Mislukte opname: 'serverfout. Probeer het later opnieuw'.

  • 2 December 2015
  • 12 reacties
  • 2173 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Dat is een nieuwe.


Toen we een opname van La Une HD wilden bekijken, kregen we een zwarte achtergrond met deze mededeling. Kan iemand dit verklaren? Het is de eerste keer dat we zoiets voorhebben. Helaas heb ik de opname gewist, zodat er niet 'later opnieuw te proberen' valt. bloos


We hadden tot nu toe weinig of geen problemen met opnames in de nieuwe interface.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
In de nieuwe V4 interface is de radioknop nog steeds hetzelfde, ook de radiozenders zijn nog zichtbaar in de TV gids.
In de tvgids van de v5 staat niks tussen van de kanalen 800 ....... waar de radiokanalen zitten


die v4 heeft dan blijkbaar niet dezelfde interface als de v5
Reputatie 7
Badge +6
Euh, ik had het wel over een mislukte TV opname.
Wij duidelijk niet ;-)


Marleen dat is toch niet nieuw! en hoe velen hebben dat al niet voorgehad, en krijgen de raad van de decoder te rebooten wat natuurlijk ook niet al de bugs oplost.

Ze weten het al bij Proximus en zijn er ook mee volop bezig 'in devlopment' zoals ik het o.a gelezen heb.

Met de laatste software versie nte ...92 schijnen er zelf nog meer problemen te zijn, hier zijn er ondertussen al meldingen van .


Dus hopelijk bij de volgende update toch iets minder problemen.

Euh, ik had het wel over een mislukte TV opname.



Dat heb je soms voor als er meerder vensters openstaan en je antwoord op een ander bericht zonder je het beseft
NB: bij serverfout kan het soms helpen met de bbox eerst eens te laten rebooten.
Reputatie 7
Badge +6
Aha, als dat nog eens gebeurt zullen we de bbox eens rebooten. Voor ons was het nieuw.


Ik volg de radio thread ook, dus ik had wel een vermoeden. ;-)
Marleen 't zal waarschijnlijk niet veel baten hier nog een voorbeeld van iemand die ook deze serverfout krijgt:



voorstel van Proximus:


Kan je je decoder en bbox heropstarten in deze volgorde:

Eerst de decoder uitzetten, nadien bbox uitzetten.

Hierna de bbox terug opstarten en als alle lampjes weer branden, de decoder weer opstarten.

Kan je me laten weten of je opnames daarna wel terug zichtbaar zijn?

Ik ga het ondertussen al doorsturen naar onze engineers zodat ze kunnen uitzoeken wat er precies gebeurd is.


het antwoord:

Oplossing ! In tegendeel, de opnames die net nog werkten krijgen nu nog een foutmelding En neen de opnames zijn niet op één of andere manier terug op mijn decoder terug te voorschijn gekomen



Dus zoals je ziet altijd maar gekende problemen bij Proximus die maar herhaald en herhaald worden......


Maar wat wel vast staat is dat PX engineering al deze problemen wel kent ondertussen en dat je niet anders kunt of wachten en hopen dat de oplossing ooit eens komt !


die methode die ze voorstellen staat trouwens al een hele tijd beschreven hier :> procedure bij decoder problemen maar zal allemaal niet veel baten zolang de bugs er niet uit verdwenen zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Dan zullen we maar een kaarsje branden dat het bij die ene foutmelding blijft.engel
Reputatie 7
Badge +3
Marleen, ik had die melding ook al een paar keer. De eerste keer heb ik hem ook gewist, maar de tweede keer heb ik gewoon even de stroom uit en aan gezet en toen kon ik hem wel opvragen. Het ging om een nPVR opname, misschien is het nu een andere vorm van doorgeven dat je hem niet kan bekijken. Vroeger sprong hij gewoon terug naar de opnamelijst, nu krijg je dat 'server'probleem bericht. Meer info dus.
Reputatie 7
Badge +6
Een oude bug in een nieuw jasje dus.
De klachten op de px sociale netwerken staat er stilletjes vol van en sedert de nieuwe interface is het veel erger geworden, die ingenieurs bij PX gaan daar nog hun peren zien al denk ik wel dat het ook in samenwerking is met software leveranciers buitenhuis .

Reageer