Mainboard televisie

  • 17 March 2016
  • 5 reacties
  • 371 Bekeken

Hallo allemaal,

Misschien kan ik m'n vraag hier wel stellen: wat is de concrete functie van een mainboard of moederbord bij een (nieuwe, platte) televisie? Kunnen er bepaalde verbeteringen of veranderingen waargenomen worden als een mainboard vervangen wordt (bijv. naar beeldkwaliteit)?

5 reacties

Moederbord net als bij een computer is de grote hoofd printplaat waar al de elektronische componenten opzitten.
Als je die moet vervangen kan je volgens mij beter een nieuwe TV kopen
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad Elsa, dat was in de tijd van de beeldbuis TV 's iets gelijkaardigs, als de beeldbuis kapot of versleten was, dan liet men geen nieuwe beeldbuis plaatsen aangezien de prijs ervan meer dan de helft dan van de TV bedroeg, dus wat deed men, juist men kocht van eerste keer een nieuwe TV.
En met de huidige TV's en computers is dat niet anders, zo'n moederbord kost in de meeste gevallen bijna zoveel als men een nieuw toestel koopt en dus is het beter om van eerste keer een nieuwe TV of computer te kopen.
...
En met de huidige TV's en computers is dat niet anders, zo'n moederbord kost in de meeste gevallen bijna zoveel als men een nieuw toestel ...


Sorry, maar voor computers is dat komplete onzin ... Ik heb begin verleden jaar een mobo en cpu vervangen in een 5 jaar oude PC met recyclering van al de rest. De performantie is méér dan verdubbeld en het prijskaartje is nog niet eens de helft van een gelijkaardige nieuwe PC met dezelfde performantie !
Kunnen problemen met het mainboard invloed hebben op de kwaliteit van het beeld?
Ja daar gebeuren de hoofdfuncties op dus zou dit inderdaad kunnen.

Reageer