Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6107 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 2
Badge
Zo is dat Elsa, zogezegd was de reden dat ik op repair stond te wijten aan verkeerde aansluiting/bekabeling in huis en zouden ze een technieker moeten sturen, mits betaling uiteraard, wanrt als het probleem zich voordoet na de intro is het op rekeing van de klant was de uitleg.
Dan heb ik de bbox/modem direct op het paar aangesloten dat van Proximus binnen kwam.
Terug gebeld naar technische dienst en gezegd dat ik de installatie nagekeken had, en terug kreeg ik het zelfde antwoord je staat nog op repair, we zullen dan best een techcnieker laten langskomen, waarop ik het uitlegde wat ik gedaan had en hem vroeg hoe hij dit kom uitleggen waarom ik nog op repair stond, daarop heeft hij gezegd we zullen het doorspelen aan de technisch specialisten, achteraf is een technieker tot bij mij geweest en gezegd dat hij de fout gevonden had en iets veranderd had in de rop.
Badge +4
Moest cogwil eerst eens zeggen wat de snelheids meter aangeeft op zijn adres, dan zouden we al heeeeeeel wat wijzer zijn

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
Reputatie 2
Badge
Heeft hij al in een vroegere topic opgegeven en hij zou inderdaad meer moeten halen dan wat zijn speedtest geeft.
Dus om zijn installatie uit te sluiten zou hij de test eens moeten kunnen doen zoals reeds werd vermeld.
Want van Proximus uit krijgt hijn blijkbaar weinig hulp zoals ik ook al in een vorige topic van hem gelezen heb.
Wat ik dan ook niet begrijp is dat de test van Proximus dan eigenlijk tegenspreekt wat zij zelf beweren dat een hogere snelheid niet mogelijk is, dan is hun test toch ook niet ok!
Wat ik dan ook niet begrijp is dat de test van Proximus dan eigenlijk tegenspreekt wat zij zelf beweren dat een hogere snelheid niet mogelijk is, dan is hun test toch ook niet ok!

men kan op een "slechte" lijn geen goede testresultaten geven. Als de gebruiker zijn lijn heeft zitten "bricoleren" dan ziet men bij metingen de nodige "anomalieën" maar zonder een (betalende!) inspectie ter plaatse valt daar verder niets uit af te leiden.
Volgens wat ik een paar keer meegemaakt heb is dat de support tot in de bbox kan "kijken", waarschijnlijk met een paar tussenstops, maar uit de lijnparameters leiden ze af wat de max snelheid is voor geheel die bestaande lijn (zie bvb ook sagem bbox tool).
Als de klant daar een krakkemikkig stuk tussen breit, vanaf het punt van binnenkomst, (en ik zeg niet dat dit in dit geval ook zo is maar aan de uitleg te lezen ...?) sja .. daar kan men PX toch moeilijk voor op aankijken ? .. en mogelijk is zijn lijn ook gewoon niet goed genoeg ? stond er ergens hoe ver de vrager van de ROP zit ?
Ik hem de afstand tot de rop gemeten staat hier bij mij om de hoek is inderdaad minder dan 400 meter.
heb deze middag nog eens een speedtest gedaan met dit resultaat
:::.. ..


Wie bevestigt er u dat ge effectief op die ROP aangesloten zit ?

Ik heb hier een ROP staan op 50m van mijn deur en toch zit ik in zone 2 .... gewoon omdat destijds mijn lijn aangesloten werd op de dichstbij zijnde ROP ( 550m?) want die aan mijn deur stond er toen nog niet ..
Zoals RedsFan zegt zou je iets van een 50/6 profiel moeten krijgen en met een goede lijn en vectoring en DLM actief een 100/10 of zelfs 100/20 profiel..
Ik betwijfel dus uw cijfermateriaal over de afstand en de kwaliteit van uw lijn ...
Hebt ge een Sagem modem ?? loop dan de Sagem bbox tools eens en post de waarden hier ...
men kan op een "slechte" lijn geen goede testresultaten geven, ik denk dat je het een beetje verkeerd op hebt die Proximus snelheidstest houdt zeker geen rekening met alle fouten !!! dit zijn metingen die in een database gestopt worden en eventueel rekening houden met al dan niet vectoring enz en zeker niet als je op repair valt bv om maar iets op te noemen.
Wie bevestigt er u dat ge effectief op die ROP aangesloten zit die moet daarom niet op een rop aangesloten zijn en de weeral de PX snelheidstest geeft daar ook uitsluitsel over of je nu op een rop of niet zit die snelheid die PX snelheid aangeeft moet kloppen en die is hoger dan wat hij krijgt.
NB: om verwarring te vermeiden als ik het heb over PX snelheidstest spreek ik wel over de PX internetsnelheidstest wel te verstaan
Cogwil, kan ook eens via MyProximus de status van zijn lijn en analyse van op zijn lijn eens opvragen daar kan wel aangeduid worden als er fouten gedetecteerd worden op zijn lijn zelf tot aan decoder, zo heb ik vroeger kunnen vaststellen dat er iets met mijn decoder schilde..
Hallo Redsfan,
heb de test gedaan zoals gij aangegeven heb met dit resultaat:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
ik heb dus blijkbaar de minimumsnelheid????????
Hallo Redsfan,
heb de test gedaan zoals gij aangegeven heb met dit resultaat:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
ik heb dus blijkbaar de minimumsnelheid????????

Heb een lijntest gedaan (reeds meerdere malen) er zijn op mijn lijn geen problemen?
Hallo Redsfan,
heb de test gedaan zoals gij aangegeven heb met dit resultaat:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
ik heb dus blijkbaar de minimumsnelheid????????

Heb een lijntest gedaan (reeds meerdere malen) er zijn op mijn lijn geen problemen?


heb nog eens een lijntest gedaan met volgend resultaat
Analyse van de lijn


Geen problemen aangetroffen



Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om naar de volgende pagina te gaan door te klikken op de "Vind een oplossing" knop.

Vind een oplossing

Over uw lijn...
Uw lijn maakt gebruik van VDSL2 technologie.
VDSL2 stelt u in staat om simultaan te surfen via breedband internet en naar Proximus TV in Hoge Definitie te kijken.
Cogwill, nu meen ik mij pas te herinner (ofwel moet ik mij vergissen met iemand anders) dat ik in een vroegere topic van u, daar ook deze lijnspeed gevraagd heb en toen heb en je die daar ook gepost hebt en ik je daar toch al gezegd heb dat je uw meer dan je minimum lijnsnelheid haalt dus dat dit wil zeggen dat je de DLM je al een stap hoger gezet heeft maar niet je blijkbaar niet meer hoger kan zetten, dus klopt het toch wat Proximus je gezegd heeft dat je niet hoger kan dus ga je moeten wachten op activatie van vectoring op je lijn om de max te halen
Zo blijven we natuurlijk in rondjes draaien, daar hebben we ook alles al uitgelegd, of vergis ik mij nu zo echt, in dit geval mijn oprechte excuses !! maar dan weet je toch al nu dat het normaal is wat je hebt 😉
Wie bevestigt er u dat ge effectief op die ROP aangesloten zit die moet daarom niet op een rop aangesloten zijn en de weeral de PX snelheidstest geeft daar ook uitsluitsel over of je nu op een rop of niet zit die snelheid die PX snelheid aangeeft moet kloppen en die is hoger dan wat hij krijgt.
NB: om verwarring te vermeiden als ik het heb over PX snelheidstest spreek ik wel over de PX internetsnelheidstest wel te verstaan
...


Is dat zo ? .. dan zou ik graag wel wat substanciele uitleg willen krijgen over de discrepantie ttz verschillen in volgende waarden !





Badge +4
Hallo Redsfan,
heb de test gedaan zoals gij aangegeven heb met dit resultaat:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 27,7 Mbps download - 3,8 Mbps upload

Min.: 15,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
ik heb dus blijkbaar de minimumsnelheid????????

Heb een lijntest gedaan (reeds meerdere malen) er zijn op mijn lijn geen problemen?


Dus het klopt niet dat je in zone 1 zit met minder dan 400m, dit is wat ik dacht, je zit vermoedelijk zone 3 waar je max 30 Mbps kan halen met DLM maar je zit idd op het minimum omdat :
1. DLM nog niet in gang geschoten is.
2. uw lijnwaarden mss te zwak zijn om hoger te geraken.
Badge +4



Is dat zo ? .. dan zou ik graag wel wat substanciele uitleg willen krijgen over de discrepantie ttz verschillen in volgende waarden !



Regulus klopt je zit in zone 2 en met vectoring actief start de snelheid vanaf 50 Mbps als basisprofiel die met DLM kan omhoog gaan tot max 100 Mbps mits uw lijn het toelaat, nu zit je op 85 Mbps en ik denk (vermoed) dat je nu niet meer hoger kan, want uw noise margin zit al op 12 dB terwijl men weet dat 6 dB het minimum is voor disconnects... dus op 100 zou je mogelijk maar 6 dB meer overhouden en zou uw lijn onstabiel worden met onderbrekingen, maar het zal nipt zijn denk ik.
Tot 100 Mbit/s daar zijn er nog niet zoveel van eerder uitzonderingen, maar 85/15 is couranter
En dit kan je allemaal hier volgen:


Bron
hallo elsa,
eindelijk eens iemand die perfect uitlegt hoe alles in elkaar zit desalniettemin vind ik toch nog altijd mijn snelheid aan de lage kant.
Badge +4
cogwil als je kan zou ik moest ik jou zijn de modem Bbox 3 beneden aansluiten op de intro zodat deze de max binnenkomende signalen op de Bbox heeft, en van beneden naar boven gaan met een UTP kabel of uw zwarte telefoon kabel.
Wie weet zal uw modem een betere sync krijgen als deze dus rechtstreeks op de intro staat.
@ cogwil, Dat is nu eenmaal afhankelijk van je lijn karakteristieken waar de lijnlengte , de verzwakking een rol speelt zie tabel hier juist boven.
jou geval is de derde rij (zone 3) de twee rechtse kolommen met DLM
Eens je vectoring zit kan je zien dat het nog beter gaat worden, twee linkse kolommen op rij drie
maar als je wilt weten of je binnen lijn nog parter speelt heb ik het hier al verschillende keren uitgelegd zou je de test kunne doen door de modem direct aan te sluiten op de toekomende PX lijn die direct aan het begin en dan zien of de DLM je op 30/5 kan zetten wat nog absoluut niet zeker is dat dit gaat lukken, maar dan zou je zelf zeker zijn dat je binnenlijn je zeker geen partner speelt.
Ik heb die test vroeger ook gedaan want mijn aansluiting komt overeen met de uwe, maar de dlm kon mij daardoor geen hogere waarde geven, dus het kan goed zijn dat je installatie perfect in orde is zoals ze nu is.
Ter info hier kan je ook een beschrijving zien van de aansluiting NTP2007/TF2007 surf naar klik hier
zie ook wat gebruikt wordt voor aansluit kabel tussen intro en modem(bbox3) klik hier



Is dat zo ? .. dan zou ik graag wel wat substanciele uitleg willen krijgen over de discrepantie ttz verschillen in volgende waarden !


Regulus klopt je zit in zone 2 en met vectoring actief start de snelheid vanaf 50 Mbps als basisprofiel die met DLM kan omhoog gaan tot max 100 Mbps mits uw lijn het toelaat, nu zit je op 85 Mbps en ik denk (vermoed) dat je nu niet meer hoger kan, want uw noise margin zit al op 12 dB terwijl men weet dat 6 dB het minimum is voor disconnects... dus op 100 zou je mogelijk maar 6 dB meer overhouden en zou uw lijn onstabiel worden met onderbrekingen, maar het zal nipt zijn denk ik.


Idd en bedankt .. en vertel mij nu eens iets wat ik nog niet weet ? :D
want het eeuwigdurend getheoretiseer tussen wat men hypothetisch voorop stelt en de echte behaalde snelheid dat komt tegenwoordig dicht tegen de hekserij behalve voor de paar gelukkigen die, zoals ik, wat geluk hebben met een goede lijn ?
ja zeg en zeggen dat er zoveel moeten genoegen nemen met veem minder, ik zit al aan 100/20 en de helft is voor mij al meer genoeg, maar dat kan je niet aan iemand anders doorgeven, zoals met de premium punten, zeker :-))))
denk dat ik het probleem voor een groot deel gevonden heb, instalateur heeft 45 jaar geleden gewone platte zwarte telefoonkabel doorgeschakeld naar bureel boven dus geen vvt-kabel denk als ik die vervang dat mijn probleem al een groot deel zal opgelost zijn. De modem beneden plaatsen bij de bgc-intro is geen optie, zou dan in een kast zitten en boven in mijn bureel staat hij volledig vrij.
toch nog even meegeven ik heb enkel een vaste lijn voor mijn internet ik heb geen telefoon en ook geen bgc-tv
Platte kabel zoals ik opgegeven heb is uit den boze en dit maakt eigenlijk niet uit of je telefoon of tv hebt als alles maar goed aangesloten is met bv ronde vvt kabel dat is het belangrijkste als er een vdsl signaal moet overlopen , platte telefonie kabel zou geen kwaad kunnen om je telefoon aan te sluiten.

Reageer