aan de bron zelf zoals je met France O ook kon ervaren onlangs toen die weer in SD werd gezet om ruimte voor France info te verkrijgen op de 5 west waar telenet hun France zenders van haalt sinds jaren dat ze die aanbieden.
en daar is het HD beeld van France 3-5 ook niet echt zo prachtig hé.
zag gisteren zelf dat CNBC sd zo slecht beeld had dat het echt niet aan te zien was,is die bij proximus ook in zo belabberd SD beeld???????
Reputatie 7
Badge +2
van TV5 Monde ligt het aan de bron zelf zoals je met France O ook kon ervaren onlangs toen die weer in SD werd gezet om ruimte voor France info te verkrijgen op de 5 west waar telenet hun France zenders van haalt sinds jaren dat ze die aanbieden.
en daar is het HD beeld van France 3-5 ook niet echt zo prachtig hé.
zag gisteren zelf dat CNBC sd zo slecht beeld had dat het echt niet aan te zien was,is die bij proximus ook in zo belabberd SD beeld???????


geen CNBC bij PX

Reageer