Vraag

Mobiel Internet Verbruik


Zowel MyProximus App als MyProximus Website (lopend verbruik) geven een Mobiel Internet verbruik aan van €32. Terwijl Mijn nationale (+ internationale) databundel(s) nog niet opgebruikt is (zijn).

Telkens ik op 3g/4g surf, wordt er zowel data van mijn bundel verbruikt en gaat de factuur omhoog.

De vorige maanden was dit niet het geval.

Hopelijk komt dit door een software probleem, en wordt het enkel verkeerd getoond.

Kan dit eens nagegaan worden ?

15 reacties

Veel reacties hier :?
Als ze hier niet reageren kan je anders eens een privé bericht sturen aan Het Proximus Team
of bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) kan je ook
Je kan het ook nog via proximus op Facebook of twitter nog proberen ook natuurlijk;
enfin, ik geef je maar de andere mogelijkheden mee.
Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn zoon is 1 vd vele Pokemon GO spelers en hij is er veel mee bezig. Eergisteren zag ik via MyProximus plots dat hij al 40,66 euro moet bijbetalen deze maand bovenop zijn Smart+15 abonnement en dit voor mobiel dataverbruik. Dit verbruik vond plaats op 3 augustus wat dus de dag was voordat Proximus het dataverbruik voor dit spel gratis aanbood. Ik ga er vanuit dat het verbruik met het spel te maken heeft want die dag is hij heel veel op jacht geweest. Maar tot op vandaag is zijn 1G die in zijn bundel zit nog niet opgebruikt wat mij dus heel raar lijkt want normaal betaal je toch pas bij vanaf de dag dat je bundel is opgebruikt!!!! Hij is niet in het buitenland geweest, het betreft hier dus nationaal internet gebruik.
Ik heb al 2 x gebeld naar Proximus maar de 1ste keer wist de medewerker het ook niet en ging ze het navragen en mij terugbellen wat dus niet gebeurd is. En vandaag heb ik dan maar opnieuw gebeld en nu zei een andere medewerker plots dat hij die gegevens niet mag inzien wegens de wet op de privacy en dat ik moet wachten op de factuur en dan een klachtendossier moet indienen. Tot zover dus de hulp die je krijgt van de klantendienst... Het wordt dus nog een lange maand want iedere keer als mijn zoon nu pokemons gaat vangen ga ik nadien met angst op MyProximus het verbruik nakijken in de hoop dat de factuur niet nog verder oploopt... Vind het beetje triest dat ik als jarenlange hele tevreden klant nu aan mijn lot over gelaten wordt. 😞 Ik hoop dat er hier iemand misschien meer info of hulp heeft over wat er mis is?
Reputatie 7
Badge +6
Lieske,
sinds 4 augustus is alle Pokémon GO data voor alle Proximus klanten wel degelijk gratis, dus zal je factuur, voor wat dit betreft, niet verder stijgen.
Ik raad je aan mijn twee berichten daarover te lezen:
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gratis-data-voor-pokemon-go-das-gewoon-de-max-35224?postid=554149
en
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gratis-data-voor-pokemon-go-das-gewoon-de-max-35224?postid=554240

Groetjes,
Wim
Reputatie 3
Badge +2
Er zijn nog mensen die een soortgelijk probleem hebben maar dan met Waze. Zie topic op Ubase: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=48036
Ben terug gaan kijken en idd : staat ook Waze bij de opgeroepen nr's waar data voor aangerekend is. Was mij eerst niet opgevallen. Mijn zoon kent het zelfs niet en heeft het dus ook niet geïnstalleerd op zijn smartphone. Volgens die topic op Ubase is het een probleem waar meerdere mensen op dit ogenblik mee te maken hebben. Hopelijk komt er bij Proximus een oplossing uit de bus. Maar afwachten dan. Alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +6
Ben terug gaan kijken en idd : staat ook Waze bij de opgeroepen nr's waar data voor aangerekend is. Was mij eerst niet opgevallen. Mijn zoon kent het zelfs niet en heeft het dus ook niet geïnstalleerd op zijn smartphone. Volgens die topic op Ubase is het een probleem waar meerdere mensen op dit ogenblik mee te maken hebben. Hopelijk komt er bij Proximus een oplossing uit de bus. Maar afwachten dan. Alvast bedankt voor de hulp!
Waze is een navigatie app. Zoals reeds vermeld is enkel de Pokémon GO data gratis, op de achtergrond draaiende apps voor bijvoorbeeld de navigatie, worden wel aangerekend!

Groeten,
Wim
Ben terug gaan kijken en idd : staat ook Waze bij de opgeroepen nr's waar data voor aangerekend is. Was mij eerst niet opgevallen. Mijn zoon kent het zelfs niet en heeft het dus ook niet geïnstalleerd op zijn smartphone. Volgens die topic op Ubase is het een probleem waar meerdere mensen op dit ogenblik mee te maken hebben. Hopelijk komt er bij Proximus een oplossing uit de bus. Maar afwachten dan. Alvast bedankt voor de hulp!
Waze is een navigatie app. Zoals reeds vermeld is enkel de Pokémon GO data gratis, op de achtergrond draaiende apps voor bijvoorbeeld de navigatie, worden wel aangerekend!

Groeten,
Wim

Maar blijft dan toch raar dat zijn 1G mobiel internet in zijn bundel nog niet opgebruikt is en er toch al kosten voor verbruik aangerekend worden?
Dat er hier en daar nog wat verkeerd loopt verwondert mij niet als je de titel leest 'experimenteert'
zie => http://www.zdnet.be/nieuws/167779/proximus-experimenteert-met-gratis-dataverkeer/
Reputatie 7
Badge +6
Volgens dat artikel zouden alleen Androidsmartphone gebruikers daar kunnen van genieten of klopt dat niet?

Sorry, ik heb verkeerd gelezen: het gaat niet over Pokemon Go, maar over andere toepassingen en dat artikel dateert al van juni 2015 !
wat je smartphone moet hebben om Pokémon GO te spelen:
•Minstens Android 4.4 of iPhone 5
•Een scherm met minimale resolutie van 720x1280 pixels
•Internet (natuurlijk). Dat mag onze 3G, 4G of 4G+ zijn. Maar ook wifi kan.
•GPS
•Een gyroscoop

Voor windows phone is het nog even wachten op een oplossing:
mss zou MS ontwikkelaar Niantic kunnen betalen om het spel ook voor Windows Phone te ontwikkelen of zal MS zelf bijdragen voor de ontwikkeling van het spel
Reputatie 7
Badge +6

Voor windows phone is het nog even wachten op een oplossing:
mss zou MS ontwikkelaar Niantic kunnen betalen om het spel ook voor Windows Phone te ontwikkelen of zal MS zelf bijdragen voor de ontwikkeling van het spel

Voor windows phone is het meestal 'nog even wachten op een oplossing'. Nu, in dit geval lig ik er niet wakker van. :8
Ik vraag mij af wat er met de windows phone in de toekomst gaat gebeuren, 'k heb er een slecht voorgevoel bij, al ga ik er nu ook niet van wakker liggen 😉
Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn zoon is 1 vd vele Pokemon GO spelers en hij is er veel mee bezig. Eergisteren zag ik via MyProximus plots dat hij al 40,66 euro moet bijbetalen deze maand bovenop zijn Smart+15 abonnement en dit voor mobiel dataverbruik. Dit verbruik vond plaats op 3 augustus wat dus de dag was voordat Proximus het dataverbruik voor dit spel gratis aanbood. Ik ga er vanuit dat het verbruik met het spel te maken heeft want die dag is hij heel veel op jacht geweest. Maar tot op vandaag is zijn 1G die in zijn bundel zit nog niet opgebruikt wat mij dus heel raar lijkt want normaal betaal je toch pas bij vanaf de dag dat je bundel is opgebruikt!!!! Hij is niet in het buitenland geweest, het betreft hier dus nationaal internet gebruik.
Ik heb al 2 x gebeld naar Proximus maar de 1ste keer wist de medewerker het ook niet en ging ze het navragen en mij terugbellen wat dus niet gebeurd is. En vandaag heb ik dan maar opnieuw gebeld en nu zei een andere medewerker plots dat hij die gegevens niet mag inzien wegens de wet op de privacy en dat ik moet wachten op de factuur en dan een klachtendossier moet indienen. Tot zover dus de hulp die je krijgt van de klantendienst... Het wordt dus nog een lange maand want iedere keer als mijn zoon nu pokemons gaat vangen ga ik nadien met angst op MyProximus het verbruik nakijken in de hoop dat de factuur niet nog verder oploopt... Vind het beetje triest dat ik als jarenlange hele tevreden klant nu aan mijn lot over gelaten wordt. 😞 Ik hoop dat er hier iemand misschien meer info of hulp heeft over wat er mis is?



ik heb identiek hetzelfde probleem.
zit op 90% van mijn dataverbruik (gekeken op de App en via internet), maar heb wel al een bedrag van 240€ buiten bundel voor het internetverbuik.
Eerst kreeg ik een sms met de melding dat er 80% verbruikt was, iets later eentje met 50€ buiten bundel. op de app of internet stond toen 70% verbruik.
Toen ik deze morgen keek, stond er dus 240€...


op de support kon niemand me helpen, laat staan info geven.

ah, er is niets aan telefoon veranderd.
Reputatie 7
Badge +6
ik heb identiek hetzelfde probleem.
zit op 90% van mijn dataverbruik (gekeken op de App en via internet), maar heb wel al een bedrag van 240€ buiten bundel voor het internetverbuik.
Eerst kreeg ik een sms met de melding dat er 80% verbruikt was, iets later eentje met 50€ buiten bundel. op de app of internet stond toen 70% verbruik.
Toen ik deze morgen keek, stond er dus 240€...
op de support kon niemand me helpen, laat staan info geven.
ah, er is niets aan telefoon veranderd.

Dag Gren,
Je hoeft je geen zorgen te maken. Lees eens mijn post van deze morgen, wil je?
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/waze--35342?postid=554641

Reageer