Beantwoord

Mailbox beveiligen voor phishing mails

  • 28 April 2017
  • 6 reacties
  • 876 Bekeken

Reputatie 2
Badge
De laatste tijd krijg ik veel mails voor aanbiedingen van alledaagse producten.
De afzender adres heeft typisch een formaat @xxxx.yyyy.zzzz
Bestaat er mogelijkheid om dit patroon in de geblokkeerde domeinen te configureren?
icon

Beste antwoord door sabineb 29 April 2017, 08:55

Bekijk origineel

6 reacties

Kan ook nuttig zijn om spamfighter te gebruiken :
http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_NL/Product_Info.asp
Reputatie 6
Badge +4
Hi Baudewijn,

Wat je omschrijft is typische spam mails..

In de meeste gevallen volsstaat om het bericht te markeren (dus NIET 'openen'!) en dan met de rechtermuisknop te klikken en voor verwijderen te kiezen, of te kiezen voor Verplaatsen naar de prullenmand.

een nog betere optie is de afzender blokkeren en zo er dus voor zorgen dat deze niet meer kunnen verstoord worden door dezelfde afzender.

nuttige info

http://www.computeridee.nl/nieuws/hoe-kom-ik-van-vreemde-emails-af/

Zeker ook een goede spamfilter op je device plaatsen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html

mvg sabine
Reputatie 2
Badge
Het blokkeren op individuele basis helpt in dit geval niet want de afzender (adres) wijzigt steeds. Die malafide organisaties gebruiken dus steeds een nieuwe afzender.
Ik herhaal mijn vraag. Kan je als blokkeer -afzender iets ingeven als *@*%*.*.*
De afzender heeft dit patroon.

Alternatief is blokkeren als in mail woord Dreft of Hubo of Carrefour voorkomt. Maar daar ben ik nog niet aan toe.
Reputatie 2
Badge
Aan martin, ik wil filter op mailbox niveau, niet in het mail client programma op je pc.
ik denk dat met wildcard characters werken, ook zal leiden dat ook NIET spam(phishing enz...) mail zal tegengehouden worden.
Of je dit kunt instellen in je proximus mailbox, dat denk ik niet?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Baudewijn,

Spam-mails zijn mails die volgens ons gevaarlijk of ongewenst zijn.

Bijvoorbeeld:

  • phishing e-mails
  • kettingbrieven
  • ongevraagde reclame
  • snel-rijk-formules


Om te bepalen of een e-mail spam is of niet, kijkt de spamfilter van je Proximus/telenet mailbox naar heel wat gegevens:

  • lijst van bekende spammers (dagelijkse update)
  • uitzonderingslijst (whitelist)
  • titel
  • boodschap
  • structuur van de boodschap
  • bepaalde tekens
  • bepaalde woorden

We proberen dagelijks deze lijsten bij te werken.je kan altijd ook melding maken bij abuse@proximus.com

enkele tips

https://www.proximus.be/nl/id_b_cb_five-tips-for-a-clean-mailbox/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/discover/news/laat-u-inspireren/vijf-tips-voor-een-propere-mailbox.html

Wat we zeker ook aanraden is dat je een SSL verbinding gebruikt

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section4

verder ook natuurlijk filteren spam ( dit wel op niveau mailclient)

https://support.office.com/nl-nl/article/Overzicht-van-het-filter-voor-ongewenste-e-mail-5ae3ea8e-cf41-4fa0-b02a-3b96e21de089

Reageer