Krakkemikige programmatie

  • 2 December 2013
  • 5 reacties
  • 1225 Bekeken


Hallo,


na de fameuze update van kort geleden merkte ik dubbele programmaties in de lijst 'geprogrammeerd' bij BGC-tv.


Ik trachtte de die dubbels te wissen maar kreeg een foutmelding te zien :


cancel oci error 2


Hiervoor belde ik naar de klantendienst waar men mij vertelde van een repair-profiel.


Zie hiervoor :


http://community.belgacom.be/posts/646c9c1937?commentId=131190#131190


Twee weken na melding ,


-na herhaaldelijk modem stroomloos zetten


-na herhaaldelijk decoder stroomloos zetten


-na de modem ' terug zetten naar fabrieksinstelling '


en de toepassing 'TV-overal' unistall en herinstalleren


blijft de miserie duren .


Ik programmeer opnames meestal via tv-overal , computer dus . Dikwijls zijn de programmatie die ik op dag 1 op computer in geef , op dag 2 niet meer te merken op computer .


Ik programmeer dan opnieuw .


Nu verschijnen er in de lijst geprogrameerde opnames , te bekijken op de televisie , dubbels .


Die krijg ik dan weer dikwijls niet gewist en ik krijg de foutmelding


cancel oci error 2


Na een contact met de klantendienst zou dit een probleem zijn met de dienst e-services .


Moe word ik van Belgacom en weten dat er geen alternatief is .

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb na een Factory Reset ook de laatste software (V4) SW-versie Charles 2_2.8.1.62 Nov 2013 binnengehaald bij de lancering van TV replay. Ook ik had problemen met verdwenen serieplanning en dubbel staande nPVR programmatie. Maar als je de series correct terug ingeeft, en de dubbel vermelde nPVR-programma's wist en terug ingeeft (ik doe dat meestal online met mijn smartphone en de TV Overal app. maar het kan ook met PC of op de decoder) loopt alles terug normaal. Wél is de bediening van de menu's een stuk sneller geworden, en ook het afspelen van nPVR-opnames gaat nu veel vlotter (starten nu onmiddellijk).

Ik heb wél vastgesteld dat bij een 2e FacR weer hetzelfde gebeurde, maar bij een gewone herstart (op uit slaapstand komen) niet. Bij mij loopt nu alles weer normaal maar ik doe nu maar een FacR als het écht nodig is.

Reputatie 7
Badge +1


In de laatste Charles-versie (in combinatie met TV-replay) zitten toch nog wat bugs. Een dagelijkse herstart is aangewezen.Er kunnen 3 gecombineerde problemen ontstaan. De infoknop geeft soms foute info en wel van een verkeerde zender en van het verkeerde tijdstip. Tegelijk reageert het TV replay systeem niet, en zijn er nPVR-opnames die niet willen starten. Een eenvoudige herstart lost dat wel allemaal op, maar het blijft een serieuze 'bug'.

Reputatie 7
Badge +1


Neen hoor Elsa, nog steeds Charles 2_2.8.1.62. Maar ik kan er wel mee leven hoor. Een herstart duurt maar ca. 2 minuten. Als ik mijn PC herstart, duurt dat wel wat langer.



op een lager profiel geplaatst ben sinds enige tijd



als dit er niets mee te maken heeft dan zijn we inderdaad einde discussie


daarom heb ik gevraagd hierboven:


Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB



maar aangezien je overtuigt bent dat het er allemaal niets mee te maken heeft heeft het natuurlijk geen zin om dit nog te posten

ik probeer hier alleen maar te helpen en de echte oplossing moet trouwens van iemand van Belgacom komen!


En nog een vraag, welke software SIGMA_... versie heb je staan op deze probleem decoder.


Als dit allemaal waar is wat je zegt, of wat ze u gezegd hebben , dan moet je mij eens uitleggen waarom iedereen met een V3 dit probleem van de opnames niet meer te kunnen doen op Harde schijf



Maar ik blijf nog steeds met de vraag zitten hoe en wanneer wordt dit opgelost ?



Daar kan alleen maar iemand van Belgacom zelf op antwoorden en de enigste die van Belgacom is op dit forum is Eva van Belgacom.




Best ook eens bellen naar de technische dienst 0800 22 800 en vragen hoeveel decoders er op je lijn geregistreerd staan want er is veel kans dat de oude binnengeleverde decoder V3 nog op je lijn geregistreerd sttat zodat je mogelijkheden van opnemen hierdoor beperkter worden met je V4



Technische dienst: 0800 22 800

Maandag - Vrijdag: van 7 tot 22u

Zaterdag - Zondag: van 8 tot 22u

Reageer