Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6104 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften, maar die snelheid haal ik wel en zonder muggen te moeten ziften :-)
Maar die andere tabel die ik hier al een paar keer gepost heb is wel actueel en vervangt deze edpnet.
volgens vele meldingen en de massale uitslagen van het lijnprofiel die er gepubliceerd word klopt die heel zeker op natuurlijk zoals altijd een kleine uitzondering na
dat zal aan uw theorie van brakke lijnen liggen dan ;-))
.. andermaal .. deze tabel zijn theoretische waarden waarschijnlijk gebaseerd op een lijn met minimale "verlies"factoren dat zegt helemaal niets. trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften.
Of PX u aangesloten heeft op een krakkemikkige lijn dat kunt u niet echt weten en, andermaal, dat betekent totaal niets.. . Volgens mijn "subjectieve" parameters is mijn lijn prehistorisch aangezien ze al zeker méér dan 50 jaar aangeloten is "op hetzelfde punt" (in mijn ogen dan toch want ik heb ze hier nog nooit een stoep zien opbreken daarvoor). technisch gezien is mijn lijn vrijwel pico-bello ... sja ga daar maar aan staan he
Akkord dit is de zuiver technische kant van het verhaal .. dat men daardoor echter niet krijgt waar men voor betaalt dat is het serieuze pijnpunt !

mijn lijn lag al in de woning voor 1975 jaar waarin ik mijn woning heb aangekocht, intussen is hier al een nieuwe wijk bijgekomen en een nieuwe rop geplaatst alles wat op die nieuwe rop staat aangesloten haalt snelheden van 90Mbps en alles die op die krakkemikkige lijn staat aangesloten moet tevreden zijn met 16,5Mbps. Weet maar al te goed op welke rop ik ben geschakeld technicus heeft het gekontroleerd, daardoor weet ik zo goed hoever de afstand van de rop tot mijn intro is.
trouwens ik denk dat die tabel zelfs niet meer actueel is want het max profiel is ondertussen 100/20 maar dat is muggenziften, maar die snelheid haal ik wel en zonder muggen te moeten ziften :-)
Maar die andere tabel die ik hier al een paar keer gepost heb is wel actueel en vervangt deze edpnet.
volgens vele meldingen en de massale uitslagen van het lijnprofiel die er gepubliceerd word klopt die heel zeker op natuurlijk zoals altijd een kleine uitzondering na
dat zal aan uw theorie van brakke lijnen liggen dan ;-))


weet ge ... ik zou wel eens een onafhankelijke survey willen zien van al wie in zone 1 zit en die op een "oude" lijn is aangesloten om te zien wie er allemaal een max profiel haalt en dan hetzelfde voor zone 2 ... ik zou er mijn adem maar niet op inhouden als ik u was ..
Wat was ook weer de uitslag van de bevraging door test-aankoop ? 50% van de klanten betaalt voor wat ze niet krijgen ?

.. voor Cogwil ... reken er maar niet te sterk op dat PX uw aansluiting zal verleggen naar een andere ROP tenzij het "technisch" noodzakelijk is. het zou een onhoudbaar precedent scheppen ... 😃
ik denk dat er veel meer dan 50% is die betaalt voor iets dat ze niet krijgen heb dat tegen de klantendienst van prxm ook al gezegd dat wij heel veel lucht betalen.:@
Wat was ook weer de uitslag van de bevraging door test-aankoop ? 50% van de klanten betaalt voor wat ze niet krijgen ?
Wat 50% ook niet klopte , en dat heb ik niet uitgevonden maar wel door mensen die kennis hebben van zaken, of je het nu gelooft of niet doet trouwens niet ter zake, ik geef het maar mee als informatie en dit werd trouwens hier en op andere forum al grondig besproken.
de goden behoeden mij voor mensen, vaagweg "met kennis van zaken" ... blijkt bij navraag dat die hun "kennis" uit het parochieblad halen ... te veel koks maken de soep zuur en de pastoor preekt enkel maar voor zijn eigen kapel .. vatget ?

ziet ge .. ik deel de mening niet van "het zal allemaal wel in orde komen, wacht maar af" .. als ik er al de geledingen van de sociale media moet voor geloven zijn er begot verrekte veel voor wie het helemaal niet in orde komt maar die toch de volle pot betalen ... ik vind dat soort "vergoelijkende" attitude daarover bijzonder vreemd . Alsof het over het Leger des Heils gaat ipv over een firma die beursgenoteerd, lekker winst maakt ...
Geen kwestie van allemaal in orde te komen, gewoon afgaan op de testen die gedaan geweest zijn is dit dus duidelijk gebleken dat die speedtesten voor velen niet klopten en ik heb op dat moment ook testen gedaan en het resultaat heb ik ook gepost ik haalde op TA speedtest 120 Mbps dus ik heb zeker waar voor mijn geld hé.
En ik heb het parochieblad biet bovengehaald ik steun altijd op werkelijke praktische ervaringen en niet op theorie resultaten waar er van alles kan bewezen worden zoals in uw pb ;-)))).
prxm gaat er nog altijd van uit dat mensen die niet krijgen waarvoor ze betalen binnenskamers eens vloeken en het zo laten, wel ik niet ik betaal voor een deftige internet snelheid en wens die dan ook te krijgen en al moet ik elke week een mail sturen naar de klantendienst dan zij het zo en wat het pb betreft dat heb ik niet nodig ik heb niet voor niets cursusen computer en netwerken gevolgd met resultaat trouwens
Dat doen de forumleden al van als het forum bestaat ik heb hier en op vele andere forums zo dikwijls al moeten lezen, waarom moeten wij evenveel betalen voor onze adsl snelheid als deze met vdsl snelheid en na al die jaren is nog niks veranderd en hun klantenaantal is al die jaren maar gestegen dus ik denk dat je best dan alle dagen om het uur een mail stuurt naar de klantendienst om ook op dit gebied resultaat te bereiken 😉
Ja dat het niet eerlijk daar zal het inderdaad iedereen, waaronder ik, het volmondig met je eens zijn.
bellen naar de klantendienst haalt ook niks uit want iedere keer dat ge belt krijgt ge iemand anders aan de lijn en kunt ge opnieuw uw verhaal vertellen men scheept u dan af met de melding dat ze het persoonlijk gaan opvolgen en u een tweetal dagen later gaan terugbellen om te zien hoe het is maar je hoort ze niet meer. Ik denk waarlijk dat 95% van al wat op de klantendienst werkt nederlanders zijn want iedere keer als ik belde had ik er zo een vast
nogmaals mail gestuurd naar prxm-klantendienst om uitleg te krijgen over mijn snelheid en geloof het of niet ik had geen ander antwoord verwacht" uw lijn kan maximaal 16,5Mbps aan" bij snelheidstest met hun eigen speedmeter krijg ik voor max. 27,5Mbps zowel op piekmomenten als in dal weten blijkbaar zelf niet wat ze vertellen:@
Reputatie 7
Badge +4
Dag Blijkbaar is het bericht van mijn collega Sabine niet doorgelopen.

Dag Willy,

Ik begrijp uw ongenoegen,

maar zoals je kan lezen in het contract van internet

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internet-abonnementen.html

2&3 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.

Kortom,

de snelheden zijn afhankelijk van de infrastructuur tussen router centrale en die bij u thuis

in uw geval betekent dit

basisprofiel van 16,5

met DLM kan die max tot 30MB gaan..

nu de DLM geforceerd op uw lijn:

op dit moment tot op de router

Actual Net data Rate30056.0

mvg sabine

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Dag Blijkbaar is het bericht van mijn collega Sabine niet doorgelopen.

Dag Willy,

Ik begrijp uw ongenoegen,

maar zoals je kan lezen in het contract van internet

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internet-abonnementen.html

2&3 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.

Kortom,

de snelheden zijn afhankelijk van de infrastructuur tussen router centrale en die bij u thuis

in uw geval betekent dit

basisprofiel van 16,5

met DLM kan die max tot 30MB gaan..

nu de DLM geforceerd op uw lijn:

op dit moment tot op de router

Actual Net data Rate30056.0

mvg sabine

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

net speedtest gedaan haal nu inderdaad voor download 30,55 Mbps - upload van 3,02Mbps en een latency van 30ms is al dubbel zo snel als dat het was nu maar hopen dat dit zo blijft. Is nog altijd niet de snelheid die mijn burr vijf woningen verder haalt 90Mbps afstand tot de ROP is hetzelfde op 50 meter na binnenbekabeling is identiek pc idem enig verschil buur staat angekoppeld op een ROP met nieuwe bekabeling en ik zit op een oud systeem
Reputatie 1
Is vectoring al actief bij jou? Dit zou je snelheid nog kunnen opkrikken tot 60/5.
voor zover ik weet nog niet en heb er ook geen flauw idee van van wanneer dit wel het geval zal zijn, lopen bij prxm een beetje achter met de implementatie daarvan:?
ze zullen wel nog gans het jaar bezig zijn tegen alles op vectoring staat, maar beter laat dan nooit 😉
Reputatie 1
voor zover ik weet nog niet en heb er ook geen flauw idee van van wanneer dit wel het geval zal zijn, lopen bij prxm een beetje achter met de implementatie daarvan:?
Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik ben ook aan het wachten wanneer Px vectoring activeert.
Zelf al staat je ROP al uitgerust met nieuwe braodcom vdsl vectoring kaarten, dan nog kan het zeker een maand en meer duren vooraleer al de aangesloten lijnen op vectoring actief staan, dus geduld blijft nog altijd een mooie deugd 😉
Badge +4
Ik vrees dat het hier ook nog een lange tijd zal duren voor er vectoring komt .
ik wacht nu al zo lang om een beter internetsnelheid heb sinds vorige week eindelijk na lang aandringen 30Mbps dus nog een beetje wachten tot vectoring word ingeschakeld zal ook nog wel lukken:$
Dag Blijkbaar is het bericht van mijn collega Sabine niet doorgelopen.

Dag Willy,

Ik begrijp uw ongenoegen,

maar zoals je kan lezen in het contract van internet

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intdetail/particulieren/producten/r-orphans/internet-abonnementen.html

2&3 De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.

Kortom,

de snelheden zijn afhankelijk van de infrastructuur tussen router centrale en die bij u thuis

in uw geval betekent dit

basisprofiel van 16,5

met DLM kan die max tot 30MB gaan..

nu de DLM geforceerd op uw lijn:

op dit moment tot op de router

Actual Net data Rate30056.0

mvg sabine

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

net speedtest gedaan haal nu inderdaad voor download 30,55 Mbps - upload van 3,02Mbps en een latency van 30ms is al dubbel zo snel als dat het was nu maar hopen dat dit zo blijft. Is nog altijd niet de snelheid die mijn burr vijf woningen verder haalt 90Mbps afstand tot de ROP is hetzelfde op 50 meter na binnenbekabeling is identiek pc idem enig verschil buur staat angekoppeld op een ROP met nieuwe bekabeling en ik zit op een oud systeem


Weet er al iemand hoever prxm staat met het implementeren van hun vectoring , hoor daar niets meer van en bij navraag in de prxm-shop krijgt men als antwoord zijn er mee bezig.:?
loopt nog zeker door tot 2017 voor alle rop's zullen uitgerust zijn en inderdaad ze zijn er volop mee bezig dat is niet gelogen 🙂
Badge +4
Sinds enkele dagen nu ook verandering op de site voor mijn adres, nu nog wachten op de activatie ervan :)

Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
je zit blijkbaar in VDSL zone II dan, 'k vraag mij af of de DLM er zal in slagen om je op 100 Mbps krijgen.
Badge +4
Klopt in zone 2 , volgens PX zit ik op 462m gemeten tot op de Bbox.
Het zal nipt worden vermoed ik voor de 100 Mbps, in ieder geval moet de 85 er wel inzitten.

Reageer