Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6104 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

ga dit zo snel mogelijk vervangen door aangepaste kabel(vvt) en dan maar hopen dat mijn snelheid verhoogd. Moet ik dan nog een splitter plaatsen of niet heb ergens gelezen als men geen telefoon heeft dat dit dan eigenlijk niet nodig is????????
Inderdaad op de keper beschouwd moet je dit niet doen aangezien je de laagfrequent filter er niet van nodig hebt omhet telefoon signaal tegen te houden voor het vdsl signaal die naar de modem/bbox loopt maar er ene zetten filter toch wat laagfrequent weg dus zeker een voordeel moest je toch nog om één of ander reden met laagfrequent stoorsignalen zitten (die er normaal wel niet zouden mogen zijn), maar je kan het zo inderdaad proberen.
bedankt Elsa, ga voor een tijdje niet te horen zijn maar na de aanpassingen laat ik u zeker het resultaat weten
Hallo Elsa,
na een tijdje weer terug op het forum, heb ondertussen van alles geprobeerd maar snelheid blijft wat het is 16,5Mbps, vvt kabel rechtreeks aangesloten op bgcintro en daarna rechtreeks op modem zelfde snelheid . Platte kabel terug aangesloten en rechtstreeks op modem aangesloten zelfde snelheid, geprobeerd met utp6 netwerkkabel geen verschil. Zal inderdaad zo zijn dat mijn lijn maar 16,5Mbps aankan wat volgens mij nog altijd veel te laag is haal slechts 23% van wat theoretisch mogelijk is zou ik dan ook maar 23% van mijn abbonnement moeten betalen?????????
Inderdaad en dan zijn er die met nog lagere adsl snelheden ook evenveel moeten betalen!
hopelijk word hier bij ons snel vectoring ingevoerd waardoor de snelheid omhoog gaat maar denk dat dit niet meer voor dit jaar zal zijn
Badge +4
En ook misschien hopen dat ze er ook nog meteen supervector/Vplus35 van maken terwijl ze bezig zijn, want hier moeten ze ook nog langs komen met vector. :8
Dromen zijn bedrog :-))
supervector/Vplus35
Badge +4
Gewone vector is voor mij ook goed hoor, maar moet men echt nog zoveel testen doen met supervector (vplus) om te weten of het werkt ... :? In landen als oostenrijk en nl zijn er allang mee begonnen.
hier bij ons in Belgie zal dat nog wel een tijdje duren, zoiets kost geld:$ en hoe minder men moet uitgeven hoe liever
intussen zit testaankoop ook al achter hun vodden omdat de klant niet krijgt waarvoor hij betaalt en zo blijft men maar bezig, en de klant hij blijft betalen want veel alternatieven hebt ge niet.:@
Badge +4
hier bij ons in Belgie zal dat nog wel een tijdje duren, zoiets kost geld:$ en hoe minder men moet uitgeven hoe liever
Proximus heeft al gezegd in een ander topic dat ze 1 miljard zullen investeren dit jaar in hun netwerk, dus er zit toch wel verbetering aan te komen dan 😉
Maar daarom nog niet voor Vplus !
als Proximus 1 miljard wil investeren in hun netwerk dan is dat een goede zaak maar zoals Elsa zegt zal het daarom nog niet voor Vplus zijn, men moet eerst hun oude rommel die in de grond steekt vernieuwen vooraleer men Vplus kan doorsturen en dat zal nog wel een tijdje op zich laten wachten en heel wat meer kosten dan een miljard.
als Proximus 1 miljard wil investeren in hun netwerk dan is dat een goede zaak maar zoals Elsa zegt zal het daarom nog niet voor Vplus zijn, men moet eerst hun oude rommel die in de grond steekt vernieuwen vooraleer men Vplus kan doorsturen en dat zal nog wel een tijdje op zich laten wachten en heel wat meer kosten dan een miljard.

vind hier juist een intressante mededeling op een ander forum, nu blijkt waarom mijn snelheid zo laag is ik ben hoogst waarschijnlijk aangesloten op een ROP die twee straten verder staat i.p.v. aan te sluiten in de dichtse rop
tussen de 700 en 1000m: 16.5Mbps profiel
Badge +4
Maar daarom nog niet voor Vplus !
Nja dat zeg ik ook niet 😉 gewoon dat het er toch wat rooskleuriger uitziet dat men 1 miljard gaat investeren, waarmee het netwerk beter zal worden .... ik verwacht weinig mirakels van PX :-)

---------
@cogwil khad dat ook gelezen van huizen aan de andere kant.
Als er vectoring komt kan je nog hopen op een verdubbeling van uw snelheid op +700m. (rond de 30 Mbps a 60) als je binnen de marge valt van zone 3 met goeie waarden.
klik hier
Allee we zijn het weer roerend eens dat bij proximus hoop doet leven ;-))
Ze zullen wel het netwerk verbeteren want ze moeten de concurrent ook een beetje proberen te volgen met zijn grote netwerf ;-)
In die huizen aan de overkant rechtover sardonis dan veronderstel ik 😉
Reputatie 4
Badge +1
beste cogwil,
ook eens testen als "nieuwe klant" omdat dit soms een beter resultaat geeft dan als bestaande klant.
Destemeer omdat u !!vermoedt dat u nog aangesloten bent op een ROP verderop.
Dit is in elk geval één van de !!beperkte cases waarbij de check een verschillend resultaat geeft als u nog niet gemigreed werd naar de extra ROP in uw buurt.
En als die database klopt want ik ontdek er nog altijd fouten in !
Bij een collega in zijn wijk net het zelfde geval die zit ook op een rop verderop als zijn overbuur, omdat deze rop volzet is.
NB: Dat op adres een beter resultaat kan geven staat hier ook aangeduid -> http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
daar staat ook "Samenvatting mogelijke testen":
Dichtsbijzijde rop staat op 200 stappen van mijn deur( =ongeveer 150m) de rop waar ik waarschijnlijk op ben aangesloten staat 5 straten verder. Logica is bij prxm soms ver te zoeken i.p.v aan te sluiten in dichtsbij zijnde rop neen gaat men vijf straten verder. Wat vectoring betreft dit grapje kan nog 8 jaar duren tegen dan heb ik al lang prxm buitengekieperd.:@
beste cogwil,
ook eens testen als "nieuwe klant" omdat dit soms een beter resultaat geeft dan als bestaande klant.
Destemeer omdat u !!vermoedt dat u nog aangesloten bent op een ROP verderop.
Dit is in elk geval één van de !!beperkte cases waarbij de check een verschillend resultaat geeft als u nog niet gemigreed werd naar de extra ROP in uw buurt.


heb getest als nieuwe klant snelheid blijft hetzelfde
Badge +4
Wat vectoring betreft dit grapje kan nog 8 jaar duren tegen dan heb ik al lang prxm buitengekieperd.:@
Vectoring is gewoon een upgrade in de ROP, nieuw software platform en nieuwe lijnkaarten die ze moeten insteken... niets anders.(men hoeft daarvoor niet te graven voor kabels in de grond, als dit is wat je denkt... waar haal je die 8 jaar????)
Want normaal moesten alle Rops al geupgrade zijn tegen eind 2015, nu is dat wat uitgelopen naar eind 2016, dan zou heel belgie vectoring moeten hebben!
Ja maar dan moeten ze deze klanten die te ver zitten waar Vectoring bijna geen effect heeft, eerst dichter bij de rop krijgen, maw rops bijzetten en dat kost wel tijd en geld.
Dichtsbijzijde rop staat op 200 stappen van mijn deur( =ongeveer 150m) de rop waar ik waarschijnlijk op ben aangesloten staat 5 straten verder. Logica is bij prxm soms ver te zoeken i.p.v aan te sluiten in dichtsbij zijnde rop neen gaat men vijf straten verder. Wat vectoring betreft dit grapje kan nog 8 jaar duren tegen dan heb ik al lang prxm buitengekieperd.:@

Zo werkt het helaas niet ... Er staat een ROP op nog geen 50m van mijn voordeur .. maar toch ben ik aangesloten op een punt bijna 550m verder. De uitleg is poepsimpel. Toen "mijn huis" destijds aangesloten werd stond die laatste ROP er nog helemaal niet. Men denkt toch niet dat men nu even vlug mijn leiding zal gaan "herleggen" ? ik zie het zo snel niet gebeuren !
Ja maar dan moeten ze deze klanten die te ver zitten waar Vectoring bijna geen effect heeft, eerst dichter bij de rop krijgen, maw rops bijzetten en dat kost wel tijd en geld.

.. en een hoop papierwerk want zelfs PX kan niet zomaar effe de stoepen open gooien zonder al de nodige toelatingen van de "authoriteiten" (gemeente etc ...)

Reageer