Op 19 april 2012 krijg ik een mail van Belgacom dat mijn internet abonnement comfort gewijzigd is.
Ik kan vanaf nu via het 3G netwerk van proximus buitenshuis op het internet tot 100mb per maand inbegrepen in mijn abonnement.
Het enige wat je daar voor moet doen, om met je gsm hiervan gebruik te maken, is een gsm abonnement te nemen.
Ik had een proximus pay and go generation herlaadkaart. Deze heb ik dan omgeschakeld via de website naar een mtv generation 15 abonnement.
Omdat ik met mijn oude gsm niet op het internet kon heb ik mij een nokia E6 aangeschaft.
2 dagen later krijg ik een berichtje dat mijn abonnement actief is.
Ik activeer mijn wifi op mijn b-box 2 en activeer deze ook op mijn gsm en zet dat hij voorrang moet geven aan wifi en dan pas mob.data. Het internet op mijn gsm werkt snel en goed.
Tot zover het goede nieuws.
Een uur erna krijg ik een berichtje van proximus dat mijn factuur momenteel 25 euro bedraagt. Ik bekijk het eens maar reageer er verder niet op.
Die avond krijg ik een berichtje dat mijn factuur 40 euro bedraagt.
Ik word argwanend en bel "6000"
Ik krijg na 4 keer proberen (u wordt zodra verder geholpen en ineens "klik", verbinding weg) iemand aan de lijn.
Deze verteld mij dat ik niet gebruik maak van mijn wifi verbinding (??) maar wel internet via mijn gsm kaart.
Hij de-activeert mijn internet op mijn gsm kaart en zegt dat ik de kosten die ik gemaakt heb (die 40 euro) niet moet betalen.
De volgende dag, vandaag, maak ik mijn wifi fon spot via de website van belgacom aan zodat ik nu overal (500 000 wi fi fon spots volgens de mail van belgacom) hier van gebruik kan maken.
Ik merkte dat mijn mob. data niet werkte.
Ik bel hiervoor naar "6000" belgacom (dacht ik). Zij zeggen met dat ik geen data gebruik in mijn abonnement heb. Dit klopt inderdaad. Ik meld hen dat ik 100MB gratis heb via mijn internet comfort. Zij zegt dat dit via Belgacom geactiveerd moest worden en dat zei (zit blijkbaar bij Proximus, ik dacht dat dit tegenwoordig hetzelfde was) hier niet aan kan.
Ik bel naar Belgacom "0800 22 800". Daar krijg ik snel iemand aan de lijn. Ik leg hem uit dat ik mijn 100MB zou willen activeren.
Hij zegt mij dat wat hij gaat zeggen, 100% juist is. Om hier recht op te hebben moet u een gsm abonnement hebben bij belgacom, en niet bij proximus. Dit is iets anders en niet compatibel dus daardoor heb ik hier geen recht op. (Staat helemaal niets van in de gestuurde mail maar swat)
Ik zeg hem dat er op de website van BELGACOM alleen maar proximus gsm abonnementen staan en dat er niets over belgacom gsm abonnementen, en vraag hem mij even aan te tonen waar deze abonnementen staan zodat ik er 1 kan nemen.
Hij weet het niet meer goed en zegt mij om maandag naar BELGACOM "0800 22 800" te bellen (want ik was blijkbaar bij PROXIMUS).
Ik kan hen wel alleen bereiken voor dit probleem met een vast toestel, wat ik niet heb...
In die mail staat er niets van dat je een belgacom mobile abonnement moet hebben. Vind er trouwens ook helemaal niets terug van op de belgacom website...
Eva, kan je mij hier over antwoorden.
Dank u
Luc
Mail wijziging internet comfort abonnement
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.