Misschien ook andere internationale zenders aanbieden

  • 1 February 2012
  • 9 reacties
  • 1041 Bekeken

Beste Eva,

Naar verluid zijn er op basis van de gemeente verschillende internationale zenders beschikbaar.

Zo kan men in bepaalde Limburgse gemeenten bv een Poolse zender (of zelf twee) bekijken.

Waarom kan dit niet in alle andere gemeenten of provincies?

Zo is er bv een grote Poolse aanwezigheid in bv Geel.

Misschien zou het mooi zijn dat mensen kunnen kiezen tussen bepaalde buitenlandse zenders.

Persoonlijk zou ik dus ook tgraag de Poolse zender(s), alsook bv Pro7, Sat1 en RTLPlus van Duitsland ontvangen.

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Denk dat deze informatie niet klopt en het zenderaanbod enkel verschillend is voor 3 regio's: Vlaanderen - Wallonie en Brussel.
Enige uitzondering hierop zijn de regionale TV zenders.
Hello;


Ik was vorig maand nog een TELENET klant, maar doordat TELENET geen Marokkaanse zenders had in VLAANDEREN ben ik overgestapt naar BELGACOM.

Mensen die geen schotelantenne in hun appartement mogen plaatsen (In vlaanderen) kunnen opteren om BELGACOM te kiezen, indien BELGACOM deze zenders heeft in zijn aanbod.

Dit geldt natuurlijk ook voor andere zenders die je zowel via schotel als via provider kunt ontvangen.

Concurrentie op dit gebied valt uit te breiden.


Mvg
misschien dat er regionaal ook nog verschillen zijn?

op de site kan je zoeken op postnummer... paar weken geleden was hier nog iemand die beweerde dat eurosport 2 altijd in basispakket gezeten had ik haar regio???

dus wie weet? (maar het lijkt me onwaarschijnlijk)

mvg
Reputatie 1
Aangezien er toch een stuk of tien Belgacom Info kanalen bestaan, waar je aan eentje genoeg hebt en de rest totaal overbodig is, zou ik ook wel willen pleiten voor meer internationale zenders. Hier in Limburg wonen veel Grieken. ERT World is dus zeker aan te raden om op Belgacom TV basispakket te zetten. Daar zal Belgacom TV een grote minderheid in Limburg een groot plezier mee doen. De Italianen hier worden al rijkelijk bedeeld met 3 RAI kanalen. De moslims met twee kanalen, maar de hellenofielen en Grieken vissen weer achter het net.
tv kost al genoeg, voor mij liever minder zenders voor minder geld....

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Minder basiszenders, zeker themazenders, meer gedifferentiëerde keuzes in boeketten; eventueel taalboeketten of vrijere keuze om zelf boeketten samen te stellen bv. dan heeft niemand die er niet geïnteresseerd is er last van. Bv. 1 tot 2€ per zender (afhankelijk van welke). De meeste mensen zullen dan wel goedkoper af zijn denk ik. Maar daar wringt het schoentje allicht...minder kosten is ook minder opbrengen hé.
tsja, iedereen z'n zenders laten kiezen zou ideaal zijn, maar dat gaat belgacom meer kosten om dat op punt te stellen en gaat wellicht minder inkomsten bezorgen... dus niet zo'n gelukkige combinatie belgacom zijnde...

vandaar ook het begrip 'basis-aanbod' .... wat er evt zou mogen komen is een light versie, die iets goedkoper is... maar waarom zou belgacom hiermee beginnen? zou hen wellicht ook niet veel opleveren, veel concurrentie op tv gebied is er nog niet, als consument vind ik dat een jammere zaak

mvg
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn qua zenderaanbod slechts 3 regio's bij Belgacom TV, Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Binnen een regio is er geen verschil, behalve de regionale zender(s) dan. Geen TVP, ERT World of WDR bij Belgacom TV op dit moment en nergens (inclusief Limburg) dus. Ik denk dat het aanbod van Telenet Digital TV hier verward wordt met dat van Belgacom TV. Bij Telenet heb je wél verschil qua regio, zowel digitaal als analoog.

De vraag voor meer internationale zenders, en zelfs Vlaamse zenders (!), bij Belgacom TV bestaat al langer. Alleen reageert daar Eva ofwel niet ofwel negatief op. Nepexcuses zoals "plaatsgebrek" en "kost" worden dan vlug gebruikt, terwijl andere zenders vlotjes en ongevraagd worden toegevoegd (bv M6 Shopping en 2M Monde). Raar maar waar. Ach ja, het is en zal waarschijnlijk één van de vele pijnpunten zijn van (het zenderaanbod) bij Belgacom TV. De Franse zenders (TF1, France 2/3/4/5, KTO, LCI, France 24,..) zijn wel goed vertegenwoordigd en zelfs in HD. Maar verwacht wel geen Nederland 1 HD bij Belgacom TV...

Mvg
Reputatie 1
De argumenten om bepaalde TV zenders niet door te geven zijn heel vaak gelegenheidsargumenten en slaan als een tang op een varken. Plaatsgebrek? Ik heb een stuk of 10 Belgacom infokanalen. Waar is dat voor nodig? Nergens voor. Eentje is genoeg. Kosten? ERT World is FTA. TVP (Polen) is FTA, RTP (Portugal) is FTA. TRT (Turkije) is FTA.

Reageer