mms versturen met Nokia 301 lukt (4 maanden na aankoop) nog steeds niet...

  • 8 September 2014
  • 20 reacties
  • 268 Bekeken

Hallo iedereen,


Mijn moeder heeft een Nokia 301 cadeau gekregen 4 maanden geleden. Ze is 65 jaar en vandaar dat zij nog een gewone gsm gekocht heeft en geen smartphone. Normaal gezien zou je met deze gsm mms moeten kunnen versturen en ontvangen (voonamelijk foto's). Maar dit lukt niet. Ik heb al verschillende keren naar de klantendienst van Proximus gebeld en zij zeggen me dat bij hen alles correct staat qua instellingen en het gsm-nummer van mijn moeder. Ik heb ook al eens de stappen gevolgd die vermeld staan op de website van Belgacom-support om de gsm in te stellen, zodat mms zou werken. Maar ook dit helpt niet.

We zijn ook al terug geweest naar de winkel waar ze de gsm gekocht heeft, maar zij bellen gewoon zelf naar de klantendienst van Proxmis, waar ze terug hetzelfde zeggen als tegen mij...


En zo draaien wij al 4 maanden in rondjes en is het nog steeds niet in orde.


Is er soms iemand die weet waaraan het kan liggen dat dit niet wil werken? De sim-kaart van mijn moeder is ook nog niet oud, amper 6 jaar. (mijn eigen sim-kaart is veel ouder en op mijn gsm werkt mms perfect...)


Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,emma

20 reacties

Beste Emma, kan je het gsm nr doorgeven, dan kijk ik dit even voor je na. Mvg Eva
Dag Eva,


Ik heb het gsm-nummer in een persoonlijk bericht naar jou gestuurd.


Alvast bedankt.

Groetjes,emma
Reputatie 7
Badge +6
Wel, ik zou het ook graag weten. Bij mij lukt het ook nog altijd niet, ondanks al mijn vragen en lopen naar Belgacom centra. Elke keer dat ik naar een Belgacom center ga, lukt het een of twee keer en dan weer niet meer. Ik heb wel een smartphone. Ik zou beginnen denken dat het ligt aan het feit dat het een Nokia is, zoals die van je moeder, maar mijn vorige was ook een Nokia GSM en daarmee ging het prima.




Het wordt nog gekker: als iemand mij een foto wil sturen, krijg ik zo'n 72 uur lang het ene bericht na het andere van proximus: 'media inhoud downloaden', waar ik niks mee kan doen, behalve het verwijderen. Zo'n 20 à 30 keer krijg ik dat bericht. Om knetter van te worden, maar volgens de technische dienst proberen ze het idd 72 uur lang. Tenslotte krijg ik de foto van Proximus op mijn vaste mail adres, met de mededeling dat ik foto's ook via mail kan versturen, aan de prijs van een MMS ???????? Betalen voor een mail met een foto? Gratis kan ook, hoor.


Net zoals bij jou, schijnt overal alles te kloppen, alleen lukt het niet. Een raadsel voor mij, vooral omdat ik technisch niet erg onderlegd ben.




Beste Marleen, graag je gsm nr dan kijk ik dit even voor je na. Mvg Eva
Reputatie 7
Badge +6
Op hoop van zegen, nog maar eens doorgestuurd.


Alvast bedankt !


Marleen


@ Marleen : ik heb ook geen idee waaraan het ligt. Ikzelf heb een gewone Nokia-gsm, gekocht in januari 2014.(een model vergelijkbaar met deze van mijn moeder). En met mijn gsm werkte mms direct en nog steeds zonder problemen. Bij mijn moeder heeft het nooit gewerkt, en zijn we intussen al 4 maanden aan het lopen/bellen van hier naar daar.


Ik hoop dat er zowel voor jou als voor mijn moeder een oplossing komt....

Duimen maar.smiley
Reputatie 7
Badge +6
@ Emma: is het bij jou al opgelost? Hier stilte op alle fronten.frons
blijkbaar een heel moeilijke bevalling !
@ Marleen : nee, ik heb nog niets gehoord... Ik ga nog eens een oproep doen aan Eva om ons te helpen.


Het kan toch niet dat iets heel eenvoudigs, als een mms versturen, niet mogelijk is met een gsm... Daar moet toch een oplossing voor zijn.
@ Eva van Belgacom : heb jij al meer nieuws voor mij en Marleen ivm het probleem dat we geen mms kunnen versturen met de gsm?
altijd beter via privé bericht , maar je doet er natuurlijk uw goesting mee ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Privé bericht of niet, 'ons' Eva schittert door afwezigheid.
Onze excuses voor de late reactie.
Uw profiel in ons systeem is volledig correct ingesteld. Wij konde geen poging zien in afgelopen 4 dagen. Hiermee willen we zeggen dat het eerder met uw toestel instellingen te maken heeft.
Hieronder kan u de algeneme MMS instellingen terugvinden. Gelieve uw instellingen in uw toestel na te zien aub:
  • APN: event.proximus.be
  • IP adres/primaire proxy server: 010.055.014.075
  • Authenticatie: Normaal
  • Berichtenserver/homepage: http://mmsc.proximus.be/mms
  • Gebruikersnaam: mms (kleine letters)
  • Paswoord: mms (kleine letters)
Gelieve ook uw na te kijken om zeker te zijn dat uw data ook actief staat om MMS te kunnen versturen.
Mvg Eva
Reputatie 7
Badge +6
Ik hoop dat het voor Emma in orde gekomen is, maar voor mij is het nog altijd noppes. Ik heb mijn Nokia laten configureren in het Belgacom center waar ik hem gekocht heb en er is, dat heb ik vroeger al eens gezegd een verschil in de verificatiecode. Ik krijg dat echter niet gecorrigeerd: ik kan die instellingen alleen weergeven of verwijderen.In het center zei men dat het daaraan niet lag. Toch heeft men mij daar ook eens een Proximus 1 geïnstalleerd met een andere verificatiecode die gelijk is aan die op de site: ook niks na de eerste twee keren. Ik volg alle instructies om een MMS te sturen: dataverbinding aan, resultaat noppes.Ik heb wel mijn dataverbinding niet permanent aan, dat doen weinigen trouwens nog, maar daaraan kan het toch niet liggen.


Hopelijk heeft Emma meer succes.
Als het een troost mag zijn dit werkt bij mij ook niet, heb het eens ingesteld op mijn Samsung GSM
@ Eva van Belgacom : hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik kan dit pas volgend weekend nakijken, aangezien het gaat over mijn moeder haar gsm en ik zie haar pas zaterdag. Ik zal dan de instellingen nakijken, zoals u zegt, en hopelijk werkt het dan.


Wat bedoelt u met de zin : 'Gelieve ook uw na te kijken om zeker te zijn dat uw data ook actief staat om MMS te kunnen versturen.'? (ik denk dat er een woordje ontbreekt, maar ik weet niet wat knipoog)
Ik denk dat ze bedoelt, gewoon nakijken of op de GSM MMS actief staat , mss kan je op bepaalde GSM's deze aan of uit zetten, zelf al staan al de instellingen voor mms ingevuld. In ieder geval op mijn oud GSMmeke kan ik dit niet aan of uit zetten alleen de mms instellingen invullen of wissen.


Hebben ze bij BGC dan bepaalde instellingen gedaan om het te laten marcheren bij je moeder ?
Mijn excuses voor het ongemak.
De woorden die ontbreken zijn " mobiel datanetwerk ". Aangezien het versturen en ontvangen van MMS via uw mobiele internet/data gebeurt, dient u deze kanalen uiteraard ook te activeren. Mvg Eva
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb gisteren nog maar eens een bericht gekregen van Eva dat bij hen alles in orde is en dat ik de instellingen op mijn GSM moet controleren; ik ken die al vanbuiten ! Heb dus weer doorgegeven dat het enige verschil tss wat op mijn GSM staat en wat er op de site staat de verificatiecode is: op de site; GEEN, op mijn GSM: PAP, maar dat hebben ze in het BGC center gedaan en ik kan het niet veranderen !!!!


Pffff, wat een gedoe toch als je telkens weer opnieuw moet beginnen met al die uitleg: natuurlijk kom je zo niet verder!


Hoop dat het bij Emma's moeder wel gelukt is, maar ik denk dat ik het opgeef.
Ik heb het al lang opgegeven het werkt bi mij ook niet, maar ik gebruikte het toch eigenlijk heel zelden en daarom doe ik geen moeite meer, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het wel zou mogen werken ;-)

Reageer