Loze beloften steeds weer

  • 23 February 2017
  • 4 reacties
  • 234 Bekeken

als er geen reactie meer komt op het oorspronkelijke bericht, dan maar een nieuw met een aanvulling van 16 DAGEN wachten op ..... NIETS :
Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk en het invullen van een klachtenformulier, een poging langs deze weg : op 19/1 hebben we een gsm-abonnement voor mijn zoon laten toevoegen aan onze tuttimus. Het nummer moest overgenomen worden van een andere provider. Direct bevestiging gekregen dat er een simkaart zou opgestuurd worden alsook de bijhorende smartphone. 1 week later de smartphone ontvangen maar geen simkaart. Na telefonisch contact met de helpdesk het advies gekregen om naar de telefoonwinkel te gaan om daar een simkaart te halen, die zouden ook het nodige doen om die actief te zetten. In de telefoonwinkel stelt men vast dat de aanvraag bij de andere provider nog niet is gebeurd, maar volgens hen hebben ze het in orde gebracht en zou het de volgende maandag waarschijnlijk in orde zijn (30/1). Uiteindelijk begin februari nog steeds geen service. Na nogmaals contact met de helpdesk zelf ook een mail gestuurd naar Scarlet om te vragen of ze aub dat nummer wilden vrijgeven. Vorige vrijdag uiteindelijk opnieuw contact genomen met de helpdesk. Opnieuw heeft men het zogezegd in orde gebracht en zou de simkaart binnen de 24 u actief zijn. Op zondagavond nog steeds niet actief. volgens helpdesk is het dossier nu geblokkeerd (wat dat ook mag zeggen). Klachtenformulier ingevuld. Op maandag neemt men zelf contact op om mee te delen dat het dossier geblokkeerd is en dat de tussenkomst van een technieker nodig is. Die zou het nodige doen en ons zou contacteren. Aangezien er geen reactie komt op onze mail, 's avonds nogmaals naar de helpdesk gebeld om trachten uit te vissen wat het probleem is. Daar zou een dossier aangemaakt zijn met de melding dringend, de volgende dag zou ons zeker iemand contacteren. Aangezien men tot nu toe nog steeds geen contact genomen had, dan toch nogmaals zelf gebeld naar de helpdesk. Daar kregen we het antwoord dat het geen zin heeft om steeds te bellen, 'Het probleem kan namelijk niet telefonisch opgelost worden' (?). Aangezien dat dit echter onze enige mogelijkheid is om contact op te nemen met proximus om iets te weten te komen lijkt mij dit wel een cynische opmerking. Ondertussen toch zelf ook nog eens contact opgenomen met scarlet om te weten of het probleem bij hen ligt. Hebben daar niet direct weet van een vraag van proximus maar zeggen dat ze het nummer willen afsluiten aangezien er geen belkrediet meer op staat en deze ook niet herladen werd begin februari (twee weken na de aanvraag bij proximus !!!). Advies : laad saldo bij ?????
Ik wil er toch wel eens op wijzen dat dit gsm-abonnement van mijn 13-jarig zoon is, die elke dag 6 km enkel met zijn fiets ALLEEN naar school moet. Hij heeft nu reeds 2 weken geen werkende gsm meer (enkel noodoproepen) en kan ons dus niet bereiken als er een probleem is (gevallen, defect, ongeval,....). Dus HELP PROXIMUS ! Wij zijn ten einde raad en krijgen steeds tegenstrijdige berichten maar nooit correcte info. Wat is het probleem ? Waarom kan de simkaart (die we trouwens zelf moesten halen) niet geactiveerd worden ?
Ondertussen kan ik een vervolg schrijven aan dit verhaal : na 16 dagen (dus al meer dan een maand) is er nog steeds niets verandert. De simkaart werkt nog steeds niet en mijn zoon kan dus nog steeds niet bellen of gebeld worden .
Op maandag worden we gebeld door ene Koen die ons een contactnummer geeft (rechtstreeks) en die belooft dat alles in orde komt tegen de volgende dag, ten laatste de dag erna. Nu zijn we donderdag (rare dagen hebben ze bij proximus, na maandag komt blijkbaar donderdag of vrijdag ? ) en surprise, surprise, het werkt nog steeds niet. Koen blijkt opeens ook niet meer te antwoorden op het nummer dat hij zelf opgaf. Dan maar opnieuw de helpdesk bellen (we kunnen u niet helpen daarmee) en berichten plaatsen op het forum en via de privé - berichten. Maar ook daar ... alleen maar stilte. Net zoals uit mijn zoon zijn smartphone na meer dan 1 maand, alleen maar stilte. Zou er bij proximus dan echt geen enkele technieker werken die weet wat hij moet doen of is men op 19 januari een aanwervingsprocedure begonnen voor één ? Want van toen belooft men al dat er een technieker mee bezig is. Zo langzamerhand zijn wij echt wanhopig. Ten lange laatste zal ik toch nog ergens anders een abonnement moeten nemen voor mijn zoon zodat hij eindelijk terug kan bellen en sms'n en terug bereikbaar is, maar dat is misschien de bedoeling ? Te veel klanten ?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zo een beetje de indruk dat ze met uw voeten spelen, als ik u was zou ik klacht indienen bij de ombudsman en indien u lid bent van Test Aankoop dan daar ook aankloppen.
Het is niet normaal dat dat probleem iets meer dan een maand aansleept, ik zou zoveel geen geduld hebben van mij zou het zijn van "Binnen de week niet in orde = naar een andere provider gaan, desnoods met een andere GSM nummer" zo simpel zou dat zijn voor mij.
Reputatie 7
Badge +3
Dag hendrikg,

Wij hebben dit reeds voor jou in orde gebracht en je bent vandaag hierover telefonisch geïnformeerd.

Groetjes,

Antonella
Koen heeft ons inderdaad gecontacteerd en heeft het nodige gedaan om de simkaart te activeren. Nu stelt zich een volgend probleem : blijkbaar hebben we in plaats van een abonnement nu een pay en go ! Nu kan mijn zoon berichten ontvangen maar niets sturen (wegens geen krediet)
Ondertussen ook dit probleem opgelost. Bedankt Koen voor de inspanningen

Reageer