Mijn beveiligingscamera is met internet verbonden via 3g (proximus mobile internet). Om de camera via internet vanaf een externe locatie kunnen benaderen is het noodzakelijk dat ik de camera kan 'pingen', maar dat blijkt niet te kunnen. Dit blijkt na wat test- en uitzoekwerk niet te komen door issues met port forwarding, maar door het feit dat Proximus mobiele gebruikers standaard een 'private' IPv4 adres geeft achter een 'many-to-one' NAT gateway in plaats van een 'public' IP adres (dat gebruikers met een vaste lijn krijgen).
Mijn vraag:
=>Weet iemand of het mogelijk is om van Proximus een normaal 'public' IPv4 adres (of IPv6) te krijgen zonder hiervoor te moeten overschakelen op een enorm duur 'corporate' abonnement? En zo ja, hoe ik dit moet aanpakken bij Proximus? Welke vraag moet ik stellen aan welke afdeling? Ik heb hierover al contact gezocht met de helpdesk voor particulieren, maar hun antwoord sloot aardig gezegd niet helemaal aan bij mijn vraag. Mogelijk had ik mijn vraag niet goed geformuleerd, of niet aan de juiste afdeling gestuurd.
Let op - ik hoef niet per se een 'fixed' IPv4 adres; het is voor mij geen probleem als het IPv4 adres van tijd tot tijd verandert (dat los ik op met DDNS).
Dank!
Bladzijde 1 / 1
Hey, ja dit is mogelijk. Vraag naar een 'public IP' op je simkaart en u zal ontvangen. :-)
Stuur even een privébericht naar Het Proximus Team over welke GSM nummer dit gaat en we brengen dit in orde voor je.
Stuur even een privébericht naar Het Proximus Team over welke GSM nummer dit gaat en we brengen dit in orde voor je.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.