Sinds een 2 tal weken in het bezit van een B-Box3 modem.
Na wat zoeken geen enkel probleem meer op het Wifi-gebeuren maar op de vast verbonden PC gebeurt het zeer geregeld, dat er geen connectie wordt gelegd met het internet. Onder windows 7 dan 'Problemen oplossen' aanklikken in het netwerkcentrum en de verbinding wordt hersteld. Als foutboodschap komt er dan 'Lan verbinding heeft geen geldige IP-configuratie. Adapter is opnieuw ingesteld.'
Hoe is dit te verhelpen? Vroeger met de B-Box2 nooit problemen ondervonden.
Hoe stel ik een vast IP-adres in? Ik heb schijnbaar allerlei 'dingen' in te stellen als ik het IP-adres niet automatisch laat aanmaken.
Alvast bedankt
Beste,
Er zit waarschijnlijk een foutje in de beschrijving. Het 'Subnetmasker en 265.256.256.0' aanvaardt hij niet. 'Waarde moet tussen 0 en 255 liggen' en 265 en 256 zijn nog steeds groter dan 255....
Groeten,
Het wordt steeds maar gekker: Bij het inpluggen van een LAN-verbinding vb. met de TV-decoder schakelt de PC uit en deze start zichzelf weer op. Ik had wel een verbinding met de B-Box open staan
Vandaag andermaal problemen. Na zowat 2 minuten na het opstarten van de PC is er geen netwerkconectiviteit, ook de verbinding met de B-Box (192.168.1.1) is niet te maken. Dan plots een sterke schijfactiviteit en.... ja hoor de verbinding tussen PC en B-Box is OK. Moet ik de ghostbusters laten komen?
Inmiddels ook de Proximus technische ondersteuning aan de lijn gehad (hebben mij zelf gecontacteerd waarvoor dank) maar ook na veel zoeken nog niets gevonden omdat het probleem er op dat moment ook niet was.
Ik moet nu allerlei 'dingen' afchecken als hij weer niet wil. Ze contacteren mij de volgende dagen opnieuw.
Inmiddels de opgegeven instellingen ingegeven. gaf nu geen problemen maar ken het resultaat (nog) niet.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.