Maximale downloadsnelheid gehalveerd sinds eergisteren

  • 14 August 2011
  • 13 reacties
  • 1290 Bekeken

Hi,

Normaal gezien ligt mijn downloadsnelheid rond de 5 Mbps.

Echter valt mij sinds eergisteren op dat die gedaald is tot rond 2.5 à 2.9 Mbps.

Ik heb Internet Favorite en m'n gebruikersnaam is fa315068

edit: Ik ben wel een paar dagen daarvoor begonnen met het uploaden van redelijk wat video's, maar ik vermoed dat dit er niets mee te maken heeft?

@ Eva: U zal zien dat ik geen e-services account heb. Dit komt doordat deze verbinding wordt betaald door mijn vader z'n werk en bijgevolg ontvangen wij nooit een factuur. En die heb je net nodig om je te kunnen registeren bij de e-services...

edit2: Zonet router eens uitgetrokken en nu is m'n maximale snelheid 4.2 Mbps. Toch al een sterke verbetering, maar nog niet op het normale niveau.

Cheerz

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je kan eens bellen naar 080022424 en een lijntest laten uitvoeren, gewoond de instructies volgen

mvg,
ik veronderstel dat je nog op adsl zit? hoogste adsl profiel is 4,6 Mbit... waarschijnlijk stond je daar op, anders op adsl2?

post anders eens wat er in je modem staat

en kijk ook eens of er geen mogelijkheid bestaat naar vdsl2 over te schakelen

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

en zo niet, zou je beter eens jouw abo downgraden naar comfort


mvg
@ Patrick: moet je dan details geven over je abonnement, ter verificatie ofzo? Ik heb geen factuur en kan dus enkel mijn gebruikersnaam geven ter identificatie...

@ Xenne: dit kreeg ik























Product Internet Favorite
Lijnnummer xx
Status Beschikbaar
Technologie ADSL

Wat bedoel je met "wat er in je modem staat"?

Downgraden ben ik niet echt van plan: het zou niet mogelijk zijn aangezien de lijn gebonden is aan een werkgever, en met een limiet van 50GB zou ik eerlijk gezegd niet toekomen. :)

Groeten
xenne bedoelt als je naar de login pagina van je modem surft http://192.168.1.1 wat je daar uitleest aan gegevens.
oké, je staat dus nog op adsl

kijk ook eens of er geen mogelijkheid bestaat naar vdsl2 over te schakelen

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action" rel="nofollow

en ja, aangezien jou werkgever toch betaald is downgraden geen optie, dus hopelijk kan je op vdsl2 aangesloten worden


mvg
beste

blijkbaar is enkel adsl op jouw adres beschikbaar (want anders zou er daar vdsl2 gestaan hebben bij technologie)

aangezien je op adsl zit is de maximale snelheid 4,6Mbit, en je synct ook op dit profiel (4640/512), met andere woorden sneller dan wat je nu hebt zit er helaas niet meteen in

mvg
Mja ok, toch bedankt allemaal :)

Zonet router eens uitgezet en terug aan, en max speed bleef op 4.2 Mbps.

Maar ben er toch 100 % zeker van dat ik tot enkele dagen terug een max speed van 5 à 5.2 Mpbs behaalde.

Nuja, met 4.2 Mpbs voel ik me niet echt gehinderd dus zal het hier maar bij laten en afwachten of het de komende dagen nog magisch veranderd.


Groeten
zou het soms iets te maken kunnen hebben met je wifi als je rechtstreeks met utp kabel eens je snelheid moest testen.
@ Ricy: ik gebruik altijd een internetkabel, aangezien het een desktop is.


Zou het misschien iets te maken hebben met werken aan de infrastructuur?

Ik heb vernomen dat bv bij Favorite de downloadlimiet zal wegvallen vanaf volgende maand, dus misschien daardoor?
@ Asgaro,

Je kan je wel inschrijven voor de E-servives. Als je geen factuur krijgt, bel dan eens naar de klantendienst, zij kunnen je zeggen wie je moet bellen om dat voor jou in orde te maken. Er is een technische dienst die dit voor jou in orde kan maken, zodat jij ook van de E-services gebruik kan maken en je gratis voordelen kan gebruiken. Jij hebt daar evenveel recht op als ieder ander: gratis muziek op I-Tunes downloaden (legaal!!!) of foto's digitaal laten afprinten of games gratis downloaden; gratis sms versturen; je mailboxen en mailadressen beheren (paswoord wijzigen of mailadres toevoegen); je factuur online bekijken met bill viewer; enz.

Je moet je laten inschrijven via die bepaalde dienst en dan kan je steeds inloggen op E-services.
@ Mickey:

Bedankt, zal ik dan eens doen. Die gratis iTunes muziek spreekt me vooral aan :)

(heb al gehoord van die actie, is zeker een bepaalde aantal liedjes downloaden/maand ofzo)
Reputatie 2
Badge +1
Afhankelijk van het type abonnement krijg je een aantal credits voor het downloaden van songs op iTunes per maand.
Je kan elk half jaar opnieuw kiezen:

  • Geniet elke twee maanden van B-photo, B-music of B-mix
  • B-photo: tot 50 favoriete foto's gratis afgedrukt (standaard fotoafdrukken) en thuisbezorgd
  • B-music: tot 10 gratis iTunes, vrij te kiezen in de iTunes Music Store
  • B-mix: kies afwisselend voor fotoprints, iTunes en games
Als je dus bvb in de zomer foto's wilt afprinten en in de winter muziek wilt downloaden, dan kan je telkens voor die gratis optie kiezen, om de 6 maand. Hier meer info op deze link:

https://admit.belgacom.be/eshop/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_advantages

Reageer