Skip to main content
Sinds afgelopen week kan ik, via de Microsoft Outlook app op mijn Android tablet, niet meer aanloggen op mijn IMAP proximus.be mailbox.

Eerst kwam de melding dat er een probleem was met mijn account settings

Ik heb mijn account verwijderd, en kan hem nu niet meer opnieuw aanmaken.

Waarschijnlijk ligt het probleem bij de Microsoft Outlook app want ik kan ook géén server security settings meer ingeven of vinden voor inkomende of uitgaande servers.

Hotmail, Gmail en Telenet (via IMAP) mailbox en werken nog steeds via de Microsoft Outlook app

Via de Gmail app kan ik nog wel de Proximus mails ophalen . Dus mijn paswoord en account gegevens zijn nog ok.

Zijn er nog gebruikers met problemen?
Dag Marc, controleer toch eens of je alles wel correct ingesteld hebt. Zie volgende link voor meer info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

MVG, Wim
bedankt voor deze info, maar ik ben overtuigd dat er een specifiek probleem is met de Microsoft Outlook app voor Android en de Proximus smtp/imap servers.

Als test heb ik een ander Email APP gedownload van google store

Met deze app heb ik onmiddellijk verbinding met mijn Proximus mailbox ;o)

Bij outlook is er een eerste automatische detectie en heb ik de indruk dat de outlook app verkeerdelijk de server "smtp.proximus.be" probeert te bereiken ipv de correcte "relay.proximus.be".

indien ik de instellingen manueel overschrijf lukt de authenticatie nog steeds niet

Reageer