mobiel internet op laptop : installatie vodafone mobile broadband

  • 22 January 2012
  • 1 reactie
  • 1552 Bekeken

Wanneer ik na de installatie van de software "Vodafone Mobile Broadband" de USB-stick met de SIM-kaart aansluit op mijn laptop en daarna het programma "Vodafone Mobile Broadband" open, dan krijg ik eerst de boodschap "Apparaat wordt gezocht", vervolgens "Mobiel apparaat gedetecteerd" en daarna "Geen apparaat - Zorg dat alle apparaten goed aangesloten zijn". Wanneer ik echter via Configuratiescherm - Apparaatbeheer bij "Netwerkadapters" ga kijken, dan staat daar wel de adapter "Vodafone Mobile Broadband Network Adapter (Huawei)" in de lijst. Wanneer ik daarop klik om de eigenschappen van die adapter te bekijken, dan staat er "Dit apparaat werkt correct". Ik begrijp niet waarom het systeem die tegenstrijdige boodschappen geeft. Wanneer ik in het programma Vodafone Mobile Broadband dan de geavanceerde opties kies en vervolgens naar het tabblad "Apparaten" ga, dan staat daar bij de mobiele apparaten in het grijs "Vodafone Mobile Broadband Modem (Huawei)". Als ik daarop klik (dan kleurt het hele vak grijs) en vervolgens op de knop "Toevoegen", en vervolgens "USB-stick of -modem" aanvink, dan begint het systeem naar een apparaat te zoeken en na korte tijd kleurt dan het symbool voor de naam "Vodafone Mobile Broadband Modem (Huawei)" plots groen i.p.v. grijs. Er verschijnt in dat vak na de naam ook een keuzevakje met "ingeschakeld". Het lijkt dan alsof het apparaat gevonden is, maar als ik dan het tabblad "Status" open, dan staat daar in het vak "Mobile-verbinding" "Apparaat wordt gezocht" - Niet verbonden.

Is er iemand die mij kan zeggen wat er fout gaat? Ik heb de hele installatie geprobeerd met twee verschillende USB-sticks en krijg steeds hetzelfde probleem. Hieruit leid ik af dat het probleem niet bij de USB-stick of de software van Vodafone ligt, maar bij mijn laptop. Aan de USB-poort zelf ligt het ook niet, want via de Windows Verkenner kan ik de verwisselbare schijf terugvinden die betrekking heeft op de micro-SD kaart die ik in de USB-stick heb geplaatst. DE gegevens op die SD-kaart kan ik via verkenner normaal openen.

1 reactie

Badge +1
Ik heb een tijdje geleden ook dit probleem gehad. Dan is daar in volgend item een antwoord op gegeven:

http://nl.community.belgacom.be/posts/b97cd03626

Reageer