Lettertype op forum

  • 27 June 2011
  • 14 reacties
  • 2946 Bekeken

Ik ben nieuw bij Belgacom-TV, dus kan niet vergelijken met de vorige versie. Wat me echter wel onmiddellijk is opgevallen is dat het lettertype, Times Roman, dat gebruikt wordt helemaal niet geschikt is voor op een beeldscherm (een fout die trouwens in de PC wereld stilaan aan het verdwijnen is).

Kan men geen ander lettertype instellen, bijvoorbeeld Arial of Verdana. Deze worden niet voor niets op het merendeel van de websites gebruikt.

14 reacties

beste

dat is helaas (nog) niet mogelijk

mvg
Dat is nu een keer een goed gedacht zie, moesten we alles zelf kunnen instellen naar ons gedacht ;)
Belgacom loopt nogal vaak 10 jaar achter :)
Badge
Ik weet niet is preciesn of dit nu beter is dan rvoor zal persoonllijke smaak zijn.
­
Reputatie 7
Badge +1
Ik weet niet hoe het eruit ziet op een gewoon beeldscherm...dus kan ik het niet beoordelen. Ik heb maar digitale TV genomen nadat ik een flatcreen had en dan nog in hoofdzaak voor HD, waar je met een beeldbuis toch amper nut van hebt.

Toch zal het wel zo zijn, dat men ervan uitgaat dat binnenkort iedereen wel een flatscreen zal hebben, maar misschien zal dat nog wel iets langer duren, want allicht zullen veel mensen hun beeldscherm TV nog een tijd als 2e TV gebruiken..
Zelfs op mijn tweede tv (beeldbuiske van 55 cm) zijn alle menu's en teksten goed leesbaar voor mij.

Dit neemt niet weg dat erwin natuurlijk wel gelijk heeft. Verdana is speciaal ontworpen om goed leesbaar te zijn op een beeldscherm, en zou dus waarschijnlijk nog beter zijn.
Reputatie 7
Badge +1
't zal altijd nog wel een kwestie van persoonlijke "smaak"' zijn denk ik; maar als onderzoek heeft uitgewezen dat Arial of Verdana beter leesbaar zijn op beelschermen, zou men daar rekening mee moeten houden. Ik werk nogal veel in Word en Excel, en daar gebruik ik meestal ook Arial of Verdana, ook in E-mails trouwens.
Badge
Eerlijk gezegd ik kan er niet mee overweg op een pc ik gebruik het nooit daarom op tv vind ik het eender.
Badge +4
Iemand die weet welk lettertype hier gebruikt wordt op het forum om onze berichtjes te schrijven ??? kvind die best wel mooi 🙂
Krijg je daar premium punten voor als je de mouw veegt misschien :LOL:
Badge +4
Helaas niet Haha 😉
Reputatie 7
Badge +6
Iemand die weet welk lettertype hier gebruikt wordt op het forum om onze berichtjes te schrijven ??? kvind die best wel mooi :-)
Dit is een eigen gecreëerde font "Proximus" 😛
Badge +4
Aaaaach daarmee dat ik het nergens terug vond 😉

Reageer