Beantwoord

Micro sim naar nano sim

  • 2 October 2017
  • 5 reacties
  • 7566 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties
Ik zou voor mijn echtgenote een nieuwe smartphone willen aanschaffen. Nu werkt deze op nanosim en niet meer op microsim. Ze heeft nu een HTC en we willen overgaan naar Samung J5(2017).
Nu blijkt dat je enkel bij je provider (Proximus) een andere simkaart kan aanvragen en het een tijdje kan duren.
Ik vind het wel genant om die J5 elders te kopen dan bij Proximus en daar dan binnen te stappen met de mededeling dat ze er een nieuwe simkaart moeten instoppen. Maar het prijsverschil tussen mijn eventuele leverancier is meer dan 30 euro en dat is voor een gewone mens nog altijd veel geld.
Is er een andere oplossing mogelijk?
icon

Beste antwoord door M_016 2 October 2017, 10:57

Bekijk origineel

5 reacties

ik heb die laten omruilen in een proximus shop en daar maken ze geen probleem over het gaat tenslotte om de sim die van proximus is die je omruilt, moest het nu ene van Orange zijn die je daar wilt omruilen voor een ander formaat, dat zou pas genant zijn 😉

NB: als je data wilt overzetten zoals contacten dan kunnen ze wel een kleine vergoeding vragen.
Reputatie 6
Badge +3
Simkaart omwisselen dat is ook zeer snel.

Normaal is nieuwe kaart binnen 5 - 10 minuten actief.

Tot dan gebruik je nog de oude kaart.
die van mij was in enkel minuten terug actief en ik zou daar vragen of ze op hun computer checken of de oude nog actief is of niet want zolang de oude actief is zal de nieuwe natuurlijk nog niet werken. Je blijft er best nog even om te wachten tot de oude gedeactiveerd is en de nieuwe actief staat want dat kunnen zij zien op hun computer.
Reputatie 3
Badge +1
Ok thx voor de reacties. Ik vind het enkel een beetje raar om het toestel ergens anders te kopen en dan bij hen te moeten aankloppen.....
Ik als zelfstandige heb dat ook niet graag, maar als het prijsverschil 30 tot 40 euro is voor een telefoon.....
Tenzij er hier iemand op het forum weet heeft dat Proximus eerstdaags een "promotie" doet op dit toestel.....
Reputatie 7
Badge +4
Tja een SIM-kaart kan enkel door je provider geleverd worden; trouwens ze zijn reeds enige tijd van het type multiformaat = gepaste nano/micro/mini formaat er zelf uitdrukken en in je toestel plaatsen
Zelf heb ik enige tijd een nieuwe duo SIM een een Px center (van Px zelf) gaan halen en deze was onmiddellijk actief ...
P.S. Vermits Samsung J5 2017 op amazon.de aan een prijs van 185 euro staat vermoed ik dat de o.a. Px prijs in de loop van de volgende weken (begin dec?) significant zal dalen

Reageer