Beantwoord

Mail op nieuwe mac krijg ik niet geïnstalleerd?

  • 11 August 2016
  • 16 reacties
  • 674 Bekeken

Op men nieuwe mac krijg ik het bestaande mailadres(ch.deschepper(at)skynet.be) niet geinstalleerd. Hij vraagt steeds login: maar pakt die niet aan terwijl ik met dezelfde 'login' wel men webmail kan lezen op andere mac. Dus ik weet niet wat ik fout doe. Heb wel eentweede proximusmailadres kunnen installeren.
icon

Beste antwoord door SamuelD 23 August 2016, 15:45

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Chantal,

Lukt het als je het met je fa login probeert ?

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-pc-of-mac.html#/section7

Mvg,Robrecht
neen lukt ook niet. krijg steeds controle of account naam mislukt. Misschien omdat vroeger mailadres pop account was ?
Reputatie 7
Badge +4
Normaal maakt dat niet uit. Als je met die informatie op onze webmail kan inloggen is het correct. Kan je het anders nog even testen op de webmail? http://webmail.skynet.be Mvg,Robrecht
ik krijg dit als bericht als ik op webmail inlog:
Gepersonaliseerde e-mailaliassen aanmaken. U kunt de standaard te gebruiken alias voor het 'afzenderadres' selecteren op de Voorkeurenpagina.
Wil dit zeggen dat ik een alias moet aanmaken voor ch.deschepper(at) skynet.be ?
en zo ja, moet ik dan een ander bestaand mailadres opgeven of een nieuw aanmaken?
Bij emailaccount staat: Unified-mail voor dit account gebruiken ? wat wil dat zeggen ? Moet ik dat invullen? Mijn fa ...adres staat er al ingevuld .
Reputatie 7
Badge +4
Nee, je hebt een fa mailbox en voor deze mailbox is ch.deschepper een alias. Maar als je op dit scherm geraakt dan kan je wel inloggen het is vreemd dat het via mac niet wil lukken. Is het het mail programma van apple dat je gebruikt of een ander ? Mvg,Robrecht
ja mail van apple. heb er ook nu icloud account bijgemaakt om verder te kunnen en dat werkt maar krijg men oude account dus niet geinstalleerd;
Reputatie 7
Badge +4
Je gaat naar mail -> voeg account toe... -> Andere Mail-account... -> daar geef je ch.deschepper (at) skynet.be en wachtwoord en dan krijg je controle naam is mislukt? Want Apple stelt nu zelf de account in normaal zou je niets extra moeten doen. Mvg, Robrecht
tja heb ik nu drie dagen al geprobeerd en 't werkt niet
Reputatie 7
Badge +4
Kan je ons anders via pm je wachtwoord eens doorsturen ? https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dan kunnen wij eens in ons labo proberen en kijken wat we daar krijgen.

Mvg, Robrecht
ok gestuurd !
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben het hier even getest en op onze webmail krijgen we de melding dat het wachtwoord niet correct is. Ik denk dat je ons best eens kan contacteren via het nummer 080022800 voor een reset van het wachtwoord of het via myproximus aan tepassen. Mvg,RB
Ok ik probeer te bellen met Proximus voor de mac en internet maar dat lukt niet want ik moet telefoonnummer opgeven. Mijn computer heeft toch geen telefoonnummer of bedoelen ze het mailnummer of ????
Reputatie 7
Badge +4
Wat je nodig hebt is je indificatie nummer , het nummer dat aan je internet lijn staat gekoppeld, je kan dit onder andere terug vinden via myProximus..

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Opgelost !
Reputatie 6
Badge +3
Dat is goed nieuws alvast een prettige dag verder 😉

Reageer