Mobistar Digitale TV via Kabel en VDSL (telefoonlijn)

  • 29 July 2011
  • 9 reacties
  • 3902 Bekeken

  • Practitioner
  • 2518 reacties
☞ Mobistar Digitale TV via Kabel en VDSL ✉

Digitale televisie van Mobistar zal naar de kabelnetwerken van onder meer Telenet verhuizen.
De opening van die netwerken treedt pas in werking vanaf oktober 2012.
Ondertussen mikken zij op Belgacoms VDSL-netwerk,
om televisie aan te bieden via de telefoonlijn.
Een lancering wordt gepland voor het einde van 2012.
Het VDSL-netwerk heeft geen complete landelijke dekking en blijft de kabel een noodzaak.
Volgens Mobistar heeft de helft van de gezinnen nog geen digitale tv in huis en deze die het al hebben veranderen gemakkelijk van provider.
De satelliet zou in elk geval behouden blijven.
De settopboxen van Mobistar kunnen overweg met satelliet, VDSL én kabel.
Daardoor zou een combinatie van al die opties niet uitgesloten zijn.

9 reacties

is nog lang eh. Tegen dan is deze aardbol ontploft, en heeft EVA mss eens gereageerd op een vraag :)

Ik denk het belangrijkste nieuws deze week is dat Telenet binnenkort met 'teletenne' zal afkomen.
Waardoor je ook tv kan kijken op minder bekabelt gebied.
Zit er daar wel ♫ in.
Kunnen ze dan veel programma's aanbieden via teletenne want is dit geen DVBT techniek of ben ik verkeerd ?
Reputatie 7
Badge +1
Telenet/VOO gingen nog in beroep tegen de beslissing om de kabel open te stellen voor andere providers.....ik vind dat nogal een schizofrene situatie. Gaan ze dan voor het kabelnetwerk een aparte firma maken zoals bij de spoorwegen, gas en electriciteit ? hetzelfde geldt voor de Belgacom telefoonlijnen. Wie heeft er geïnvesteerd in de netwerken en de nieuwe glasvezeltechnologie ? Mobistar is trouwens een trojaans paard van France Telecom, je weet wel, waar het personeel met bosjes zelfmoord pleegde, dat zegt genoeg.
☞ Blijkbaar zou teletenne een pakket van 23 tv-zenders en 19 radiozenders
voor 8,50 euro per maand aanbieden ☜

☝Correctie lees digitenne (Nederland) i.p.v teletenne
Reputatie 5
Badge +2
@Ricy: 23 tv-zenders en 19 radiozenders ? Amai, welke zijn dat dan ? Is dat al bekend ? Ongetwijfeld dat daar zenders tussenzitten die Belgacom niet wil toevoegen (Radio Nostalgie NL, CNBC Europe, WDR,...).

Mvg
Badge
@ Ricy : Van dit pakket en de prijs is nog helemaal niets bekend! het voorbeeld van 23 zenders en 19 radiozenders aan 8,50 euro is van een Nederlandse ( in Nederland dus) operator en heeft niets met het "mogelijke" aanbod van Telenet te zien.
Sorry inderdaad ik had gelezen dat teletenne de concurrentie wilt aangaan met TV Vlaanderen Digitaal, dat digitale tv aanbiedt via satelliet en dat voor een stuk op dezelfde markt mikt en inderdaad had ik niet opgemerkt dat er stond " digitenne " wat inderdaad op Nederland slaat.

Nogmaals mijn excuses hiervoor.
teletenne concurrent met tv vlaanderen?

denk het niet, denk dat dit voor een ander doel publiek is.
Reputatie 5
Badge +2
Mja, 19 radiozenders zou misschien teveel zijn denk ik (eerder 5 tot 10). Ik denk dat Teletenne vooral veel tv-zenders (waaronder Telenet's exclusieve zenders) zal aanbieden. Afwachten wanneer die Teletenne eraan komt en welke andere providers ook een DVB-T aanbod gaan aanbieden. Ik dacht dat ook TV Vlaanderen geinteresserd was in DVB-T, al lijkt me dat niet echt nodig (satelliet bereikt iedereen). Voor mij mogen Belgacom, Mobistar, Base,... eerder een DVB-T aanbod starten, want die bereiken niet iedereen.

Mvg

Reageer