Mozaïek

  • 5 February 2013
  • 4 reacties
  • 926 Bekeken


Waarom nemen jullie in vredesnaam het mozaïek-beeld weg? Om even snel een blik te werpen op wat er zoal uitgezonden wordt op het moment, was dit toch ideaal? En om dan via de rode knop naar het kanaal te springen dat iets uitzendt wat je wil zien... toch wel best handig? Of zijn er mensen die alle nummers van alle kanalen van buiten kennen? Als je nu even wil zappen, ben je verplicht om alle zenders 1 voor 1 af te lopen. Met de ellendig traag reagerende afstandsbediening van Belgacom TV is dat een ware nachtmerrie. De gebruiksvriendelijkheid van Belgacom TV is sowieso al miserabel in vergelijking met de vlotte bediening bij Telenet. Maar met deze ingreep wordt het alleen maar erger. Belgacom : jullie zijn dom, dommer, domst!


Dat je vanaf nu 2Be in HD kan ontvangen, daar heb ik persoonlijk trouwens weinig baat bij. Ten eerste kijk ik sowieso nooit naar 2Be. Ten tweede heb ik niet eens een HD-TV (niet iedereen is even rijk).


Er moeten dringend drastische verbeteringen aan Belgacom TV gebeuren, anders kieper ik Belgacom TV, Belgacom Internet èn Belgacom Telefonie binnen de kortste keren gewoon buiten. Ik ben het beu!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor het overzicht Elsa. Allicht voor veel mensen interessant, maar het is me niet duidelijk hoe dat signaal dan binnenkomt; via schotelantenne zoals bij Mobistar? Wat zijn de opnamemogelijkheden enz. Ben je trouwens zeker dat die prijzen nog correct zijn op 1/02/13? Bij Telenet moet je ook altijd de analoge kabel bijtellen (wat in je tabel wel gebeurd is). Momenteel biedt Telenet Fibernet Shake aan voor 56,50 (48,50 in promo ged. 1 jaar)) + kabelabo tussen 14,65 en 15,20€ naargelang van je locatie. Dat is samen minstens 71,15€ (63,15€ in promo voor nieuwe klanten); maar als je geen kabel hebt heb je kosten om die binnen te brengen.



Bij Belgacom/Scarlet (telefoonlijn) en Telenet (kabel) is dat duidelijk.



Ik gebruik zelf ook nooit het Mozaïk, en 2BE heel zelden, wat niet wil zeggen dat ik het geen verrijking van het aanbod vind dat er een nederlandstalige HD-zender bijkomt. Dat was ook het geval met Vier en Vijf in HD. Ik kijk nu regelmatig naar VierHD en VijfHD, maar dat kan ook met de programma's van Woestijnvis te maken hebben, die vroeger op de VRT zaten. Ik ga nu toch ook eens wat aandachtiger naar de programmatie van 2BE kijken. Ik heb trouwens nooit begrepen waarom 2BE niet al lang in HD werd aangeboden.

Reputatie 7
Badge +1


In dat geval kan het een geldig alternatief zijn, maar eerst even afwachten.



KPN Group Belgium, de groep achter de mobiele operator Base, gaat komende donderdag digitale televisie, vaste telefonie en internet aanbieden onder de naam SNOW. Dat heeft de groep zelf vandaag bekend gemaakt. SNOW is de naam voor de drie diensten en wil zo de concurrentie aangaan met onder meer Belgacom en Telenet. Het nieuwe triple play-pakket zal 39 euro per maand kosten. Enkel internet en digitale tv kost 39 euro, terwijl wie vaste telefonie en digitale tv wenst 35 euro per maand zal moeten betalen. SNOW zal werken via het VDSL2-netwerk van Belgacom. Het mobiele aanbod blijft bovendien Base heten.


Voor alle diensten van SNOW te ontvangen is er een modem en een SNOWbox (decoder voor digitale tv) nodig. Die kosten voorlopig samen nog 99 euro (inclusief installatie en activatie), maar na de lanceerperiode wordt dit 199 euro. Het basisaanbod van de digitale tv bestaat uit 32 zenders in Vlaanderen en 33 in Wallonië, waar SNOW ook actief zal zijn. Verder zijn er meer dan 60 zenders in boeketten en apart te krijgen (prijs varieert van zender tot zender, van 0,49 euro tot 2,99 euro). Welke zenders er beschikbaar zullen zijn bij SNOW is komende donderdag pas bekend.


“SNOW laat klanten toe om alleen te betalen voor wat ze écht willen door hen een totaalpakket voor digitale tv, internet en vaste telefonie te bieden tegen een uitzonderlijke prijs. Bovendien kunnen klanten hun pakket à la carte personaliseren op basis van hun persoonlijke behoeften en voorkeuren”, meldt KPN Group Belgium nog in een persbericht.



bron:digitaletv.wordpress­­.com


Base heeft 'Snow' geïntroduceerd, het nieuwe 3-in-1-pakket voor digitale televisie, internet en vaste telefonie. Met het aanbod wil de Belgische dochteronderneming van KPN de strijd aangaan met de 'triple-play'-pakketten van Belgacom, Telenet en Voo.


Volgens het persbericht van provider Base, de Belgische dochteronderneming van de Nederlandse telecomaanbieder KPN, krijgt Snow een prijs van 39 euro per maand. Voor dat bedrag kunnen gebruikers in het weekend of op weekdagen tussen 17.00 ’s middags en 08.00 's ochtends onbeperkt bellen naar vaste nummers in België. De beloofde internetsnelheden zijn 30Mbps down en 2,5Mbps up, wat klanten voor 9 euro extra per maand kunnen upgraden naar 50Mbps down en 5Mbps up. Het dataverbruik is onbeperkt, binnen de normen van normaal en persoonlijk gebruik.


Klanten kunnen kiezen voor een Nederlands basispakket, bestaande uit 32 zenders of een Frans basispakket met 33 zenders. Ten opzichte van dat van Belgacom en Telenet is het standaard aanbod voor digitale televisie beperkt, maar KPN noemt het 'voldoende' aangezien gezinnen gemiddeld 25 zenders zouden kijken. Ook kunnen er extra zenders toegevoegd worden aan het pakket met prijzen die variëren van 0,49 euro tot 2,99 per zender. Men kan ook kiezen voor de optie om onbeperkt te kunnen bellen of een tweede telefoonlijn af te nemen. Daarnaast is er een mogelijkheid om online-opslag te kopen voor een bedrag dat begin bij drie euro extra per maand. De opslag kan uitgebreid worden met 30GB, 60GB of 120GB, met een respectievelijke meerprijs van drie, zes of twaalf euro. Alle extra services zijn maandelijks in of uit te schakelen.


Via Snow heeft de klant ook toegang tot video-on-demand, waarbij gebruikers op een gewenst moment naar tv-programma’s kunnen kijken. De collectie omvat momenteel 500 filmtitels, die voor verschillende prijzen kunnen worden afgenomen. Deze tv-programma’s of films kunnen ook worden bekeken op een iPad of een computer, tegen een meerprijs van drie euro per maand. Het is mogelijk om drie televisies in combinatie met één Snow-abonnement te gebruiken, maar per televisie betaal je 6 euro extra voor het gebruik van een Snowbox.


De Snowbox heeft een harde schijf van 250GB, goed voor zo’n 200 uur beeldmateriaal en het apparaat beschikt over composiet- en component-aansluitingen. Een hdmi-aansluiting is ook aanwezig en via ethernet wordt de Snowbox verbonden met internet. Via een usb-aansluiting, kan men gebruik maken van een usb-medium om zo muziek, foto’s of video’s af te spelen. Als abonnees een abonnement voor extra internetopslag hebben afgesloten, zijn de bestanden die hier gestald zijn ook via de televisie raadplegen.


De prijs voor installatie, activering en gebruik van de Snowbox ligt op 199 euro, maar KPN vraagt hier bij introductie tijdelijk 100 euro minder voor. Het aanbod komt vanaf 7 februari via de winkels van Allo Telecom en Base, of via de website van Snow, beschikbaar. Geïnteresseerden moeten er op letten dat het vdsl-netwerk van Belgacom nodig is om gebruik te kunnen maken van de Base-diensten.


BRON: Tweakers Net

Reageer