Skip to main content
Op 19 april 2012 krijg ik een mail van Belgacom dat mijn internet abonnement comfort gewijzigd is.

Ik kan vanaf nu via het 3G netwerk van proximus buitenshuis op het internet tot 100mb per maand inbegrepen in mijn abonnement.

Het enige wat je daar voor moet doen, om met je gsm hiervan gebruik te maken, is een gsm abonnement te nemen.

Ik had een proximus pay and go generation herlaadkaart. Deze heb ik dan omgeschakeld via de website naar een mtv generation 15 abonnement.

Omdat ik met mijn oude gsm niet op het internet kon heb ik mij een nokia E6 aangeschaft.

2 dagen later krijg ik een berichtje dat mijn abonnement actief is.

Ik activeer mijn wifi op mijn b-box 2 en activeer deze ook op mijn gsm en zet dat hij voorrang moet geven aan wifi en dan pas mob.data. Het internet op mijn gsm werkt snel en goed.

Tot zover het goede nieuws.

Een uur erna krijg ik een berichtje van proximus dat mijn factuur momenteel 25 euro bedraagt. Ik bekijk het eens maar reageer er verder niet op.

Die avond krijg ik een berichtje dat mijn factuur 40 euro bedraagt.

Ik word argwanend en bel "6000"

Ik krijg na 4 keer proberen (u wordt zodra verder geholpen en ineens "klik", verbinding weg) iemand aan de lijn.

Deze verteld mij dat ik niet gebruik maak van mijn wifi verbinding (??) maar wel internet via mijn gsm kaart.

Hij de-activeert mijn internet op mijn gsm kaart en zegt dat ik de kosten die ik gemaakt heb (die 40 euro) niet moet betalen.

De volgende dag, vandaag, maak ik mijn wifi fon spot via de website van belgacom aan zodat ik nu overal (500 000 wi fi fon spots volgens de mail van belgacom) hier van gebruik kan maken.

Ik merkte dat mijn mob. data niet werkte.

Ik bel hiervoor naar "6000" belgacom (dacht ik). Zij zeggen met dat ik geen data gebruik in mijn abonnement heb. Dit klopt inderdaad. Ik meld hen dat ik 100MB gratis heb via mijn internet comfort. Zij zegt dat dit via Belgacom geactiveerd moest worden en dat zei (zit blijkbaar bij Proximus, ik dacht dat dit tegenwoordig hetzelfde was) hier niet aan kan.

Ik bel naar Belgacom "0800 22 800". Daar krijg ik snel iemand aan de lijn. Ik leg hem uit dat ik mijn 100MB zou willen activeren.

Hij zegt mij dat wat hij gaat zeggen, 100% juist is. Om hier recht op te hebben moet u een gsm abonnement hebben bij belgacom, en niet bij proximus. Dit is iets anders en niet compatibel dus daardoor heb ik hier geen recht op. (Staat helemaal niets van in de gestuurde mail maar swat)

Ik zeg hem dat er op de website van BELGACOM alleen maar proximus gsm abonnementen staan en dat er niets over belgacom gsm abonnementen, en vraag hem mij even aan te tonen waar deze abonnementen staan zodat ik er 1 kan nemen.

Hij weet het niet meer goed en zegt mij om maandag naar BELGACOM "0800 22 800" te bellen (want ik was blijkbaar bij PROXIMUS).

Ik kan hen wel alleen bereiken voor dit probleem met een vast toestel, wat ik niet heb...

In die mail staat er niets van dat je een belgacom mobile abonnement moet hebben. Vind er trouwens ook helemaal niets terug van op de belgacom website...

Eva, kan je mij hier over antwoorden.

Dank u

Luc

beste Luc,

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/productcategory/pc_res_internet_at_home_all_offers.page?rid=CBU_HP-TB-1_CARE_ALL_Eagle

Ik kan vanaf nu via het 3G netwerk van proximus buitenshuis op het internet tot 100mb per maand inbegrepen in mijn abonnement.

Het enige wat je daar voor moet doen, om met je gsm hiervan gebruik te maken, is een gsm abonnement te nemen.

Ik had een proximus pay and go generation herlaadkaart. Deze heb ik dan omgeschakeld via de website naar een mtv generation 15 abonnement.

Zie in link: om het internet 3G data volume inbegrepen in uw fix internet mert uw gsm te kunnen gebruiken, dien uw gsm abo toegevoegd met uw fix-internet in PACK

muisje

Muisje:

Bij packs (internet + mobile) staat er dat je je comfort internet kan combineren met mtv generation 15.

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_p_intco.page?

Ik wou dit ook eerst als pack zo bestellen maar dat kon ik niet want ik kreeg de melding dat ik al comfort internet had, dat is inderdaad juist dus heb ik dit gsm abonnement apart genomen. Dan heb je het toch ook allebei?

Ik zou niet weten hoe ik het anders moest gedaan hebben...

't is toch niet omdat je comfort internet hebt dat je het niet in een nieuw pack kan steken met iets anders?

als je het 3G volume op uw gsm wil is een pack vereist

mvg

Het blijkt allemaal niet zo simpel. Ik heb Mobile Comfort15 in een (oud) pack (toen slechts 5,40€ extra, waarom ik toen ook overschakelde van een Pay&Go).

Die 100MB extra mobile data activeren op GSM blijkt echter niet gemakkelijk. Of is dat enkel bedoeld voor mobile op tablet of laptop ? Voor toevoegen bij een Mobile Internet Start of Comfort beweert men dat dan een overschakeling naar een nieuw pack vereist is (BCC 26/4) Ik heb een privébericht hierover gestuurd naar Eva, en laat haar reactie nog weten.
tsja sinjoor72, afgaande op de info van belgacom zou ik zeggen dat het er automatisch bijkomt, maar wie ben ik....

• U hebt Mobile Internet Start, Comfort, Favorite of Intense?

• De nieuwe Mobile Internet-formule wordt automatisch bijgevoegd bij het volume van uw abonnement. Dit is niet zichtbaar op uw factuur, maar u kunt uw verbruik opvolgen in e-Services of met uw Hello!-app.

[/list] natuurlijk is het geval van Luc van heel andere orde,

afgaande op http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page

mvg

Xenne, de tekst is op zijn minst vaag en voor interpretatie vatbaar:

Wat gebeurt er met mijn Internet On GSM-abonnement?

Ik heb al een Internet On GSM/Mobile Internet-optie. Wat gebeurt er?

Activeer het nieuwe Mobile Internet-voordeel door uw gsm-bundel te combineren in een Pack met Belgacom Internet Overal; het volume

wordt automatisch toegevoegd bij het volume van uw bestaande optie. U kunt uw verbruik op elk moment opvolgen via onze e-Services of

met de Hello!-app.

Dus: in een nieuw pack of ook in een oud pack ? het BCC Wijnegem beweert in een nieuw pack...en toen ik dat weigerde (nadeel voor TV-Favorite/Intense), kon men het niet activeren. Was zg. niet voorzien in het computerprogramma.....verkoopstruk of onkunde ?

Ik vraag me ook af of het dan wél kan in een oud pack voor tablet of laptop met een gratis SIM-kaart omdat je hiervoor dan geen bestaand Mobile Internetabo moet hebben? Heeft iemand hier ervaring mee?

Voorlopig heb ik er geen last van, want ik heb nu een Mobile Internet Comfort met 250MB datavolume op GSM, waar ik ruim mee toekom, omdat ik toch meestal Wifi of FON gebruik (ca. 30MB 2of3G en 1,8 tot 2GB op Wifi, kan ik zien op een Norton Utilities app.).
Ik heb nu eens gedaan alsof ik nog geen internet comfort had en geen gsm abonnement en een pack (internet comfort + mobile) geselecteerd.

Daar krijg je inderdaad blijkbaar hetzelfde abonnement als bij proximus (mtv generation 15) maar dan met een belgacom abonnement. Dit is wel heel verwarrend.

Nu heb ik hiervoor eens naar proximus gebeld en ze zeiden me daar dat ik dit best allemaal niet opnieuw kan bestellen bij belgacom want dat ik dit dan wel eens dubbel zou kunnen krijgen.

Ik moest naar belgacom bellen om mijn gsm abonnement bij proximus te laten overzetten in een pack bij belgacom.

Heb daarstraks al een uur aan de telefoon gehangen maar geraak er natuurlijk niet binnen.

Zal morgen nog eens terug proberen en hoop dat het dan overgezet kan worden en dat het zo opgelost is...

Beste Luc,

Om van uw mobile data volume gebruik te kunnen maken moet uw gsm abonnement toegevoegd worden aan uw Belgacom pack. In uw geval dient u uw mtv generation 15 overt te brengen van Proximus naar Belgacom.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer