MEER HD ZENDERS!

  • 14 March 2012
  • 20 reacties
  • 1570 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Gisteren de voetbalwedstrijd Inter-Milaan/Marseille op 2BE in SD, dezelfde wedstrijd was ook op club RTL in HD te bekijken: Wat een verschil van beeldscherpte zowel in diepte als details, kortom, subliem, precies alsof je ter plaatse in de tribune zat.

Dus wat ik wil zeggen, in plaats van steeds over het zenderaanbod te discuteren, zou ik eerder pleiten om meer bestaande kanalen in HD uit te zenden zoals 2BE, VijfTV, VT4, ned1, ned2, ned3,enz...Belgacom: DOEN!

Stel dezelfde vraag ook aan EVA!



20 reacties

JDM,

Ik geef je volkomen gelijk. Ik vind dat alle zenders die momenteel in het Belgacom pakket zitten en die uitzenden in HD zouden moeten beschikbaar komen. Ik denk hierbij dan aan ned1, ned2, ned3, ard, zdf maar ook aan vb animal planet, national geografic, enz. Voor zover ik weet zenden 2BE, VijfTV en VT4 nog niet uit in HD.
Badge
Die national geografic,en animal planet zijn die al niet in hd in een pakket?Ook het aantal hd zenders bij belgacom is gemakelijk 3à4 zo veel als je vergelijkt.Wat telenet in hd anbied.
Reputatie 6
Badge +1
Hoe vaak ik dit al gepost heb, ben de tel kwijt. Ik heb zelfs de NPO (Nederlandse publieke omroep) aangeschreven met deze vraag. Zij hebben er geen enkel bezwaar tegen dat deze ook in Belgie zouden aangeboden worden. Maar ja, als Belgacom dat te duur vind, dan doen ze dat dus niet. Ze hebben alleen nog maar geld over voor Franse HD zenders. Ik heb ook al eens voorgesteld om NL1, 2, 3HD in het entertainment boeket NL te stoppen, dan kunnen abonnees nog altijd zelf beslissen.

Zelfde geld voor ARDHD en ZDFHD, ook vragen we reeds lang naar een uitgebreider Duitstalig aanbod en EVA? Die antwoord blijkbaar niet meer op vragen ivm het zenderaanbod.
Badge
De zender van HBO zouden er ook bij mogen komen.
Reputatie 5
Badge +2
Idd, ik denk dat Belgacom weer aan het wachten is tot Telenet en VOO hen dubbel en dik heeft ingehaald op HD-vlak. Keuze genoeg nochtans, maar ook op HD-vlak wil Belgacom niks meer doen. Het verbaast me dat die France 3 HD en La Trois HD nog niet zijn toegevoegd...

Mvg
Badge
Ik weet nu niet welke franstalige hd zenders hier het einde van de maand bijkomen.Ik dacht dat het ook enkel maar La une en La Deux waren.En niet la trois.Van de franse zenders weet ik het niet juist.Ook komen er dan nog 2 zenders bij sundance de sd versie die dus vrij zit en vox ook vrij.
wat er niet is kan niet getoond worden natuurlijk... 2BE niet in HD? doodjammer, maar Belgacom heeft hier niets in de pap te brokken. de zenders zelf zijn verantwoordelijk voor de opstart van een HD-zender, Belgacom is enkel een "doorgeefluik"

wel is het zo dat er zenders als ndl1, ndl2 en ndl3 wel beschikbaar zijn in hd, maar niet zo doorgegeven worden (ook niet door de concurrentie).

binnenkort grote verandering bij vt4 (oa andere naam) en laat ons hopen dat deze dan in hd gaat opstarten, dan zal 2BE wellicht ook niet kunnen achterblijven

mvg
Reputatie 4
Badge +2
NED 1, 2 en 3 worden wel doorgegeven in HD op TV Vlaanderen en in een HD kwaliteit die beter is dan die van één of Canvas op Belgacom TV .
Reputatie 6
Badge +1
Ook mobistar tv geeft ze door en de NPO heeft geen bezwaar dat ook andere operators ze zouden doorgeven. dus is het gewoon onwil van onze operatoren. Ik hoop dat telenet ze gaat doorgeven, schiet Belgacom misschien ook eens wakker.
Reputatie 7
Badge +1
Ze zouden misschien best nog eens de gehate "wafelijzerpolitiek" moeten bovenhalen, maar dan in omgekeerde richting. Het aanbod in HD voor franstaligen ligt duidelijk hoger dan voor nederlandstaligen, waarbij ook buitenlandse (franse) zenders. Niets daarvan voor nederlandstaligen. Sateliet TV interesseert mij sowieso niet, en Telenet heeft geen nPVR. Dus de keuze is vlug gemaakt.
Zoland de franstalige gepolitiseerde top rond Bellens aan de macht bijft verwacht ik niet snel verbetering.Roepen
Je kan hier in het noorden dus ook wél naar die franstalige zenders kijken hé. Diegenen die geen frans willen leren zijn evenzeer in het ongelijk als de franstaligen die geen nederlands willen leren.
Reputatie 5
Badge +2
Ja, zelfs Telenet gaat quasi alle Waalse HD-zenders aanbieden. Gevolg: Belgacom verliest één van de weinige voordelen (voor de Walen dan toch) tov Telenet. In Mechelen lachen ze zich groen met Belgacom. En Belgacom doet totaal niks en slaapt rustig verder.

Mvg
Ik ben sinds 25/1 abonnee bij Belgacom.

Geloof me binnen dit en een jaar ben ik terug weg.

Dit is gewoon niet te vergelijken met Telenet.

Meer Franstalige zenders in het basispakket dan Nederlandstaligen,

Waar zijn de HD zenders waarvan sprake in het comfort pakket?
Man, man, man in deze tijd.


Lang leve telenet.

Telenet here I come.
Reputatie 7
Badge +1
Mij niet gezien. Ik heb genoeg HD-zenders in het basispakket en nog een aantal in boeketten om al mijn avonden te vullen (90% in HD). Ik kan alles opnemen met één decoder dankzij het nPVR systeem. Daar kan Telenet een punt aan zuigen. Ik mis alleen duitse zenders in HD. Dat 2BE, VT4, VijfTV, Vitaya niet in HD uitzenden is niet de schuld van Belgacom. Afwachten dus wat Woestijnvis zal doen met VT4 en VijfTV.
Badge
Dat is wel het spijtige van heel de zaak vind ik dat vooral geen nederlands talige hd zenders te zien zijn.Ook niet bij telenet,enkel,één/canvas/vtm/en waarschijnlijk dan ook het derde net van één.Maar je zit daar dan met je hd tv. of hd ready en veel maakt het niet uit als je geen kanalen hebt in hd.Infeite zitten er bij belgacom als je paketten bij rekent nog veel hd zenders.Want bij telenet is de hoeveelheid aan hd kanalen nog minder.
Badge
@sinjoor72

Er is me toch al één ding wat me opgevallen is,en dat is dat er toch al één waal nederlands probeerd te sreken.En ook dat die verdomde smylies nog niet werken.
Badge
@sinjoor72; Ik heb nu toch deze week aan iets gedacht en er is toch één waal die probeerd nederlands te spreken en dat is onze eeste minister.Ook heb ik nog altijd ondervonden dat die verdomde smylies nog altijd niet werken onder ie9.

Trouwens die problemen met de google balk zijn nu ook plotseling opgelost.
@FVA ... het zal overal wel altijd iets zijn ... Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen goed woord over voor telenet.

Maar wat mij toch opvalt is uw argumentatie ... ik vraag mij af welke nederlandstalige zenders (met meerwaarde dus) u zou bedoelen.
Reputatie 4
Badge +2
Over HD zenders gesproken:

Vanaf 1 mei volgende Duitse zenders in HD op TVV: WDR, SWR, BR, NDR, Pheonix, 3SAT, ZDFinfo, ZDFneo, ZDFkultur, KIKA.

Deze zijn allemaal gratis te ontvangen.
Badge
Ik heb ook al gehoord dat telenet aan het testen is met digitale tv.via de ether.
Reputatie 6
Badge +1
 Daar zijn wij als Belgacom klant vet mee. Het enige wat er in HD bijkomt zijn franse zenders La Trois HD en Star HD. O ja, in het kids boeket Nick HD. Ik begrijp echt niet waarom ze nL1.2.3HD niet toevoegen. Zal toch meer kijkers hebben als Nick HD als het daarom gaat. Zijn ze te duur om in basis te zetten, zet ze dan in Entertainment NL. Hopelijk bied Telenet ze binnenkort wel aan, moeten ze wel volgen. Alhoewel het Duitstalig aanbod word ook maar niet uitgebreid en EVA maar zwijgen.

Reageer