mails skynet overzetten van outlook express (pc) naar outlook (laptop)

  • 7 October 2011
  • 13 reacties
  • 2050 Bekeken

Hallo,

Ik zit in omschakeling van pc -> laptop en wou weten hoe ik het makkelijkst mijn skynet-mail volledig overzet, mn met behoud van adresboek, mailgeschiedenis etc.

Thanks !

Philippe

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1
OP je laptop zal allicht Windows 7 staan. Daar zit dan weer Windows Essentials in dat je kan activeren en waar o.a. ook Windows Live Mail inzit. IN dat laatste programma kan je al je mails van Outlook Express importeren als je een kabel of draadloze verbinding maakt tussen je PC en je laptop. Dat kan ook via je b-box2 als router waarmee je ze in een thuisnetwerk kunt zetten. IK weet niet wat er op je PC staat van besturingssysteem; nog WindowsXP ? Ik zou eens moeten uitzoeken waar die mails zitten in de folderstructuur. Ik heb mijn oude PC met WinXP en Outlook Express juist weggegeven aan mijn kozijn. Volgende week kan ik het uitzoeken voor je, maar misschien weten anderen hier er meer over.

Als je die mailfolder weet zitten kan je die ook via een USB-stick of externe HDD overkopiëren en van daaruit in Windows LiveMail importeren.Dan hoef je geen netwerk te maken, tenzij je dat al van plan was natuurlijk.
we moeten eerst en vooral weten welk mail programma hij gaat gebruiken op die nieuwe laptop, want zoals sinjoor71 terecht opmerkt, outlook express zit niet meer in windows 7 - en hoogst waarschijnlijk staat dit op de laptop?

mvg
Alvast bedankt !

Op de laptop staat de klassieke MS Outlook.

Een externe harde schijf heb ik, dus langs die kant geen probleem.

Is die externe harde schijf ook de beste oplossing voor het "overdragen" van programmas's (zoals bv. NERO Burner) ?

Mvg
Dit gaat alvast de goede richting uit... Vanaf hier zit ik echter vast:

"Open Outlook express op de computer waar Outlook is geïnstalleerd. Als u een aanwijzing krijgt om een e-mailaccount te maken, klikt u op Annuleren[/b]."

want de laptop heeft geen Outlook Express meer ??? (Windows7)
ja beste, dat komt inderdaad niet goed...

dat probleem kan echter worden opgelost door het e-mailarchief van Outlook Express reeds op de XP-computer in Outlook te importeren om vervolgens naar de Windows 7-computer over te zetten.

mvg
Maar op de XP heb ik dan weer enkel Outlook Express...Wenkbrauw ophalen
Reputatie 7
Badge +1
Ik neem aan dat op de nieuwe laptop met Win7 een trialversie van Microsoft Office 2010 staat. Outlook is echter niet begrepen in de betaalbare versie van Office voor Thuisgebruikers en studenten. Alleen Word, Excel, Power Point, en One Note. Outlook is maar inbegrepen vanaf Office voor Thuiisgebruikers en Zelfstandigen.

Dus als je dat wilt blijven gebruiken moet je ofwel de DVD-rom of onliine een sleutel kopen om de volledige versie (Thuisgebruikers en Zelfstandigen of Professional) te downloaden te installeren en te activeren..

Zoals ik al zei, Windows Livemail is wel in Win7 Home Premium begrepen.

Het pad voor de Outlook Express map in de verkenner is inderdaad zoals hierboven vermeld in de archieflocatie die Xenne opgeeft (ik was dat wel even vergeten, C:/Documents and Settings/naam/Local Settings/Application Data/Outlook Express). Ik heb die map toen inderdaad ook via een exterrne harde schijf naar mijn nieuwe PC overgebracht, maar wel naar een aparte partitie, die ik "oude PC" had genoemd, wat een beetje handiger is.
De winkel heeft er een extra pakket opgezet en de Outlook versie is Microsoft Outlook 2007...
beste

je kan toch outlook op die xp pc zetten? ik veronderstel dat de dvd bij uw nieuw systeem zal zitten?

mvg
Ik heb jammergenoeg geen enkele cd/dvd meegekregen. Alle programma's staan gewoon op de laptop geïnstalleerd...
beste

dan zal er niets anders opzitten dan te exporteren naar windows live mail en van daaruit naar outlook, maar dit is niet zo simpel, maar het staat op onderstaande link uitgelegd:

http://computertotaal.nl/software/21533-e-mail-overzetten-naar-windows-7.html

veel succes

mvg
Beste,

Sorry voor het storen, maar ik heb omwille van omstandigheden even niet verder kunnen werken op dit thema...

Ik heb ondertussen echter op mijn PC mijn Outlook Express berichten en adresboek kunnen exporteren naar Microsoft Outlook.

Hoe kan ik dit alles nu best naar de Microsoft Outlook van mijn Laptop overzetten ?

Mvg en bedankt !

Philippe
Badge +1
Hier hebben we ook dit probleem gehad de omschakeling van outlook express naar microsoft outlook. Dit is nooit voledig gelukt. Als je e-mails van outlook express wou converteren naar MS outlook dan gingen niet alle e-mail mee. Adresbestand ging wel vlot om over te zetten.

Reageer