Mobiel bellen vanuit Noorwegen lukt niet.

  • 9 December 2013
  • 1 reactie
  • 143 Bekeken


Beste


Een tweetal maanden terug was ik in Noorwegen (stad Larvik, +/- 40 000 inwoners, nabij Oslo) voor mijn werk. Ik heb een vrij recente gsm (merk samsung GT-S5220) . Toen ik een tussenlanding maakte in Kopenhagen maakte mijn mobieltje na een tijdje automatisch connectie met een lokaal netwerk en ik kon bellen naar Belgie. Echter, zodra ik landde te Noorwegen kon ik niet meer bellen. Er werd geen geschikt netwerk gevonden. Via de instellingen van mijn gsm kon ik de 2 beschikbare netwerken zien; echter, er stond telkens een verbodstekentje voor. Ik heb een proximus abonnement dat deels vergoed wordt door mijn werkgever. Ik heb reeds contact opgenomen met anm, de partner van proximus die mijn gsm abonnement beheert, met als antwoord:


U zou overal moeten kunnen bellen en sms’en.


Dit kan echter te maken hebben met de lokale netwerken in het buitenland.


U kan in deze gevallen proberen om zelf een netwerk te zoeken met uw toestel.


Veel heb ik echter aan die uitleg niet, want ik vond maar twee netwerken (vanuit een hotel midden in die stad). Aangezien ik in januari terug naar ginder moet voor enkele dagen zou het handig zijn om toch te kunnen bellen naar Belgie. Heeft er iemand ook zo een ervaring en nog beter, kan iemand me een oplossing toereiken?

1 reactie

Beste Vincent,

Zou het mogelijk
zijn om uw gsmnummer door te geven zodat wij het voor u kunnen nakijken? Mvg
Eva

Reageer