Beantwoord

Mobiele data plots overschreden


Beste,

Gisteren bekeek ik mijn hoeveelheid gebruikte mobiele data in de MyProximus app en ik zag dat ik reeds 80% gebruikt had dus ging ik over op 4G en downloadde ik een film op netflix om deze daarna offline te kunnen bekijken. even later kreeg ik een bericht dat mijn mobiele date opgebruikt was en 10 min later dat ik mijn mobiele data met €10 overschreden had. Nu staat mijn huidig totaalbedrag op €55,35.
Ik heb een abonnement van €20 per maand met 1,5 GB mobiele data. Is het echt mogelijk dat ik zo een hoog bedrag heb enkel door Netflix?

Mvg
icon

Beste antwoord door AkiW 13 December 2017, 15:56

Bekijk origineel

12 reacties

Ik weet niet of het toeval is , maar ook mijn data is voor het eerst sterk overschreden , ik heb bericht gekregen dat ik reeds 60€ aan extra kosten heb ? Dit terwijl het gebruik van mijn gsm normaal is zoals andere maanden . Wat is er hier misgelopen ? Als gevolg kan ik nu ook geen internet gebruiken op mijn gsm ( behalve via Wifi ) , graag dringend actie van Proximus om mij hier een pasklare oplossing voor te geven .
Reputatie 6
Badge +1
Met downloaden van of Netflix kijken via 4g dan gaat het vooruit. 1;5 GB is echt niet veel daar ben je dan zo overheen.
In mijn geval geen gebruik van Netflix , ik was zelfs thuis dus de Wifi werd gebruikt. Om een of andere reden is mijn data toch gebruikt.
Ook ik kreeg een factuur met een meerverbruik om achterover te vallen.
Geen netflix noch andere handelingen die ik niet eerder deed .
Op de detailfactuur zie ik dat de verbindingstijden mekaar overlappen.
Is dat normaal?

Hier hetzelfde. Reeds 2 maand na elkaar is de data van mijn dochter met 60€ overschreden en dit terwijl de maanden daarvoor haar gebruik van de mobiele data gelijk was. Het ergste is dat wij geen enkel bericht ontvangen hadden dat ze over haar limiet gegaan is. Ze heeft 4gb !!!! Hoe in godsnaam is dit mogelijk.
Reputatie 6
Badge +3
Katrijn, stuur je ons even een privébericht, dan kunnen we dit onderzoeken. Bedankt. Jan

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
jan, is er een bepaalde link welke ik dien te gebruiken om een privé bericht te sturen
mvg
Katrijn
ja klik op deze hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ik heb bij nazicht blijkbaar 1 sms ten koste van 0.40€ buiten bundel, internationaal? Dat betekent toch dat ik een sms verstuur naar het buitenland? Het grappige is dat ik helemaal geen contacten heb in het buitenland! Een sms ontvangen daar moet je toch niet voor betalen? De verstuurder betaald toch? Ik kan op dit moment ook niet kijken wat het is want dan krijg ik alleen maar een bijna leeg venster, zie hieronder.
Stap 1 De vaststelling


Stap 2 Check het even


Stap 3 Meer details over uw verbruik


Hier als laatste stap 4 Nog eens meer details over uw verbruik, maar niet de mogelijkheid om te controleren en dat was toch de bedoeling van MyProximus?

Reputatie 6
Badge +3
Controleer volgende zaken:
- machtingen van apps om SMS te versturen.
- iPhone? Deze stuurt voor sommige functies SMS naar Engeland
- updates ingesteld alleen over wifi?
als algemen bijkomende info: Hoe kan ik mijn uitgaven voor mobiel onder controle houden
Reputatie 6
Badge +3
Hallo, een facturatie-rechtzetting is uitgevoerd voor u, aangaande het extra data verbruik van oproepnummer 0494446659. De extra aanrekening van € 56,12 is gecrediteerd voor u. Voor factuur nr 6747090756 moet u dus slechts € 136,45 betalen. Voortaan ontvangt het oproep nr 0494446659 ook 2 verwittigings-sms'en bij bereik van 80% en 100 % van de maandelijkse databundel ( 4 Gb). Mvg, Aw

Reageer