Laatste verwittiging aan Belgacom!!!! (software probleem)

  • 1 August 2012
  • 56 reacties
  • 2149 Bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Ok Elsa, kgeef je gelijk dat stilstaan achteruitgaan is, ik volg windows niet altijd, telkens sla ik een over, maar er zit dan wel een verbetering in en dat is nu niet het geval met BGC.
En als je de vergelijking met windows wil doortrekken, vroeger moest je ook paar keer klikken om verder te kunnen gaan, nu is dat maar een keer voor hetzelfde, en wat zie ik dan nu bij BGC? Ipv 1 keer klikken gaan ze over naar paar keer klikken, dus is zeker geen vernieuwing.
Menu's kunnen veel eenvoudiger, tekst kan beter, wij hebben bijna een verrekijker nodig om de menutekst te kunnen lezen of mss uitkijken voor een scherm van 2 meter. Wat ik ook gemerkt heb op de afstandsbediening is dat ik nu 2 knoppen heb met dezelfde functie,
En als dat de enige reden is dat de opstarttijd korter is dan vind ik het geldverspilling, voorlopig kan ik er nog niet veel goeds over zeggen.
En neen, ik trek geen verkeerde conclusies, iedereen mag zijn mening hebben. :-)
Groetjes
Peter
Reputatie 7
Badge +1
Nu dat een FacR maar 9 minuten duurt, is dat gemakkelijker geworden, maar het gaat nu wel even te ver dat ik dagelijks een FacR moet doen om mijn opnamelijst terug op orde te krijgen. nPVR-opnames staan soms tot 6 keer vermeld, en ik kan ze niet wissen. Enkel na een FacR staan ze terug juist...
Vandaag weer nieuw: serie-opnames staan in de geprogrammeerde lijst vermeld per aflevering, niet meer in een lijstje als je erop klikt...benieuwd of het deze namiddag bij de TV-gids update verdwijnt. Spannend is het wél: alle dagen iets nieuws ! al denk ik niet dat dat de bedoeling was van Charles. je moet er nu bijna spreekwoordelijk je bed bij maken !Wenkbrauw ophalenKnipogen
Het kan ook een bewijs zijn dat er "koortsachtig" aan gewerkt wordt met soms rare neveneffecten....
haha die mannen van bgc zijn zo dom nog niet hé ze wisten dat je dagelijks een FacR zou moeten doen en daarom hebben ze dit op 9 min gebracht (grapje hé Sinjoor)

Ja ik hoop dat dat je laatste zin de realiteit is, en dat we vlug al die miserie kunnen vergeten en genieten van de nieuwe interface.

Ik geef toe dat ik er weinig last van heb omdat ik onderandere geen serieopnames doe en PVR en nPVR opnames doe ik ook zoveel niet, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik alles goed keur hé dat is wat anders.

Maar laten we nog even positief blijven en hopen dat het binnenkort in orde komt.


groetjes, Elsa


@Peter en Windows Vista dan ! was dat dan een verbetering (mss de reden dat er zoveel bij XP gebleven zijn) !!!


je hebt toch gezegd dat ik mijn mening mocht hebbenKnipogenen je weet toch Peter, dat vrouwen altijd gelijk hebben :-p)
Reputatie 7
Badge +1
Jaja Elsa, en het is nog dikwijls waar ook hé. Knipogen
Bij ons wordt bijna alles opgenomen, omdat wij zelden onze avond indelen zoals de programmamakers die uittekenen. Wij kijken bijna altijd naar opgenomen programma's, à la limite in chaseplay (wat in principe ook deels kan met de pauzefunctie), enkel journaal en nieuws kijken wij rechtstreeks. Enkel interactieve programma's waar je moet stemmen of zo kunnen dan niet, maar dat is toch geldklopperij tg. soms 1€ per SMS.
De opnamefunctie is daarom voor ons van primordiaal belang, en dus blijf ik hier maar mijn ervaringen spuien. Ik heb nochtan nog niet veel moeten missen sedert Charles, buiten mijn verdwenen PVR-opnames...
Bij mij zijn geen opname verdwenen, alles staat nog zoals voorheen, alleen heb ik het moeilijk met t menu om ze terug te vinden, zoals ik al zei omdat de tekst te klein is.
Mss is er verbetering op komst, ik leef dus op hoop, alhoewel .........
@Elsa, idd vrouwen hebben altijd gelijk ....................................................zolang er geen man in de buurt is Glimlach
En over windows, ben begonnen met 3.11-->95-->ME-->vista en volgende zal dan 8 worden.
En ja, ik vind Vista goed en XP stond op m'n werk op pc maar vond die zeker niet zo goed, zal mss kwestie van "smaak" zijn zeker Glimlach
Ik ken de discussies over Vista en XP heb ze dikwijls gevoerd en ik kon dus goed vergelijken.
Groetjes
Peter
g
Als je maar content bent met hetgeen je hebt hé, dat is het bijzonderste.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Weer kuren van de opnamelijst annex TV-gids. Ik wil London 2012 athletiek met nPVR opnemen vanaf 20:00 tot 23:00 uur gisteravond. Geen probleem, want het viel dus toch samen met Van Thilt (dat in serie op PVR komt), dus kwam het automatisch op de server. Raar maar waar, er komt wél een rood cirkeltje in de TV-gids tijdens de opname, maar de opname verschijnt NIET in de lijst van de opgenomen programma's...ook nà de opname niks in de opnamelijst. Een herstart hielp ook niet. Een FacR (al de 2e op één dag) bracht ook geen soelaas...niks van terug te vinden in de opnamelijst ! Ik vind het allemaal toch maar bizar en compleet onbetrouwbaar hoor...Wenkbrauw ophalen
@ sinjoor, en hoe zit t met teletekst bij jou? hier al bijna 2 dagen niets en ook andere problemen.

Het opnemen en afspelen lukt hier wel, alleen als ik een opname bekijk en ik spoel ff door, dan staat het beeld ff stil, het geluid is er en als er ondertitels zijn die zie ik,

Is zo ong 3 seconden en dan is alles weer normaal. En dan de menutekst die veel te klein is, kheb een tv van 2 meter nodig denk ik om zo'n tekst te kunnen lezen, of mss een goeie verrekijker :-)

Het is net alsof ze overal een ander programma geïnstalleerd hebben want als ik overal de reacties lees heeft bijna iedereen iets anders.

In een ander topic heb ik de vraag gesteld, wat BGC ter compensatie voor haar klanten nu ze zoveel ongemak hebben.

We betalen teslotte voor een goed produkt en dat is nu zeker niet het geval.

Ik zou zeggen, doe zo verder Belgacom, jullie klanten zullen er zeker "blij" mee zijn,

Ik moet m'n zoon toch nog gelijk gaan geven over Telenet, die heeft het al 2 jaar en nog nooit problemen.
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer zullen die verschrikkelijke bugs er eindelijk allemaal uit zijn? A.U.B. Belgacom stop met die charles uitrol, tot wanneer het uptodate staat, de betalende klanten zijn de dupe van dit verhaaltje, met de vorige software waren de hier vermelde problemen er niet, waarom veranderen als alles goed werkte? Ok, er zijn welicht verbeteringen, maar die miserie met de opnames, het veel te kleine lettertype, enz...wanneer wordt dit rechtgezet?

Vind het bovendien om het zacht uit te drukken triestig dat BGC niets van zich laat horen, geen enkele info wat er momenteel aan de hand is, wanneer en hoe het opgelost wordt! Iedereen uit hier zijn ongenoegen over da charles gedoe, behalve de leverancier van deze software...die hoort men nooit!

Ik heb de update nog niet, hopelijk blijft dit nog een tijdje tot dat de hele zaak op punt staat!

@patrick: 3 augustus is inmiddels al verstreken, en nu?

mvg
Maar wat ik nog minder begrijp is dat er verschillende problemen zijn bij verschillendde mensen !

om er maar een te noemen dat teletekst probleem heb ik niet , dat doorspoel probleem bij opnames heb ik ook niet !!!!

Zouden er dan verschillende versies uitgerold geweest zijn van Charles ?

Vind ik wel raar en het gaat nochtans allemaal over dezelfde decoder V4 !

Elsa
Ik de problemen aan Eva gestuurd en dan krijg ik dit als antwoord:

Momenteel is er een bugfix lopende, dit is dan ook het logische gevolg wanneer er foutjes in de software zitten. De klanten die hiermee niet tevreden zijn, kunnen gerust contact opnemen met de klantendienst (gratis nr. 0800/22800) waar er een passende oplossing kan gezocht worden.

Ik ga het morgenvroeg proberen, heb een halve dag verlof genomn, mss is dat voldoende voor de wachttijd 🙂

@Elsa, jij woont waarschijnlijk in Brussel of Wallonië?
Is er dan andere sofware in Brussel of Wallonie of bedoel je iets anders mss ?

groetjes, Elsa
@Elsa, neen ik bedoel er niks mee, maar ergens had ik gelezen dat in Brussel en Wallonië geen problemen waren.

Maar ondertussen zijn de kabouterkes hier geweest en heb ik weer teletekst, raar maar waar, maar heb wel nog bij het afsluiten de boven en ondertekst en de rest van de problemen zijn onoplosbaar.
Ik woon in Grimbergen, maar of dit daar iets mee te maken heeft dat zou ik toch raar vinden het zal eerder aan de software op de coder kunnen liggen.

Welke softwareversie staat er op je decoder ?

bij mij is dit Charles1_2.7.2.220

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook. Alles werkt redelijk. Maar de toegang tot de opname-of programmeerlijst duurt nu toch iets langer dan vroeger. En als ik een opgenomen en bekeken programma wis, houd ik mijn hart vast. Soms krijg ik een tussenscherm met de mededeling "u hebt momenteel geen opnames" en dan breekt het angstzweet me bijna uit, want ik speelde onlangs zeker 7 PVR-opnames kwijt tijdens het wissen van bekeken opnames. Klik dus nooit op "alles wissen" want dat wordt soms "heel letterlijk genomen"...
Probleem om opgenomen en bekeken programma te wissen heb ik ook niet !!

Dus als het niks met de decoder software te maken heeft en het is ook dezelfde decoder versie, wat is het dan wel ?

zou het iets met slechte teransmissie te zien kunen hebben.!!??

mss omdat er devolo's of ruckussen tussen staan? Ik ben maar aan het gissen hoor, op den duur ga ik nog PeterS moeten geloven dat het afhangt waar je wxoont !!!!

groetjes, Elsa
Ik heb contact opgenomen met Belgacom, probleem van teletekst niet opgelost. Wonder boven wonder ik heb niet lang moeten wachten, menu doorlopen en ik had telkens iemand aan de lijn. Is dan toch al een verbetering.

De eerste persoon, een vriendelijk man trouwens, gaf ook een goede uitleg hoe ik een rest moest doen, heb dat gedaan maar de balken boven en onder bleven. En op mijn vraag waarom iedereen verschillende problemen had, kreeg ik als antwoord, dat kan gebeuren maar bij de volgende update zijn alle problemen opgelost. Afwachten dan maar.

Omdat het niet lukte bel ik terug, kreeg iemand anders aan de telefoon. Die gaf als antwoord: we bundellen alle klachten samen en door de tijd worden die allemaal opgelost. Wanneer dat is zullen we dan wel zien.

Tot daar mijn verhaal. Moraal van het verhaal, iedereen met problemen dan maar bellen naar 0800 22800 zodanig dat de telefoons daar roodgloeiend staan Glimlach

@Elsa, dat jij geen problemen hebt kan ik goed geloven als je in Grimbergen woont. Jij geeft die mannen van Belgacom een goeie Grimbergen en dan krijg je automatisch een goeie service. Glimlach En ja, geloof me maar, het hangt af van waar je woont. Dus, mannen weten het toch altijd beter hé. (grapje)


Badge
De versies van 'Charles' volgens elkaar in sneltreinvaart op: vandaag werd bij mij al de 3e versie sinds de uitrol geïnstalleerd. Momenteel 2.7.2_234. Helaas, hoewel er wellicht -hopelijk!- wel bugs opgelost zullen zijn in deze versie, zijn mijn problemen met de PVR niet opgelost (o.a.: nog altijd geen opnames te zien die via TVOveral gepland werden). Dan toch geen vakantie voor het TV-team van Belgacom 🙂 Maar dat er zoveel versies op zo'n korte tijd verspreid worden toont wel aan dat het product te snel op de klanten losgelaten werd.
Bij mij is het versie 2.7.2_234


Dus, mannen weten het toch altijd beter hé. (grapje)


Ja, als je vrouw niet thuis is zeker

groetjes, Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Het wordt wel stilaan duidelijk, dat de verschillen in het vasttellen van problemen enerzijds komen door soms verschillend gebruik, anderzijds door verschillende versies van Charles die in omloop zijn...In wat versie ...234 verschilt van versie ...220 weet ik niet, maar ik hoop maar dat het steeds beter wordt.En doe versies worden duidelijk ook niet overal tegelijk gepusht. Ik deed gisteren zeker 3 x FacR, en zit nog steeds op 220.
Nog een paar zaken die afwijken van vorige (oude)versie:
In de infoknop kan je niet meer naar het vorige programma, enkel naar het volgende. Ik gebruikte dat soms om een programma dat in opname was te stoppen als het gedaan was. Soms was dan het volgende programma vlgs. de TV-gids al bezig maar in het écht niet en moest je een programma terug om de opname te stoppen. Dat kan dus nu niet meer, je moet nu rond via de PVR-knop en de opgenomen programmalijst. Maar allicht was ik een van de weinigen die dat zo gebruikten, en is dat weinig opgevallen.
Als je nu op de dig. TV knop drukt (per ongeluk) als je niet in een menu, info of PVR-menu zit, krijg je een aanmaning om een zendernummer in te geven.
Ze moeten wél dringend die communicatie tussen de online TV-gids (op afstand programmeren) en de decoder fixen vind ik. Nu kan je op de decoder niet meer controlleren welke nPVR-opnames op afstand gepland zijn.
Ook het tussenscherm dat je kreeg bij het programmeren op de decoder "de opname zal 30 dagen bijgehouden worden" mis ik (samen met de duidelijk vermelding in de geplande opnamelijst) , want nu zie je maar tijdens en na de opname of het op 30 d (nPVR) staat.

Ja en versie 234 heeft ook nog niks opgelost aan de taal die je nog altijd zelf terug moet op Nederlands zetten .

Elsa
Waar vinden jullie de versie , via instellingen ?

Bij mij staat nergens iets van charles , en maar best ook waarschijnlijk , regio west vlaanderen .
zie op ricky's blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies

daar staat:


Decoder software versie opvragen:
• druk op <MENU> van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot <systeeminformatie> + druk [ok]

• daar naast SW-versie:Charles_...... (als je al charles hebt natuurlijk !)


Je moet wel een V4 decoder hebben want op de V3 wordt dit nog niet uitgerold.

Elsa
Domme vraag maar kun je een automatische update vermijden ?

Op de tv overal tab is ook de update slechter dan de versie ervoor , gelukkig kon ik terug naar de 1.1.1 versie .

maar bij de decoder zal dit niet lukken , ik zou niet weten hoe ik mijn huidige versie kan ergens opslaan.
Alleen als je een decoder V3 hebt zal je nog een tijdje met de oude software zitten tot de uitrol van de nieuwe software op de V4 decoders wat beter op zijn poten staat denk ik.

Reageer