Skip to main content

MTV Generation 15 omzetten in MTV Generation Connect

Beste,

Ik ben nu al een aantal weken aan het proberen om een antwoord te krijgen op de vraag of ik kan overstappen van een abonnement MTV Generation 15 naar een Generation Connect. Heel recent heb ik een smartphone gekocht en ben dus heel erg geïnteresseerd in het datavolume in het pakket. Er is bovendien geen enkel ander abonnement van Proximus dat diezelfde condities aanbeidt en al zeker niet aan die prijs.

Het is in geen geval mijn bedoeling om op te stappen als klant (al voel ik mij hoe langer, hoe meer wel gedwongen om dat te doen) maar wil gewoon een ander tariefplan dat beter bij me past.

Enkele weken geleden belde ik hiervoor naar de klantendienst en kreeg ik als advies: stel de vraag per aangetekend schrijven en ik moest er dan ook in vermelden dat ik bereid was om mijn Connect-prepaid per domiciliëring op te laden tot tenminste het einde van mijn contract van de Generation 15. Op bpost.be kon ik zien dat mijn aangetekende zending op 26-04-2012 werd afgeleverd.

Op vrijdag 11-05-2012 heb ik dan opnieuw naar de klantendienst gebeld, ik wou me niet opdringen en wilde Proximus ook de tijd geven om mijn vraag te verwerken. Bleek dat mijn aangetekende zending niet terug te vinden was, mijn vraag is dus niet geregistreerd. De meneer die ik nu aan de telefoon had, vertelde ook een heel ander verhaal. Overstappen van een abo naar een prepaid is in geen geval geldig tenzij ik een opzeg betaal. Het enige advies dat hij kon geven was wachten tot het einde van mijn lopende contract, maar ik werd dus niet verdergeholpen met mijn prioritaire vraag. Ik zit nu nog steeds met een smartphone die ik enkel kan gebruiken om te bellen en te sms'en.

Het vreemde is dan, ik kan blijkbaar op elk moment intekenen voor een ander abonnement (zelfs een goedkoper) zonder verdere problemen of kosten. Nogmaals, ik ben al meer dan 10 jaar trouwe klant bij Proximus en ben nooit van plan geweest te vertrekken maar denk er nu dus over na om mijn abo om te zetten naar één van 5 euro en dat dan een stille dood te laten sterven.

Heeft er iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Heeft er iemand nog wat advies voor mij? Want het zit muurvast en terugbellen naar de klantendienst levert mij niet veel nieuws op.

alvast bedankt voor jullie inspanningen!

Groetjes
This topic has been closed for comments

2 reacties

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 15 mei 2012
ja, je kan overschakelen, maar indien je nog vasthangt aan een jaarcontract zal je idd verbrekingsvergoeding moeten betalen. je gaat immers over naar prepaid, je kan ten alle tijde beslissen dit kaartje niet meer op te laden, dit zou dus een heel goedkope manier zijn om aan zijn contractuele verplichtingen te ontsnappen

't is trouwens generation connect, heeft niets te maken met mtv

mvg

• 0 reacties
  • 18 mei 2012
Beste Sandro,

U kan inderdaad als Generation Mtv gebruiker overschakelen naar een Pay&go Generation Connect. Dit kan enkel door middel van een aangetekende zending. Om na te kijken of de omschakeling of brief ondertussen behandeld zijn zou ik uw telefoonnummer nodig hebben.

Kan u mij via een privé bericht u telefoonnummer bezorgen?

Met vriendelijke groeten

Eva