Kosten voor voortijdige opzegging als je een gehuurde decoder inlevert na aankoop nieuwe?

  • 4 June 2012
  • 7 reacties
  • 443 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1












Voortijdige opzegging 5,79


Date
QuantityProduct descriptionAmount%VAT

02/06/2012

1

BGC TV Decoder V3 SA 046

5,79

0

4








  • [/list] Bij de nog niet gefactureerde kosten vind ik bovenstaande aanrekening. Zoals ik hier al meermaals heb uitgelegd heb ik online een nieuwe decoder V4 gekocht en verleden vrijdag geïnstalleerd. Zaterdag heb ik de oude gehuurde V3 in BCC Wijnegem binnengebracht nadat ik hem al uit het systeem had laten halen.
    Is het normaal dat je hiervoor een soort verbrekingsvergoeding van een maand huur (met 21% BTW wordt dat 7€) moet betalen ? Mijn Pack-contract loopt nog tot 9 februari 2013, maar ik neem aan dat men altijd vrij is de gehuurde decoder door een (bij Belgacom) aangekochte te vervangen zonder aan contractbreuk te doen ?...
    Graag had ik dat even uitgeklaard gezien, wan n u kost die decoder mij 225€ + 7€ = 232€...VerstomdWenkbrauw ophalenVerrast

7 reacties

Ja dit is wel iets speciaal, moet je dan op voorhaand aangetekend verwittigen dat je de huurdecoder opzegt !?

'k ben benieuwd wat Eva's uitleg zal zijn hierop.

groetjes,

Elsa
Badge
Ik zou wachten tot de uiteindelijke factuur komt, want niet alle kosten die in die rubriek te zien zijn, worden effectief aangerekend. Misschien maakt het systeem geen onderscheid qua opzegtermijn voor de gewone producten (internet, TV) en huurdecoders, maar wordt daar bij het opstellen van de factuur wel rekening mee gehouden en wordt dat bedrag geannuleerd. Bij mijn weten zijn er geen dergelijke kosten verschuldigd bij het inleveren van een huurdecoder. Zij werden mij in ieder geval niet aangerekend, maar het is wel al een tijd geleden dat ik mijn huur stopgezet heb.
idd, factuur afwachten voor alleer verdere stappen te ondernemen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor jullie reactie. het zou idd. kunnen zijn dat het niet op de factuur komt, of dat ze het eerst aanrekenen ern onmiddellijk terug aftrekken.
Nog even over nagedacht: kan het ook niet zijn dat ze het beschouwen als een "wijziging" in je contract (vroeger 6,20€) zoals een downgrade in je internetabonnement in een pack (wijzigen/downgrade van één element in je Pack)? Ze krijgen nu dus maandelijks wél 7€ minder binnen, maar verdienen toch zeker wel genoeg aan de verkoop van een V4 decoder? Toevallig is dat nu de prijs van één maand huur natuurlijk.Onbeslist
Ik wacht het wel even af. Mijn decoder zal dan alleen een maand later afgeschreven zijn...
Ik dacht ook aan zoiets Sinjoor, maar bij mij staat ook voor happy time Xl Int. 1€ per maand maar dit wordt ook uiteindellijk niet gefactureerd.

Maar zoals de anderen ook zeggen beter factuur afwachten en dan kan je nog altijd bellen en meer uitleg vragen.













groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

Dag allemaal,

Er is inderdaad een vooropzeg van 30 kalenderdagen, dit wordt standaard toegepast door onze systemen.

Wanneer de huur wordt stopgezet omwille van een aankoop van de decoder, volgt er commercieel wel een creditnota 🙂.

@ sinjoor72, ik heb de aanrekening alvast weggenomen om eventuele fouten in de factuur te vermijden.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Sinjoor, wat denk je daarvan niet slecht hé van ons Eva.

groetjes,

Elsa

Reageer