melding op BTV "zender tijdelijk onbeschikbaar"

  • 7 January 2011
  • 6 reacties
  • 502 Bekeken

Hoi,


Ben al wat jaren belgacom klant,bezit nu de intense formulen en een bbox 2. De laatste maand krijg ik verschillende malen per dag de melding "zender tijdelijk onbeschikbaar".

Heb regelmatig de decoder en de modem gereset en dan blijft het 1 avond goed. Moet ik nu de decoder of de bbox vervangen?

Heb de bbox ook al hardwarematig en softwarematig gereset.

Graag raad aub.


Dank u

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Kijk eens na op volgende site waar je je b-box kunt instellen.

http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi

Onder "advanced settings/status" kan je zien wat je down-en upstream linerate is. Ook je signaal-ruisverhouding (downstream training margin). Als je dicht genoeg bij het ROP zit (max. 400 m) moet je 30064 kbps down en 6048 kbps up halen. Ook je signaal-ruis verhouding zou dan boven de 20dB moeten zijn. Dat is echter de sync van je modem, en uiteindelijk haal je bij internet favorite zo'n 25 Mbps down, bij intense soms 30. Nochtans niet altijd. TV gebruikt hiervan per stream zo'n 4 Mbps in SD weg, 8 Mbps in HD. Dus met kijken en opnemen in HD op één decoder, of kijken in HD op 2 decoders heb je 16 Mbps nodig voor TV. Als je geen 25 of 30 Mbps haalt, en maar 16 Mbps, dan heb je soms problemen met 2 HD streams wat soms leidt tot storingen bij het zappen of opnemen.

Op deze site kan je nog vanalles instellen zoals bv. de wireless op of afzetten.
Bedankt sinjoor,ga ik zeker eens proberen.

Ik bezit 2 decoders en met speedtest.net haal ik 26Mbps maar ik zal het nog eens nakijken.


Grtjs
Is uw decoder met Ruckus of PLC (via elektriciteitsnet) verbonden met de modem?

Probeer het dan eens met een netwerkkabel.
Reputatie 2
Badge +1
Op een 16.5Mbit profiel heb je slechts 1HD stream ter beschikking. Gelijktijdig Kijken en opnemen in HD is op 16.5Mbit niet mogelijk, enkel vanaf 20Mbit.
Reputatie 7
Badge +1
Leerde van axs dat TV niet van de max internetcapaciteit van je internetabonnement afgaat, maar van de max. sync van je modem.

Als je synct op 30 Mbps zou je geen problemen mogen hebben. maar da's theoretisch. Ook Ruckus of PLC adapters kunnen een rol spelen. Als je in een dal zit, kun je met 2 HD-streams actief toch soms minder dan 10 Mbps overhouden. Ik sluit tegenwoordig mijn internetbrowser af als we TV-beginnen kijken en tegelijk opnemen in HD. Ik heb de indruk dat het helpt, want de zelfzame problemen die ik had, komen nu nog amper voor. Maar wij kijken dan ook meestal samen TV...voor anderen (met opgroeiende of volwassen inwonende kinderen bv.) zal dat moeilijker zijn natuurlijk.
syncro van je modem op 20 of 30 Mbps is nog geen garantie voor probleemloos internet en btv. Je moet nog altijd enige

reserve hebben , hoe groter die is , hoe beter en stabieler je lijn .

Reageer