Mijn eerste 10 dagen Belgacom TV: een ramp

  • 16 January 2011
  • 1 reactie
  • 695 Bekeken

Op donderdag 6 januari werd voor mij BelgacomTV geactiveerd. Ik koos ervoor om zelf de installatie te doen. Dit is wat er gebeurde:

- Op 06/01 probeer ik Belgacom TV te installeren. Nadat het niet meteen wil lukken en contact met de helpdesk, blijkt dat de decoder die Belgacom me toestuurde stuk was. Ik krijg een code en mag 's anderendaags de kapotte decoder gaan omruilen in een Belgacomwinkel.

- Op 07/01 ga ik de decoder omruilen in de Belgacomwinkel en probeer ik opnieuw te installeren. Dat lukt aanvankelijk, maar al snel blijkt dat de HD-zenders niet correct worden weergegeven. Na contact met de helpdesk en na het heropstarten van de modem, werkt die plots niet meer. De helpdesk stelt voor om asap een technicus langs te sturen. Dat is op maandag 10/01. Intussen heb ik van 07/01 tot maandagmorgen 10/01 geen internet, geen email en geen BelgacomTV omdat de modem niet meer werkt.

- Op maandag 10/01 komt een technicus langs. Zijn conclusie is dat de modem inderdaad stuk is. Hij vervangt hem en eindelijk kan ik Belgacom TV kijken, vier dagen na de activatie.

- Op dinsdag 11/01 bel ik naar de klantendienst van Belgacom met de vraag of ze mijn abonnement op BelgacomTV niet vier dagen gratis kunnen verlengen. Ik heb immers 4 dagen geen BelgacomTV kunnen kijken en dit omdat de opgestuurde decoder en modem niet naar behoren werkten. Dat gaat niet volgens Belgacom omdat "uw abonnement automatisch wordt geactiveerd via een computer en wij kunnen daar niks aan veranderen". Die vier dagen BelgacomTV ben ik dus al kwijt.

- In de loop van de week zie ik via e-services dat het bezoek van de technicus me 85 euro zal kosten. 85 euro die ik dus moet betalen omdat de modem die ik toegestuurd kreeg niet bleek te werken.

- Alsof dat nog niet genoeg is heb ik vanaf vanmorgen (16/01) plots zeer slecht beeld. Na opnieuw contact te hebben genomen met de helpdesk is de slotsom dat de HDMI-poort van de decoder stuk is. Ik krijg opnieuw een code en kan morgen weer naar de Belgacomwinkel voor een nieuwe decoder. Dat wordt dus de derde op tien dagen tijd.

Tien dagen na mijn activatie heb ik dus nog maar 5 dagen BelgacomTV kunnen kijken. Bovendien kan ik binnenkort nog eens 85 euro extra betalen voor de technicus die de defecte modem kwam vervangen. Maar goed dat mijn kabelabonnement nog niet opgezegd is, zodat ik daar nog op kan terugvallen. Als trouwe klant van Belgacom en Proximus ben ik dan ook diep ontgoocheld en weet ik momenteel niet goed wat doen. Vraag is of ik nog beroep kan doen op mijn verzakingsrecht?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +1
In e-services kan je lezen dat dit NIET de definitieve factuur is. Die 85 euro wordt dus ook vermoedelijk aangerekend en achteraf op de eindfactuur terug afgetrokken.

Jammer dat je activatie slecht verlopen is maar met een eenvoudig telefoontje worden die dingen meestal wel rechtgezet op je factuur.

Dit kan blijkbaar echter alleen als je storing opgelost is en niet eerder.

Conclusie: gewoon eens bellen met de klantendienst, je uitleg doen en je zal waarschijnlijk ook nog een commerciele temoetkoming krijgen...

Reageer