Skip to main content
hallo,

ik heb een tijdje geleden mijn smartphone zo ingesteld dat hij langer belt. Dat gebeurt nu ook, maar stel dat ik toch in de onmogelijkheid ben om op te nemen ging ik ervan uit dat mensen terecht komen op mijn voicemail, logisch toch? Maar zij komen dan terecht bij een firma in Antwerpen, waar ik niks mee te maken heb.

Ik heb voor dit probleem al eens met jullie (telefonisch) contact opgenomen, maar men wist mij niet verder te helpen. Service?

Ondertussen zijn we toch al enkele maanden verder en het probleem blijft zich voordoen. Dit is een werk smartphone, 't is wel de bedoeling dat ik bereikbaar ben en mijn klanten niet terechtkomen bij iemand onbekend.

Graag een oplossing aub
Heb je je smartphone niet toevallig laten doorschakelen naar een ander nummer ?
Bij een firma in Antwerpen waar hij niets mee te maken heeft, dan moet er iemand anders op deze werktelefoon dit doorgeschakeld hebben.
dit is de officiële wijze om langer te laten bellen: heb je dit gebruikt?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_ring_time/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/rinkeltijd-aanpassen-voicemail-te-snel.html

Rinkeltijd aanpassen als uw gsm te snel op voicemail springt

Als u een abonnement hebt, dan kiest u zelf hoelang uw gsm rinkelt alvorens de oproep wordt doorgeschakeld naar uw voicemail. U kunt de rinkeltijd aanpassen door de beltoon te verlengen, verkorten of uit te schakelen (als u een Pay&Go-kaart hebt, dan komt de beller altijd na 15 seconden op uw voicemail terecht).

Hoe kunt u uw gsm langer of korter laten rinkelen?

Typ **61*+32475151516**Aantal seconden# en druk op de beltoets. In de plaats van Aantal seconden vult u een waarde in van 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. Toets bijvoorbeeld **61*+32475151516**30# om uw oproepen na 30 seconden door te schakelen naar uw voicemail.
Dat hij doorgeschakeld wordt naar een ander nummer zal wel niks te maken hebben met het instellen van de rinkeltijd.

Ik weet nu niet hoe het tegenwoordig zit maar vroeger kon je het voicemail nummer zelf invoeren op je gsm, en als je daar natuurlijk het verkeerde invoerde dan kwam je mss niet in Antwerpen maar ergens in China terecht :D

maar stel dat je zoals contron zegt je ook de optie doorschakelen ingesteld hebt en je rinkeltijd op 30 seconden dan kan het zijn dat je doorgeschakeld wordt al voor de 30 sconden, namellijk na 15 seconden, zoals hier bv:

•Activeren

typ **61*Telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer in waarnaar u uw oproepen wilt doorschakelen, bijvoorbeeld **61*+32475151516# als u wilt doorschakelen naar voicemail, maar als je hier een verkeerde invult van ergen in China :-)))).

•Deactiveren

typ ##61# en druk op de beltoets.

•Heractiveren

Typ **61# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

Reageer