Meerdere progammas opnemen lukt niet!!!!


Reputatie 2
Badge
Naar het schijnt als je meerdere progammas in HD achter elkaar opneemt 4 of 6 van dezelde zender dat je de eindtijd moet veranderen op 5 min?en begintijd 0 min? anders zouden er progamas tussen in niet opnemen!!!! dat heb ik vanaf ik de niewe decoder vorige woensdag heb gekregen? Weet iemand hier meer van ? in de gebruiksaanwijzing staat er niks!Wat dan als het overtijd is en je hebt maar 5min eindtijd? staat er een stuk niet op?


Groetjes joan.





29 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat is een fabeltje hoor en dateert uit lang vervlogen tijden. Bij opeenvolgende programma's op eenzelde zender, worden de programma's overlappend opgenomen. Enkel om schijfruimte te sparen ziu je kunnen overwegen de voor- en natijd op bv. 5 minuten te zetten, maar dan loop je het gevaar dat er een deel van het eerst opgenomen programma op het volgende moet verder bekeken worden. Bij netwerkopnames (nPVR) stelt zich dat probleem niet, want die komen niet op de harde schijf en zijn standaard met 5 minuten voor en 30 minuten nà ingesteld. Die laatste geven ook nooit conflicten, zelfs niet overlappende van verschllende zenders. Enig nadeel: ze kunnen maar 30 dagen bekeken worden, en serie-opnames zijn niet mogelijk, al zijn er bij online programmeren wel mogelijkheden om al de afleveringen binnen een week aan te klikken voor opname (bij dagelijkse programma's handig), bij wekelijkse kan je er meestal maar 2 aanklikken omdat de TV-gids maar één week vooruit voorhanden is.
Reputatie 2
Badge
Ik heb het toch sinds vorige week heb ik een nieuwe decoder V5 als ik 5 min voor en 30min er achter dan neemt hij niet alles slaat hij programas over


als ik de begintijd verander op 0min voor en 5 min eindtijd dan neemt hij wel alles op heel raar?Met de oude decoder had ik dat niet?dan heb ik altijd 5 voor en 30 achter gedaan?


groetjes joan
Heb je de boel al eens heropgestart , eerst de decoder zonder spanning zetten en dan de modem 15 seconden zonder spanning zetten en dan als de DSL led continu brandt op je modem, de decoder weer onder spanning zetten.
NB: ik moet er wel bijzeggen dat er de laatste tijd meer mensen melden dat hun programma's niet op het juiste moment of niet helemaal en zelf niet opgenomen worden, het is ook niet altijd duidelijk of ze het dan over nPVR (30 dagen) of PVR (op harde schijf) opnames hebben
Kan ook geen 2 opnames meer plannen,


bv. deze avond Volt op één 21u13 tot 22u00 en Vlaamse streken op Vtm 20u37 tot 21u11 wat vroeger wel lukte.




En heb ook mijn decoder van stroom gedaan 15 sec en kan nog altijd niet de opnames programeren, heb enkel als resultaat gehad dat al mijn oude opnames die al gewist waren terug op de harde schijf stonden.




Is het soms de bedoeling van Proximus om dit aan te houden betreffende het niet meer te kunnen programmeren van 2 opnames tegelijk omdat meer en meer kijkers opnemen om dan de reclames te kunnen doorspoelen.?????????
Moest dat waar zijn dan zou dit toch bij de andere mensen ook niet meer lukken, bij mij lukt dit ook nog altijd .


Heb je de vraag al gesteld aan de de Prox medewerkers :


een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


of aan de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


NB: het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze ➽ procedure

en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,

klacht indienen of je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons


Patrick, je zal het waarschijnlijk wel al weten maar ik geef het toch mee ter info,

dat je geen 2 overlappende serieopnames kunt doen of stel, de ene opname staat als serie of ook niet,

en je neemt een ander overlappend programma op,

maar is een programma dat niet als nPVR kan opgenomen worden, dan gaat dit ook niet.


http://bgctv.skynetblogs.be/#pvrversusnpvr" target="_blank
Reputatie 2
Badge
Ik heb al van vorige week woensdag niks anders gedaan dan alles op en afgezet samen met proximus tot nu donderdag,nu heb ik film en series van vrijdag en zondag opgenomen die nu pas 5 dagen later aankomen?is dat normaal werkt met vetraging heb alles gemeld aan proximus?


groetjes joan uit schoten
In de regio Antwerpen, Limburg kunnen problemen voordoen ivm afspelen NPVR (verdwenen) opnames gepland tss 15/04 en 29/04, geen bug.


In ieder geval best melden via een privé bericht aan 'Onze medewerkers' ➽ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


(vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)
Hi iedereen




Wat mij hier op het forum opvalt is dat gelijk je welke vraag stelt je standaard een antwoord krijgt om een privé bericht te sturen. Maar echte antwoorden op je vraag hier op het forum krijg je niet hier. Veel blabla en beloften die maar niet die in orde komen.




Vandaag terug problemen betreffende opnames wat nu al dikke week bezig is. En ik ben niet de enige die die last hebt.


Zie tweede voorbeeld dat ik hier plaats wil programmeren om vandaag op te nemen.


1) op syfyn Contium start om 21u tot 22u


2) op Vtm mijn pop up restaurant start om 20u36 tot 21u48


Vroeger lukte het mij perfect om dit te doen, nu krijg ik de boodschap dat ik maar 1 mogelijk hebt hebt ofwel Continuüm of mijn pop up resto op te nemen. Zit nu al dikke week mijn kijkgedrag aan te passen waardoor ik loop te balen. Ik wil beslissen wat ik kan opnemen en bekijken en niet Proximus.


Graag een antwoord van Proximus hier op het forum wat de reden is dat er al die problemen zijn betreffende de opnames en een echte datum betreffende de oplossing en niet de loze beloften dat het in orde komt met de volgende update, wat jullie iedere keer beloven al maanden




Zeg mij nu eens hier op het forum het volgende betreffende de problemen die nu al maanden duren


1) vooruit spoelen werkt al maanden niet blokjes, haperingen enz...., zeer frustrerend


2) tv gidsen die niet kloppen, daar geven jullie veel blabla dat de fout ligt bij de zenders en niet bij jullie maar dat klopt niet 🙂 gewone tv gidsen op papier kloppen wel 100% voor 1 week. Leg dit mij hier eens uit wat de reden is dat het niet werk bij jullie en wel bij jullie collega Telenet die wel in staat zijn om een correcte tv gids te weergeven?


3) opgenomen programma's die je niet ziet in de lijst, je kan ze wel zien als je de box van stroom haalt maar dan heb je een lijst van programma's van verwijderde programma's waar je 15 min zoet bent om alles te verwijderen wat je al gezien hebt.


Zelf MICROSOFT doe die flaters niet met hun updates jullie nu al maanden en er komt maar geen oplossing, ZUCHT. Vraag mij af waar jullie die programmeurs vanwaar halen die de software aanpassen.


Patrick,


je zegt:



Wat mij hier op het forum opvalt is dat gelijk je welke vraag stelt je standaard een antwoord krijgt om een privé bericht te sturen. Maar echte antwoorden op je vraag hier op het forum krijg je niet hier. Veel blabla en beloften die maar niet die in orde komen.



Ik denk dat je toch ook wel begrijpt dat op zo'n problemen , zoals deze hier, die 100% bij Proximus zitten, niet door forumleden kunnen opgelost worden die net zoals ik geen enkele inside informatie hebben en ook geen oplossing kunnen voorstellen aangezien de fout bij Proximus zit, servers of wat wet ik veel, aangezien hier de enige mensen die van Proximus zelf zijn ' onze medewerkers zijn ' die je best via een privé bericht kunt aanspreken om hen de attentie te trekken voor een eventuele oplossing van het probleem.


En dat belet niet dat dan eventueel één of ander forumlid nog met een oplossing kan afkomen indien hij zelf een oplossing van Proximus gekregen heeft en deze ervaring met ons op het forum kan delen.

Maar daarom stel ik over het algemeen voor van ondertussen toch 'onze medewerkers te raadplegen' via een PB of via een mail-form,

want als ik dit bv niet zou voorstellen, dan zal je toch ook nog geen stap verder zijn, dacht ik toch!
Intussen vriendelijk mailtje ontvangen van Proximus met uitleg om 2 opnames te planten, zie mail:


Dag Patrick,

Op uw lijn 056 xxxxxx zien we 1 decoder met een DUAL streaming mogeliijk

een v5 decoder:

Serial Number 162494481

MAC Address 105F49A025E9

( deze gegevens kan u als klant ook terugvinden op sticker decoder of via het MENU- mijn account- instellingen-systeeminformatie)

Een dual stream in HD mogelijk betekent dat u kan kijken en opnemen ( op de harde) schijf tegelijkertijd.

Meerdere opnames plannen mogelijk op voorwaarde dat u ze niet in serieopname plant.

Een serieopname gaat altijd naar de harde schijf en die mogen elkaar dus neit overlappen.

Indien u dus 2 opnames op zelfde tijdstip wil inplannen kan maar 1 van beide in serie worden ingepland.



Een antwoord met bullschit die mijn probleem niet oplost. vorige week en ervoor kon ik 2 opnames plannen en nu niet meer, zoals gisteren en vandaag terug, zie voorbeeld:


Wilde vandaag op de harde schijf Volt (één) en de 30 dagen opname van Beste kijkers (Vtm) en krijg de boodschap dat ik enkel er maar eentje kan opnemen zuchtttttttttttttt.


Intussen weet ik en de andere mensen nog altijd niet wat de reden ervoor is dat het niet werkt 😞 en wanneer ervoor een oplossing komt?


Extra vraag loop nu al dikke week opnames mis en moet mijn kijkgedrag aanpassen krijg ik daarvoor een compensatie ervoor door jullie flaters?







patrick: Het probleem werd veroorzaakt door nog 'oude' geplande opnames in uw pvr menu die een conflict gaven , daar we niet de mogelijkheid hebben stuk per stuk te cleanen, werd de map geplande opnames volledig gecleand. Wil u nu dus uw opnames dat u effectief wil opnieuw inplannen
Mvg Sabine

Daarom dat er al verschillende mensen gemeld hebben dat ze ineens geen twee opnames meer kunnen doen, is dat dan een nieuwe bug die de kop opduikt ?
Amaai na de email die zinloos was ( zie hierboven) nu hier een antwoord van Proximus die weer zinloos is betreffende de oplossing. Ik heb geen bal verstand van computers en wat ben ik met een antwoord schuld ligt bij oude opnames, niet mijn probleem maar jullie. Waar gaan wij naartoe als je als klant dagelijks je toestel van stroom moet halen en 15 min moet bezig zijn om opnames te wissen voor je iets kan programmeren.


Loop gefrustreerd rond omdat ik mijn kijkgedrag moet aanpassen door jullie flaters.


Mij valt mij op nu bv ik kijk nu al jaren op Vitaya naar Master chef Australië en die staat al jaren geprogrammeerd om dagelijks op te nemen. en vanaf verleden week kan ik niet meer een serie opname plannen moet het nu dagelijks doen. Mijn god waar zijn jullie mee bezig.


Maar ja wie ben ik een kleine garnaal in de grote zee. En de mensen die dit lezen zijn ook wel nieuwsgierig naar jullie antwoord hier zonder veel blabla maar in mensentaal wat de reden is en wat de oplossing is en WANNEER.


Reputatie 7
Badge +1
Bij mij blijken sedert begin mei de nPVR-problemen opgelost (zoals ze mij per mail hadden gemeld). Ik kan nu vlot online programmeren tot een week vooruit, en alles komt nu vlot ook in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder. Geen terugkerende gewiste nPVR-opnames meer voorlopig, den alle vlot afspeelbaar. Doorspoelen op 64x wat oncontroleerbaar (verspringt soms meer 10 minuten in schokken). Op 16x is het OK. Beter misschien een 24x inbouwen om het vlotter te laten lopen. PVR loop goed, serieopnames ook.

Geen terugkerende gewiste nPVR-opnames meer voorlopig



spijtig genoeg is dit nog niet bij iedereen opgelost !!
Reputatie 7
Badge +1
Ik schreef voorzichtigheidshalve 'voorlopig'....
Vandaag mailtje ontvangen van Proximus het derde al.


Dag Patrick,

Het probleem ( tijdelijk) met geen 2NPVR opnames te kunnen doen was enkel op een server regio antwerpen, limburg, neit westvlaanderen.

Ik heb nu uw voorbeelden doorgegeven aan engineering omtrent opnames:volt en beste kijkers zodoende we kunnen traceren wat er fout loopt op uw decoder. Feedback hieromtrent volgt;

mvg Sabine



Vind het tof dat Proximus de grieven van hun klanten hier opvolgt maar intussen is mijn probleem nog niet opgelost zoals bij andere klanten. Eerlijk gezegd ik en nog andere mensen snappen jullie logica niet betreffende de updates die niet werken. TESTEN JULLIE NIET DE SOFTWARE VOOR JULLIE HET PLAATSEN.


En een antwoord op mijn vragen heb ik nog altijd niet gehad :-((((((((((((((((


Eerlijk gezegd komt het in mijn ogen over dat Proximus een geheime agenda geeft om de kijkers te foppen om opnames te plannen en te bekijken, omdat de zenders meer en meer van hun neus maken dat de kijkers niet rechtstreeks meer kijken naar hun zender maar opnemen om de reclameblokken door te spoelen.


Kunnen jullie niet nu eens eerlijk en klaar en duidelijk hier de antwoorden plaatsen inplaats van blabla te geven.


HALLO PROXIMUS


Wanneer kunnen klanten terug 2 opnames doen, lukt mij nu al 3 weken niet zoals vandaag terug?


En in godsnaam doe iets aan het vooruit spoelen frustrerend dat je 5 minuten bezig bent om die reclameblokken niet te zien
Eindelijk iemand aan de lijn gehad na dagen te proberen om op Volt op één en mijn verhaal kunnen kwijt te kunnen. Mijn frustratie uitgelegd en gaan mij terugbellen 🙂, hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +1
Een misschien domme vraag Patrick: lukt het ook niet als je 'online' programmeert? Ook het probleem van oudere serieopnames die in het systeem blijven hangen is een ouder probleem. Tegenwoordig blijven die onderaan staan in de lijst van geprogrammeerde opnames met al enige optie 'alles wissen'. Zowat een jaar geleden had ik dat probleem waarbij tientallen (meer dan 100 toen) oude serieopnames bleven hangen. Ik heb die toen stuk per stuk gewist en toen was het probleem opgelost. Een FacR was toen wél te mijden. Wat ik nu heb is dat na een FacR al mijn nPVR geplande opnames dubbel in de lijst van geprogrammeerde opnames stonden. Beste oplossing in mjn ervaring is om al die opname (de 2 versies) stuk per stuk in de lijst van geplande opnames (decoder) wissen, en dan een tijdje wachten tot zo ook uit de online lijst verdwenen zijn (dat kan soms meer dan een half uur duren) en dan alles terug online inplannen. Ze komen dan ook mooi terug in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder terecht. Allicht omslachtig, maar het helpt dan wél. Ik doe voorlopig ook geen FacR meer. Ook het probleem biij doorspoelen op 64x nl. blokjesvorming en soms een half uur doorschieten, heb ik soms, maar op 16x gaat het wél. En ja, ik vind ook dat ze hun software (interface) langer in een uitgebreidere testgroep van gebruikers zouden moeten uittesten. Gebruikers denken soms anders en doen soms dingen anders dan software 'vak'-idioten hé.duivel
Reputatie 4
Ik heb tot nu toe nog altijd niet veel resultaten gelezen of gezien van al die intanties die al aangesproken werden omtrent de verschillende opname problemen, die al lange tijd aanslepen, en even benieuwd of Volt daar nu verandering zal inbrengen !


Wel plezant om eens naar zo'n programma's te kijken, om te zien hoe ieder partij aan de tafel er zich probeert uit te lullen :-)


Met viendelijke groeten,


Vincent.
Hehe


Sinjoor weet ik wel maar thx voor je raad maar zoals vandaag lukt het mij nog altijd niet zie voorbeeld:wil vandaag op KA2 film opnemen en op VTM pop resto. krijg weer de boodschap met de keuze dat ik maar 1 kan opnemen.


Vincent vind het ook grappig dat Proximus nu al maanden erover zit te lullen en dat er maar geen oplossing komt


Over Volt blijkbaar zijn ze er mee bezig vandaag die mensen aan de lijn gehad, hou jullie op de hoogte




En PROXIMUS heb 2 vragen die door iedereen al maanden gevraagt worden.


1) kunnen jullie nu eens hier klaar en duidelijk in mensentaal de oplossing plaatsen wanneer het in orde komt?


2)moet nu al dikke maand mijn kijkgedrag aanpassen krijg ik een schadevergoeding?
Ik denk dat Proximus dit al bij anderen heeft kunnen oplossen, wanneer zij oude opnames die in conflict komen wissen, mss moeten ze dan alle opnames wissen, deze details weet ik niet juist, maar dat zouden ze toch bij Prox moet weten, aangezien ze het al hebben kunnen fixen voor sommigen die met zelfde problemen zaten.

Reageer