Skip to main content
Beste,



ik zou in ideale omstandigheden 4 Mbps upload moeten halen volgens de website. Ik woon op 30 meter van een Proximus netwerkpunt in Brugge, er is geen andere netwerkactiviteit en ik haal zowel via netwerkkabel als via wifi met moeite maar 100KB/s upload. Dit kan toch niet?



Heeft u suggesties of kan u eens controleren of jullie niet stiekem de upload limiteren?



Groeten,



Sven
De laagste cap die proximus instelt is 4Mbps
heb je dit ook als je dit met een ander toestel meet
Welke snelheid voorspellen ze dan op uw adres via internetconnectie ??



http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html



Heb je al eens de modem herstart ?
Sveef,

je hebt toch uw internetvolume niet overschreden hé:

uw internetsnelheid wordt dan wel tot de eerste dag van de volgende maand beperkt.

Je kan extra volume bestellen of activeren, afhankelijk van uw internetabonnement is dit extra volume gratis of betalend.

Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.

https://www.proximus.be/eservices/wps/myportal/myProducts

Bekijk uw producten

Selecteer uw internetabonnement.

Kies een beschikbaar Volume Pack en klik op de knop Bestel.
Dag Sveef,



Kan je via privébericht je klanten gegevens doorsturen?



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679



groeten,



Jean-Paul
Beste, ik heb je lijn uitgemeten en kan geen storing vaststellen, ook zit je momenteel niet over je limiet. Heb je dit al lang zo? Mogelijks de modem eens resetten? Er is altijd een mogelijkheid om een gratis technieker te sturen via http://www.proximus.be/happyhouse
Beste, ik heb je lijn uitgemeten en kan geen storing vaststellen, ook zit je momenteel niet over je limiet. Heb je dit al lang zo? Mogelijks de modem eens resetten? Er is altijd een mogelijkheid om een gratis technieker te sturen via http://www.proximus.be/happyhouse



Bedankt voor het antwoord - ik had de limiet al gechecked inderdaad. Ik zal de modem nog eens resetten (15 seconden stroom eruit, of moet dit anders?) maar dit doe ik wel geregeld wegens andere problemen hier, daar zou het niet aan mogen liggen.
Herstarten van de modem doe je door zijn spanning zo'n 10 seconden te onderbreken.



Resetten daarentegen doe je terwijl de modem opstaat, door achteraan het knopje in het verzonken gaatje net zolang tot net zolang ingedrukt te houden tot alle leds vooraan doven (behalve de uiterst linkse) .



Bij een reset moet je wel alle instellingen die zelf zou eventueel veranderd hebben in de modem, zelf terug weer inbrengen na een reset, wat niet nodig is bij een herstart.
Herstarten van de modem doe je door zijn spanning zo'n 10 seconden te onderbreken.



Resetten daarentegen doe je terwijl de modem opstaat, door achteraan het knopje in het verzonken gaatje net zolang tot net zolang ingedrukt te houden tot alle leds vooraan doven (behalve de uiterst linkse) .



Bij een reset moet je wel alle instellingen die zelf zou eventueel veranderd hebben in de modem, zelf terug weer inbrengen na een reset, wat niet nodig is bij een herstart.




Dank je Martin, ik probeer het vanavond even.
En hoe gaat dit dan naar de klant gecommuniceerd worden door PX. Stond gisteren in Totaal TV.

Strengere regels providers voor communiceren internetsnelheden

Internetproviders moeten vanaf 1 januari meer duidelijkheid geven over de te verwachten upload en download snelheden bij een internetverbinding. Een gevolg van nieuwe Europese regels.


http://www.totaaltv.nl/nieuws/strengere-regels-providers-voor-duiden-internetsnelheden/
ik heb gezien dat ze toch al iets veranderd hebben aan de formulering als je uittest op adres of telefoonnummer wat je internetsnelheid zou moeten zijn > http://proximus.be/internetsnelheid
ik heb gezien dat ze toch al iets veranderd hebben aan de formulering als je uittest op adres of telefoonnummer wat je internetsnelheid zou moeten zijn > http://proximus.be/internetsnelheid]



Mijn gegarandeerde upload zou 1,4Mbps moeten zijn. Ik heb een reset gedaan zoals je zei, maar nog steeds haal ik amper 100kpbs - weerom op 2 verschillende toestellen (vast en wifi) getest.



Dan ligt het toch niet meer aan mij ?
Dan zou ik toch het voorstel van Jean-PaulS opvolgen, als je op de link (http://www.proximus.be/happyhouse) klikt kan je deze trouwens zelf aanvragen Beste, ik heb je lijn uitgemeten en kan geen storing vaststellen, ook zit je momenteel niet over je limiet. Heb je dit al lang zo? Mogelijks de modem eens resetten? Er is altijd een mogelijkheid om een gratis technieker te sturen via http://www.proximus.be/happyhouse
Dan zou ik toch het voorstel van Jean-PaulS opvolgen, als je op de link (http://www.proximus.be/happyhouse) klikt kan je deze trouwens zelf aanvragen Beste, ik heb je lijn uitgemeten en kan geen storing vaststellen, ook zit je momenteel niet over je limiet. Heb je dit al lang zo? Mogelijks de modem eens resetten? Er is altijd een mogelijkheid om een gratis technieker te sturen via http://www.proximus.be/happyhouse



Ja, dat heb ik dan maar gedaan nu. Toch bedankt voor je suggesties.
Ik heb donderdag contact gehad met HappyHouse en een afspraak gemaakt, maar tijdens het telefoongesprek zou de medewerker "een test of aanpassing" doen die alvast zou moeten helpen tot iemand kan langskomen. Nu is mijn download echter ook verschrikkelijk traag, en mijn upload nog steeds zo traag. Dus die "test of aanpassing" die zeker zou moeten helpen heeft het erger gemaakt!



Kan een medewerker hier nog eens naar kijken want dit is niet te doen!
De lijn is terug aangepast. Groeten Jean-Paul
De lijn is terug aangepast. Groeten Jean-Paul



Wauw zo snel, dank je Jean-Paul!
Graag gedaan, succes

Reageer