Mobiel internet van Belgacom/Proximus

  • 22 August 2011
  • 9 reacties
  • 949 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Afgelopen vrijdagavond had ik een probleem met het tot stand brengen van een telefoongesprek en heb daarblij wat in mijn instellingen zitten foefelen. Per ongeluk moet ik iets veranderd hebben waardoor ik permanente internetverbinding kreeg. 's Morgens ontdekte ik de vergissing dankzij een sms'je van Belgacom/Proximus. Het 1e sms'je sprak nog van 3 uur maar het 2e ging al over 12 uur verbinding. Waarschijnlijk zal het totale aantal uren nog hoger liggen, wat betekent dat ik zo'n 50 - 60 euro (0.43 euro/min) ga mogen betalen voor 0 kb download. Deze morgen heb ik natuurlijk direct naar het in het sms'je vermelde nummer gebeld (1909) waardoor ik verbinding kreeg bij Belgacom die mij doorstuurde naar Proximus (blijkbaar heb ik een Proximus nummer) die mij weer wilde terugsturen naar belgacom en toen ik zei dat ik daar al gepasseerd was hebben ze, nadat ik een tijdje aan de lijn had gehangen, de verbinding verbroken. Waar kan ik nu terecht om dit probleem aan te kaarten? Waarom wordt er maar liefst 0.43 euro aangerekend zonder abonnement terwijl je in een abonnement maar 0.03 euro/Mb moet betalen? Als ik mobiel internet wil zou ik wel een internetabonnement genomen hebben. Ik ben écht enorm gefrustreerd hierdoor en denk er hard over om alles van Belgacom de deur uit te gooien (digitale tv, telefoon en vast internet); bah!

9 reacties

best gewoon eventjes de klantendienst/facturatie bellen. Die zullen u wel de weg wijzen
Reputatie 7
Badge +1
Ter info:


Bent u Proximus-klant? Dan kunt u meteen surfen aan het standaardtarief van € 0,42/5 min. Indien u dat wenst, kan u het aanpassen in de e-Services om te betalen per volume: € 0,50/100 kB.

Surf goedkoper met een abonnement

Alle tariefplannen voor Internet On GSM zijn compatibel met uw iPhone. Kies bij uw bestelling voor een micro-simkaart.




























Internet On GSM Prijs/maand Inbegrepen Indien u meer gebruikt
Start

€ 4,99

50 MB

€ 0,10/MB
Comfort

€ 9,99 € 4,99[/i]

250 MB

€ 0,03/MB
Favorite

€ 19,99 € 9,99[/i]

1 GB

€ 0,03/MB

-50% gedurende 4 maanden geldig op een 12 maanden abonnement op
Internet On GSM Comfort en Favorite

-€ 9,99 korting voor een bestelling via de website op Internet On GSM Comfort
en Favorite


Surf goedkoper met een Pay&Go-kaart





















Internet On GSM Volume/maand Prijs Bestellen

Pay&Surf

25 MB

€ 3

Typ #147*1# op uw gsm en druk op Verzenden

Pay&Surf

200 MB

€ 10

Typ #151*1# op uw gsm en druk op Verzenden

Dit bedrag wordt gedebiteerd van uw bestaande belkrediet. Als u meer verbruikt, surft u verder aan het standaardtarief dat u bovenaan de pagina terugvindt.
Wilt u uw resterend volume kennen? Typ dan #147# (voor Pay&Surf 25 MB) of #151#
(voor Pay&Surf 200 MB) op uw gsm en druk op Verzenden.
Beste a3-e,

In principe bent u zelf verantwoordelijk, aangezien u uw instellingen zo dient aan te passen dat er geen ongewenste connecties zijn.

Kunt u mij uw GSM-nummer bezorgen, zodat ik dit kan laten nakijken?

Dit mag uiteraard ook in een privébericht.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste,

Uiteraard ben ik zélf verantwoordelijk voor de instellingen van mijn gsm. Waar het mij om gaat is dat ik geen abonnement op mobiel internet wilde hebben maar dat kan blijkbaar niet met als gevolg dat als je per ongeluk op internet terecht komt je een gepeperde factuur voorgeschoteld krijgt zoals in mijn geval (120 euro! dank U wel). Toen ik ook nog eens geen contact met een dienst van Belgacom kon krijgen werd het me even te veel met bovenstaand bericht als gevolg.

Na een aantal pogingen heb ik uiteindelijk een heel vriendelijke jongen van de helpdesk te pakken kunnen krijgen die mij beloofde een creditnota te sturen voor de gemaakte internetkosten maar op voorwaarde dat ik een 'internet on GSM' abonnement nam. Dat heb ik dan maar gedaan. Voor 4.99 euro per maand kan ik nu tot 50 MB downloaden. Niet dat ik zo'n abonnement nodig heb maar liever dat dan 120 euro betalen voor een dienst waar ik zelfs geen gebruik van heb gemaakt.

Met dank voor de suggesties en opmerkingen,

A3-e
Badge
Dus ze gaan uw een creditnota maken maar dan moet je een abonement nemen op 'internet on GSM'?

ALé op wat trekt dat nu!

Zij hebben u dan weer iets angesmeerd want jij hebt internet niet nodig.

Ferm.


Grtz
Badge
Is nog altijd zonde van die internet want jij gaat het toch niet gebruiken.

Op jaarbasis is dat 59,88 euro want je verspilt.

Maarja tis nog altijd beter dan die 120 euro maar aan de andere kant ook niet Verstomd


Grtz
tsja, tegenwoordig wil iedereen een mooie smartphone, maar die zijn nu éénmaal gemaakt om mee op internet te gaan. ik weet nu niet over welke gsm het hier gaat, maar bv in Android is dat heel eenvoudig om dat af te zetten. voor mij is hier inderdaad ook de klant zelf verantwoordelijk.

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Idd de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Het moet echt wel mogelijk zijn om de optie 'internet' uit te schakelen op je smartphone!
Laat eventueel iemand anders er eens naar kijken.. .echt te gek voor woorden dat je daarom extra zou gaan betalen.
Toen ik mijn abonnement van 4.99 euro/maand nam heb ik uitdrukkelijk gevraagd om internet in het buitenland te blokkeren. Dat was geen probleem zei diezelfde vriendelijke jongen waar ik hierboven over sprak. Later heb ik een contractje van Belgacom ontvangen maar daarin stond niet vermeld dat internetten in het buitenland geblokkeerd was. Daarop heb ik voor de zekerheid toch maar even naar belgacom gebeld en ik kreeg toen een jongedame aan de telefoon die mij zei dat het niet helemaal goed ingesteld was bij Proximus/Belgacom maar dat zou direct verholpen worden. In het contract wordt zoiets niet vermeld, zei ze ook nog. Wie schetst mijn verbazing toen ik dit weekend een sms'je kreeg waarin stond dat mijn internetlimiet buitenland van 60 euro (niet 50 Mb) bijna bereikt was. Gisteren dus maar weer eens een half uur aan de telefoon gehangen om te horen te krijgen dat internetten in het buitenland niet geblokkeerd stond. Dat is toch om dol van te worden.

Ik heb gelijk gemeld dat ik mijn mobiel internetverbruik niet kan volgen op e-services omdat daar nog altijd staat dat ik geen abonnement heb. Dat schijnt normaal te zijn want het kan wel twee maanden duren vooraleer een dergelijke wijziging wordt doorgevoerd op e-services. Je zou toch denken dat zoiets in het digitale tijdperk sneller moet kunnen.

Niet te geloven toch?

Reageer