Modem stuk, modem betalen

  • 14 July 2017
  • 4 reacties
  • 537 Bekeken

Op donderdagavond 6 juli uitval van proximus tv. Na contact met klantendienst een reset van de modem moeten doen. Probleem niet opgelost. Na reset zelfs geen internet meer. Opnieuw contact met klantendienst, de poort achteraan de modem moest vanop afstand geforceerd worden, dit zou ongeveer 30 minuten duren om dit in orde te krijgen. Helaas ook na dit probleem niet opgelost. Klantendienst beloofd tot 2 maal toe terug op te bellen ter controle. Gebeurde niet. Zelf terug contact opgenomen met klantendienst, ondertussen al 21.45 uur. Niemand nam nog op op.Vrijdagochtend na verschillende pogingen om klantendienst te contacteren via een omweg uiteindelijk toch gelukt werd door meting op afstand ontdekt dat onze modem zijn geest had gegeven. Ik kreeg 2 oplossingen voorgesteld. Een technieker binnen laten komen om de modem te vervangen met mogelijke kostprijs van € 85 of modem via Kiala laten verzenden met gevolg dat de tot dinsdag 11 juli zonder tv en internet zouden zitten. Door een aantal beslissingen die genomen werden in het nadeel van de klant ben je verplicht te kiezen tussen de pest en cholera. Modem afhalen in de winkel is niet meer mogelijk. Vandaag mijn factuur ontvangen en interventie werd aangerekend. Contact opgenomen met facturatiedienst maar bedrag kan niet gecrediteerd(lees wil men niet) worden. Waar is uw recht als klant, als ik morgen ergens een auto lease en deze gaat stuk, wordt auto gratis hersteld. Dit hoort ook zo te zijn wanneer je modem of decoder stuk gaat te zijn. Hier kan je als klant niks aan doen. Maar proximus straft op deze manier zijn klanten. Ik heb ondertussen mijn gsm abonnement al terug gebracht naar een lager tarief. Mogelijk neem ik nog beslissingen in het nadeel van proximus. 😡 😡 😡 😡

4 reacties

Ik vond eerlijk gezegd het systeem vroeger beter zodat je een defecte modem en/of decoder kom omgeruild worden in proximus center, Nu moet je inderdaad een dag wachten tot deze geleverd wordt in een UPS punt (vroeger kiala punt) naar u keuze. In sommige gevallen wordt die ook thuis geleverd door Bpost, maar op welk criteria het voor sommige klanten mogelijk is en voor anderen weer niet om via Bpost te leveren aan huis, weet ik ook niet juist?
De uitleg die ik gehoord heb is dat het maar in sommige regio's is dat er een testperiode loopt met Bpost en het daarom is dat het dan maar voor deze klanten mogelijk is die in deze regio's vallen?
Volledig mee eens. Als het maar een dag betrof, had ik er zelfs geen problemen mee, maar net voor het weekend en met de voorgestelde oplossingen van donderdag die niks uitgehaald hebben mochten ze de modem wel gratis vervangen vind ik. Waar sta je anders als klant.
Reputatie 6
Badge +3
Proximus heeft overal verkooppunten, maar in plaats van deze maximaal te benutten, en klanten te laten helpen om deze plaatsen, zij de klanten de dupe van een onnozele manager die niet klantgericht ėn niet commercieel denkt.
Niet klantgericht want klant wordt niet maximaal geholpen .
Niet commercieel want klant komt minder binnen in de shops en dus leert de klant ook niet meer die vriendelijke, behulpzame medewerkers kennen. Altijd interessant bij volgende verkoop.!!!
Reputatie 7
Badge +3
Joel, ik zie dat het probleem ondertussen toch besproken is en opgelost. mvg Tina

Reageer