Skip to main content

Mobile Internet laptop/tablet (limited)

• August 20, 2012
  • 4 reacties
  • 635 Bekeken

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen "Mobile Internet laptop/tablet" en "Mobile Internet laptop/tablet limited"? Ik zie in mijn e-services 2 microsims met "limited" en 1 zonder. Wat is het verschil?

Hans
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • August 26, 2012
Niemand? Ze weten het blijkbaar zelf niet.

Elsa
  • August 26, 2012
hier heb ik al iets gevonden omtrent limited ik weet of je er veel aan hebt !

Hallo allemaal,

Het is altijd belangrijk het onderscheid te maken tussen de oude packs en de nieuwe internet overal packs. Er is niet alleen een verschil in gratis 3G volume (oud maxipack 250 MB, nieuw internet overal maxipack 1 GB), maar er is ook een verschil bij invoering in ons ordersysteem.

Een kleine verduidelijking. Om van het gratis datavolume van 250 MB (oud maxipack) gebruik te kunnen maken met een gsm abonnement dient er een mobile internet laptop/tablet limited ingevoerd te worden in ons ordersysteem. De klant ontvangt dan een simkaart die hij moet activeren om met zijn gsm abonnement van het gratis datavolume gebruik te kunnen maken. Dit is een interne werkwijze om het datavolume ook aan de gsm te kunnen koppelen. De simkaart die opgestuurd wordt dient enkel voor een laptop of tablet en er is geen verplichting om deze ook daadwerkelijk te gebruiken. De simkaart van de gsm blijft dus gewoon behouden.

Bij de nieuwe packs is deze werkwijze niet nodig. Heeft de klant al een betalend internet on gsm abonnement dan wijzigt er niets in ons ordersysteem. De klant gebruikt dan eerst zijn betalend volume en als dit op is begint hij aan zijn gratis volume (dat eventueel gedeeld wordt met een laptop of tablet). Heeft de klant geen betalend internet on gsm abonnement dan activeren wij de optie mobile internet in ons ordersysteem.

Een klant kan ook maximum 1 laptop/tablet en 1 gsm van het gratis volume gebruik laten maken.

Ik hoop dat het op deze manier duidelijker geworden is.

groetjes, Elsa

Met vriendelijke groeten,

Eva

• Auteur
  • Apprentice
  • August 27, 2012
Voor alle duidelijkheid. In mijn geval gaat het om 3 microsims voor dataverkeer ('gratis' bij de 3 Office&Go internetverbindingen die ons bedrijf heeft) die elk recht geven op 2GB per maand gratis data. Ze zijn alle 3 op hetzelfde moment aangevraagd en toch zijn er 2 limited en 1 niet. Hoe kan dit en was is het verschil?

Hans

Elsa
  • August 27, 2012
Misschien dan best eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en
eventueel de link naar je bovenstaande post meesturen: ( https:///posts/8358e28b3b )

⚫ Een privé bericht
naar Eva van BGC sturen door
https:///people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttps:///people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te
spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login,
e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa