moeilijke internetverbinding met Bbox2

  • 22 June 2011
  • 21 reacties
  • 4193 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Na de opstart van mijn PC heb ik zelden of nooit een verbinding met mijn Bbox2. Ik moet (bijna) altijd troubleshooten, en na enige tijd geduld en herproberen krijg ik steevast twee boodschappen: "Problems with wireless adaptor or access point / fixed" en "wireless network connection doesn't have a valid IP configuration / fixed". Dit troubleshooten moet ik zo een paar keer per dag doen, en met de andere PC's in mijn woning/kantoor is het hetzelfde probleem van steeds uitvallende internet connectie. Er is reeds tweemaal een Belgacom technicus langsgeweest en hij verteld me dat de lijn OK is en verder wordt de Bbox nog es ge-reset en "alles is OK", maar dat is het dus niet. Ik had vroeger een goedkope modem van de fnac (USrobotic) en daarbij werkte het internet elke dag zonder problemen. (maar traag) Mijn PC is een HP Pavillion, die draait op Windows 7.

21 reacties

welke draadloze beveiliging gebruik je? indien WPA2, schakel eens over naar WPA beveiliging

mvg
Dank je. De beveiliging stond idd op WPA2. Heb nu alles op WPA gezet. Voorlopig werkt alles goed... Wat is het verschil tussen die WPA en WPA2.? Ga ik geen andere problemen krijgen.?

groetjes
Beste Vic,

Dit zijn 2 verschillende methodes om uw wifi-signaal te beveiligen. WPA2 zou sterker moeten zijn.

Soms valt het wel voor dat de verbinding tussen modem en PC niet zo goed is als je WPA2 neemt als beveiliging.

Mvg,

Eva.
We hebben nu twee dagen gewerkt met WPA ipv WPA2 en alles loopt voorlopig perfect. Probleem opgelost.

Bedankt.

V!c
dank voor de melding V!c

goed weekend.

mvg
Zelfde probleem hier, alleen nog een stuk raarder.

B-Box 2 2 weken geleden geinstalleerd, toen nog op ADSL. Alle instellingen gedaan, perfect werkend en terugkijkend naar de B-Box 1 een vooruitgang. Sinds mijn activatie van VDSL een paar dagen geleden heb ik hetzelfde probleem.

Na het opstarten van de laptop duurt het soms enkele minuten voor de router me "er op" laat. Soms gebeurt dit niet, soms weer wel. De twee weken er voor heb ik er nooit last van gehad, dus aan de wifi beveiliging kan het moeilijk liggen denk ik. Ook "kickt" de router me er wel eens af, gisteren bijvoorbeeld 2x dat ik ineens niet meer verbonden met het draadloze netwerk.
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk een Wifi kanaal wat druk bezet is of storingen oppikt. Verander best eens je kanaal.
Wifi kanaal gewijzigd, geen resultaat. Laptop opstarten en daarna nog 3 minuten wachten eer de B-Box me er op laat. Erg vreemd dat dit allemaal is sinds VDSL; de 2 voorafgaande weken op ADSL ging dat perfect.
ik weet niet of je wat hierboven staat gelezen hebt, maar ik ga je toch dezelfde vraag stellen




welke draadloze beveiliging gebruik je? indien WPA2, schakel eens over naar WPA beveiliging

mvg



Stond eerste op WPA2, nu op WPA/WPA2. Hetzelfde als voordien, en hetzelfde als in de B-Box 1 die ik voordien had. Een lagere beveiliging kan en mag toch geen oplossing zijn hiervoor?
zet eens op 'pure' WPA aub

mvg
Aangepast, zal m'n bevindingen straks / morgen posten.
okay https:///people/8240abaa64, succes & tot straks/morgen

mvg

hallo, ik heb een gelijkaardig probleem.

mijn wifi valt regelmatig weg, en ik vrees dat het komt omdat het signaal van de bbox niet stabiel is. ik probeer een bestandje bij te voegen, dan ku je het zien, de "topcom" is een antieke wifi router, "ikabod" is de bbox, en die staan naast elkaar."linksys" is een buur.

dus een va mijn twee modemns blijft steeds op hetzelfde niveau, en de bbox gaat 10dB op en af. Nu, mijn meetapparatuur is niet echt professioneel, het is een android programma op een Archos 70, elke sample is 3 sec uit elkaar. Maar het zegt toch iets ?

ik heb de voeding van de bbox gewisseld, en de bbox 20 m verder gezet in de garage, en het blijft altijd gelijk.

heeft iemend een idee ?

groetjes,

Marc
Reputatie 2
Badge +1
my 2 cents: 1 of 2 van je wifi-routers zenden waarschijnlijk uit op hetzelfde kanaal waardoor je problemen krijgt... of ze interferen met een andere stralingsbron.

Enige manier om dat uit te zoeken: spectrumanalyzer ofwel spelen met de diverse kanalen op de verschillende routers.
Beste marc 12463,

U kan hetgeen axs voorstelt zeker eens uitproberen. Dat zal het probleem hoogstwaarschijnlijk oplossen.

Mvg,

Eva.
@Xenne: totnogtoe mijn laptop 3 keer opgestart en 3 keer zonder probleem. Een idee hoe het komt dat dit (tot nu toe) wel goed gaat als de beveiliging lager staat, terwijl het op de hogere beveiliging geen probleem was met ADSL?
Toevallig geen Windows Vista, Rafael?
Wouter: neen, Windows 7 Home Premium.
beste Rafael

dank voor de melding

de ervaring van het forum leert me dat draadloos vdsl2 signaal in combinatie met Windows 7 en WPA2 beveiliging problemen geeft.

waarom dat zo is, daar moet ik helaas het antwoord schuldig op blijven.

mvg
Eva, axs,


ik heb een soort spectrum analyser, zie de bij screenshot mijn vorige post, ik kan alle signalen uit de buurt zien, er is geen interferentie, iedereen zit 3 kanalen uit elkaar. Dus dat is het niet. Het signaal van de bbox varieert in sterkte, en signalen van andere types modems in dezelfde omstandigheden varieren niet. Kan het aan de bbox zelf liggen ?

Aan de computers en de software ligt het niet, ik heb een windows7, twee XP's, een linux en een android tablet.

groetjes,


Marc

Reageer