Vraag

Krijg geen oproepen binnen


Beste

Ik heb onlangs mijn nummer overgezet op een nieuwe simkaart, nu heb ik gemerkt dat ik niet opgebeld kan worden. Ik heb wat zitten zoeken bij instellingen en vond bij oproepen blokkeren alle inkomende oproepen aangevinkt. Ik heb dit proberen uut te zetten maar elke keer krujg ik het bericht 'kan gegevens niet lezen, oproep blokkeren geweigerd'. Bellen, sms'en sturen en ontvangen gaat wel.

Is hier een mogelijke oplossing voor?

Alvast bedankt

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Kijk eens in je MyProximus of je die "inkomende oproepen blokkeren" actief hebt staan. Zo ja, dan kan je hem daar ook opzeggen.
Zou je me kunnen vertellen waar ik dit in myproximus zou kunnen vinden?
Reputatie 7
Badge +3
Onder de tab [Mijn producten] - klik op [Bekijk en configureer mobiel opties] onder je gsm-abonnement en dan zie je [Opties] staan. [Actief] en [beschikbaar]. Als je blokkeren inkomende oproepen onder de tab [Actief] hebt staan, dan kan je die opzeggen of bel eens naar de klantendienst. Mogelijk dat die optie erop staat omdat je een nieuwe simkaart genomen hebt.
Nee staat er niet bij
Toch bedankt voor de hulp
Reputatie 7
Badge +6
Waarom niet eens naar een Proximus center gaan? Ik weet dat de wachttijden soms wat lang zijn, maar daar kan men dat grondig voor je nakijken, als het een probleem met de simkaart is. Kijk ook eens hier of je daar wat aan hebt:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_in_out/particulieren/support/klantenzone/kosten-kontroleren/limieten-instellen/oproepen-en-sms-en-blokkeren-op-uw-gsm.html (ook voor deblokkeren)
Wat je ook eens kunt doen: google het model van je gsm/smartphone + inkomende oproepen geblokkeerd en zie wat dat als resultaat geeft, voor het geval het niet aan de simkaart instellingen ligt.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, als je het niet via MyProximus kunt regelen, dan zou ik ook naar een shop van Proximus gaan. Die kunnen dat zeker in orde maken.
Hallo Yazza,

Wat ook helpt is 4G uitschakelen, maar heb geen enkel idee hoe dit te verklaren is?
Dag Martin

Ik heb ook al geprobeerd mijn 4G uit te schakelen, maar ook dit werkt niet.
Ik zal zoals Elma en Marleen al zeggen best naar een Proximus Center gaan.

Toch bedankt voor de hulp.
Dan zit Inderdaad niet veel anders meer op!
Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Hey Jazza4, kan je ons op de hoogte houden en "beste antwoord" aanduiden als je probleem is opgelost? Ik denk wel dat ze je in een Proximuswinkel kunnen helpen. Ik herinner me vaag zoiets van dat als je een nieuwe simkaart krijgt, die nog gedeblokkeerd moet worden. Anders zit je met 2 simkaarten voor hetzelfde nummer. En dat kunnen ze in de winkel oplossen.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Yana,

Oprechte excuses voor de late reactie!

Kan je mij alvast de betrokken nummers bezorgen, wil het graag nakijken

Je kan ons steeds deze gegevens bezorgen in een PB via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, Nicky

Reageer