Lampjes BBox2

  • 13 January 2012
  • 17 reacties
  • 952 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Deze morgen brandden alle lampjes op de BBox :

power, dsl, pc's+tv (ook al waren die uit)

Phone 1 & 2 (die branden nooit)

Wifi (die is ook uitgeschakeld)

Internet : maar geen verbinding.

Ik heb die gewoon herstart en ben terug online.

Mijn vraag is : wat is er eigenlijk gebeurd, heeft Belgacom een update uitgevoerd of is er een andere reden zoals een beveiligingsprobleem ?

Graag een woordje uitleg aub.

Bedankt.


17 reacties

beste

onderstaande link geeft u de beteknis van de lampjes

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14486/~/wat-betekenen-de-controlelampjes-op-mijn-modem-%28b-box%29%3F

dat ze allemaal branden is natuurlijk niet normaal (zelf nog niet voorgehad), wat de oorzaak is kan ik u niet zeggen. ik zou er voorlopig niet van wakker liggen aangezien het nu terug goed marcheert, indien het terug voor zou komen kan u kijken om verdere stappen te ondernemen?

mvg
Reputatie 3
Badge +1
@xenne

Heel erg bedankt voor uw reactie.

De betekenis van de lampjes toont aan dat eigenlijk alles werkte, ook de computer, de TV (die uit waren), maar ook de WiFi die uitgeschakeld is en het is juist dat waarover ik mij toch zorgen maak.

Ondertussen de decoder aangezet (voor de radio) en daar ook brandde alléén het gele lichtje, verder heb ik die aangezet en die werkte normaal.

Maandag (TV uitgeschakeld), ging de decoder opeens herstarten, juist zoals na een uitschakeling, en neen er was geen stroomonderbreking.

Groeten.
Reputatie 3
Badge +1
@ ricy

Factory reset gedaan, paswoord veranderd, settings nagekeken.

Het heeft een hele tijd geduurd eer ik terug online geraakte het lampje met het apestaartje op de router bleef héél lang uit maar uiteindelijk lukte het weer door "connect" te klikken op de status pagina.

Wel raar dat als ik Belgacom genius aanzet, test de verbinding .... diagnose : niet verbonden.

Groeten.
@ arleetel


"Belgacom Genius is verouderd en wordt daarom niet langer ondersteund. Belgacom raadt u aan het programma te de-installeren. Afhankelijk van de instellingen van uw computer, zal er automatisch een pop-up op uw scherm verschijnen die u zal vragen om te bevestigen dat u Belgacom Genius wenst te verwijderen van uw computer. Wanneer er geen pop-up verschijnt, kan het programma de-installeren via het configuratiescherm van Windows."

Mvg Jerom
Maar voor de rest kan je normaal surfen veronderstel ik, en zijn de aanduidingen van de bbox leds in orde nu.

mvg
Reputatie 3
Badge +1
@jerom : Belgacom genius verwijderd ! Bedankt.

@ricy : voorlopig ziet er alles toch normaal uit, hopelijk blijft dat zo. Toch nog een kleine vraag : door de factory reset zijn er geen updates/upgrades uitgevoerd door Belgacom niet verloren of wordt dat automatisch terug aangepast indien dit het geval zou zijn ?

Groeten.
@arleetel

Een factory reset van de modem doet niets anders dan .

1. de modem terug naar fabrieksinstellingen zetten.

2. de laatste voorzien software op uw lijn ophalen.


Mvg Jerom.

Ps : Hier wordt nogal vlug een Factory reset van de modem aangeraden ,terwijl in de meeste gevallen een gewoon af- en terug opzetten al van de modem al volstaat.
Reputatie 7
Badge +1
Ja Jerom, dat is eigenlijk wel waar. alleen bij zware connectieproblemen is een facR aan te raden. Bij mij dateert dat nog van het ter ziele gegane TVonPC met 3 VLAN's. Alhoewel, bij mij staan die 3 VLAN's er nog altijd op. VLAN10 protocol PPP, VLAN20 protovol VoIP, VLAN30 protocol TV....Ook nog geen FON aanpassing.
Natuurlijk is dit zo dat je eerst een gewone reset probeert daar ga ik ook van uit dat dit de standaard procedure is die iedereen (of zeker de grote meerderheid) toch zou moeten uitvoeren.
Het is ook zo dat als je naar de technische helpdesk belt dat dit het eerste is wat aangeraden wordt zet eens je moedem af en terug op.
Trouwens dit geldt voor het eender welk toestel dat kuren verkoopt het eerste wat je doet is het toestel eens uit zetten en terug op en dan zien wat er gebeurd.
Martens zou trouwens zeggen "dat is toch evident hé ".

Vroeger zette ik d'office "probeer eens een reset en als dit niet lukt probeer dan een factory reset".

Het is ook zo dat ik bij problemen de volgende procedure volg:

1) reset van de modem indien dan geen resultaat
2) reset van de devolo's of Ruckus indien dan geen resultaat
3) reset van de decoder en indien dan nog geen resultaat

Bovenstaande procedure herhalen maar dan met factory reset ipv reset en indien dan nog geen resultaat

Helpdesk 0800 22 700 opbellen
Dan kan je op hun klassieke voorstellen om de demod, de ruckus of devolo's en de decoder te resetten direct antwoorden " allemaal al uitgevoerd meneer en zelf al factory reset gedaan ook" en hiermee win jij en zij ook tijd en dan kunnen ze zich concentreren op de mogelijk ander oorzaken van het probleem die je ondervindt .

mvg.

@sinjoor bij mij staat de modem ook nog altijd zo en ik heb ook nog geen fon aanpassing.

Maar zoals je weet kan je het oplossen door de E of G firmware versie te downloaden en in te laden in de modem en na een reset of een paar resets zou dan automatisch de S versie erop staan en dan zijn er die beweren dat je dan fon er bij ziet staan al twijfel ik daar aan want het is volgens mij niet zo dat als je de S versie op de bbox hebt dat dit ook inhoud dat je dan ook direct de optie fon hebt, ik heb dit nog niet uitgetest.






@ ricy

Je voelde je blijkbaar aangesproken door mijn opmerking ,Sorry dat was zeker niet de bedoeling.

Maar het is zo een factory reset van de modem zal niet veel problemen oplossen.

Daarentegen bij de decoder lost met een factory reset wel veel probleempjes op.

Mvg Jerom

Ik moet je wel tegenspreken want ik heb ooit in het begin van mijn nieuwe installatie veel problemen gehad en toen veel heel veel met 0800 22 700 gebeld tot ze mij aangeraden hebben om de bbox te vervangen. Toen ben ik gaan zoeken op internet waar ik de methode gelezen heb om de modem te factoryresetten en geloof me of geloof me niet de problemen waren opgelost!! Dan naar de helpdesk teruggebeld om dit te melden en dat vonden ze ook heel raar.
Maar ik verzeker je had ik dat eerst gedaan dan had ik heel veel minder uren versleten en had de technnieker ook niet moeten een paar keer langs komen om mij op een andere dslam poort aan te sluiten en mijn moddem te monitoren enz ....
Dus Jerom ik weet niet welke conclusies je daaruit kunt trekken.
En ik zou zeker niet nalaten om het bij problemen toch te proberen het kost tenslotte heel weinig moeite en dan ben je ook zeker dat je dat mag uitsluiten en kan je verder zoeken.

Maar mij niet gelaten zulle Jerom iedereen doet wat hij niet laten kan Knipogen

PS: Het was niet echt dat ik mij aangesproken voelde maar ik dacht direct aan de miserie die ik zelf meegemaakt had en dit wil ik eigenlijk voorkomen dat andere mensen zo veel tijd verliezen zoals ik toen (het was niet in een paar dagen opgelost hoor en want ik nog vergeten ben te melden is dat de technieker toen de decoder vervangen heeft want niets wees uit dat het de modem was!!!).

mvg
Reputatie 3
Badge +1
@jerom : bedankt voor uw reactie.

Eigenlijk had ik die dus NIET moeten resetten, maar nu ben ik een ervaring rijker...... alhoewel zo gemakkelijk ging het ook weer niet.

Mvg.

arleetel
Daarom dient dit forum hé Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Ja Ricy, in die zin heb je gelijk. Der zeldzame keren dat ik volledig zonder TV-signaal viel, was de factory reset van de modem de enige oplossing met 100% slaagkans.

Nog een vraagje: je schrijft

Maar zoals je weet kan je het oplossen door de E of G firmware versie te downloaden en in te laden in de modem

Hoe doe je dat dan ? gewoon door eern factory reset ?

Ik heb nu: Runtime Code Version 60R10A-60A05S

@ricy

Je zegt "ooit in het begin van mijn nieuwe installatie ". Dan had je modem nog niet goed gewerkt.

Dus waarschijnlijk software slecht ontvangen of ZTC niet goed gelopen.

Door factory reset te doen vraag je opnieuw de software voor de modem en loopt opnieuw ZTC.

Wat ik nu wil zeggen is : een modem die gewerkt heeft en waar geen instellingen in veranderd zijn hoeft geen Factory reset.

Mvg Jerom


Jerom,

ik moet je terug teleur stellen die modem heeft wel gewerkt want toen de nieuwe installatie er een maand stond bij mij zijn de problemen begonnen.

Nogmaals 't is niet omdat ik dat aan de mensen aanraad dat ze verplicht zijn om dit te doen !

Laat ons mss zo afspreken iedere keer dat ik iemand aanraad om een factory reset te doen kan jij achteraf
de melding posten dat dit in veel geavallen niet nodig is :PLachen

mvg

PS: we zullen dit maar als afgehandeld beschouwen zeker Knipogen
@Sinjoor dit was de methode om eerst de E of de G versie te downloaden vooraleer de link gekend was van de S download.

Voor de S versie te downloaden en te flashen (op eigen risico) klik hier

Reageer