Beantwoord

Mail versturen via server uitgaande mail "relay.proximus.be" niet mogelijk

  • 25 November 2017
  • 8 reacties
  • 21996 Bekeken

Sinds enkele dagen lukt het niet meer om email te versturen via relay.proximus.be.
Dit zowel voor PC (outlook 2010 in Windows 10 omgeving), I-Pad (mail in iOS 11.1.2) als I-Phone (mail in iOS 11.1.2). Via de Webmail van proximus lukt het wel nog.
Inkomende mals voor zover ikweet geen problemen.
Op internet zitten zoeken en alle systemen nagekeken en ik zie nergens wat er fout is.
Wel gevonden gebruik van STARTTLS maar dit kan niet op I-Pad en I-Phone

IMAP accountggevens als volgt:
Naam: xxx
E-Mail: xxx@skynet.be

Server inkomende mail
Hostname: imap.proximus.be
gebruiksnaam: xxx.skynet.be
gebruik SSL: ja
identiteitscontrole via wachtwoord
Serverpoort: 993

Server uitgaande mail: SMTP
hostname: relay.proximus.be
gebruik SSL: ja
identiteitcontrole: via wachtwoord
serverpoort 587
icon

Beste antwoord door christel.d 29 November 2017, 22:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Wat is de foutboodschap die je krijgt?
Foutmelding op I-Phone en I-Pad is:

E-mail versturen mislukt
De verbinding met de uitgaande server 'relay.proximus.be' is mislukt.
Extra uitgaande e-mailservers kunnen voor e-mailaccounts worden geconfigureerd in 'Accounts en wachtwoorden' in instellingen.
volgens de proximus site zou het zo moeten lukken !!!
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_smtp/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-maar-wel-ontvangen.html
@Martin,

Die support page van Proximus heb ik tijdens het zoeken aar een oplossing meerdere keren gelezen.
In mijn topic geef ik reeds aan dat STARTTLS niet kan ingesteld worden op I-Phone en I-Pad.
Inderdaad ik gaf het alleen maar mee ter info maar we zullen er op rekenen dat ofwel maandag iemand van proximus regeert of hier een goed ziel wat google werk doet of iemand die het probleem zelf meegemaakt heeft en de opolossing reeds kent het hier zal posten moest er echter geen reactie komen dan kan je altijd je probleem nog eens doorspelen via een privébericht:
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

nb: bij mij staat onder window10-Mail SSL ingesteld.
Reputatie 6
Badge +4
Dag Christel,

Kan je meer gegevens doorsturen via Privé bericht? Dan kijken we het verder na. Groeten Jean-Paul

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Na enkele privé berichtjes met support alles opgelost.
alles in orde gekomen na het herstarten van de B-Box...
bedankt aan iedereen voor de hulp.
Bedankt voor de feedback,
was iets dat ik al totaal uit het oog verloren was, lange tijd geleden zelf ook eens heb moeten doen met problemen om mail te versturen, dus was voor mij weer een goede geheugen opfrisser 👍🏽

Reageer