Beantwoord

Kosten nieuwe aansluiting Proximus

  • 30 October 2017
  • 7 reacties
  • 12013 Bekeken

Beste,


Onlangs, na een chatgesprek met een medewerker van proximus via de website, besliste ik om van Telenet over te stappen naar Proximus. Toen ik mij de bedenking maakte dat er in onze nieuwbouw geen aansluiting voorzien was, en enkel één van telenet, stelde de medewerker mij gerust en zei dat dat het geen probleem ging zijn om proximus aan te sluiten. Ik ging dan ook door en bestelde proximus internet+tv

Nu krijg ik vandaag telefoon van OMV natie, een onderaannemer dewelke de aansluiting zal doen. Ik vernam van hen dat er zowel een binnen- als buiteninstallatie diende te gebeuren. Toen ik een beetje verbaasd vroeg aan de man wat er juist buiten diende te gebeuren bleek dat er nog een proximus kabel diende getrokken te worden. Toen ik liet blijken dat er volgens mij geen wachtbuis voorzien was zei deze dat het geen probleem was. Ik zou zijn medewerker enkel moeten laten zien waar de eventuele wachtbuizen aan de rooilijn uitkomen. De medewerker zou dan wel een gat graven en de nodige kabels doortrekken...

Omdat ik kosten wil vermijden toch even deze vraag: Wat gaat dit grapje mij kosten? Is een dergelijke aansluiting mee voorzien in de activeringskosten of dien ik rekening te houden met een serieuze meerkost? In dat geval ga ik mijn mening wel herzien en de maandelijkse meerkost van Telenet blijven betalen denk ik....
icon

Beste antwoord door KoenN 31 October 2017, 09:29

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/discover/verhuizen-of-bouwen/je-gaat-bouwen.html

https://www.proximus.be/dam/jcr:c625f48f-612c-4e36-ba52-56aa4dd2e93d/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/PXM-10727-Aansluiting-van-eengezinswoningen-cuivre-NL-VERSION-CVM~2017-05-31-18-26-59~cache.PDF
Voor zover ik er aanuit kan zal de aansluiting me dus minstens 90 euro kosten?
Nee dank u, dan zeg ik het wel af en blijf ik gewoon bij telenet...
Reputatie 7
Badge +4
90€ Inderdaad indien er geen promotie van toepassing is/was
Ik veronderstel trouwens dat de Tnt installatie ook niet gratis is/was...
Ik elk geval als een onderaannemer u gecontacteerd heeft, mag aangenomen worden dat er al een overeenkomst/akkoord is/was, neen?
Misschien toch eens best Px 0800 22800 snel contacteren?
Tja...overeenkomst. Als ik een een medewerker van Proximus via chat vraag of het gaat en deze toont mij een screenshot van mijn adres van het feit dat het perfect kan (met internetsnelheden bij) ga ik ervanuit dat een aansluiting mogelijk is zonder grote werken. En al zeker zonder kosten gezien er niets over gezegd werd...
Reputatie 7
Badge +4
Aansluitingen van nutsmaatschappijen (Telenet, Proximus, Eandis/Infrax, De Watergroep/....) zijn voor zover mij bekend nooit kosteloos (geweest)
Uit bovenstaande begrijp ik dat er enkel een chat gesprek geweest is en een onderaannemer u waarschijnlijk enkel gecontacteerd heeft op te zien wat er diende te gebeuren.
Vandaar dat u misschien best contact opneemt met Px om een duidelijk voorstel van de (eventuele) aansluitkost te bekomen.
Tja...overeenkomst. Als ik een een medewerker van Proximus via chat vraag of het gaat en deze toont mij een screenshot van mijn adres van het feit dat het perfect kan (met internetsnelheden bij) ga ik ervanuit dat een aansluiting mogelijk is zonder grote werken. En al zeker zonder kosten gezien er niets over gezegd werd...

Vraag gewoon in een privebericht bevestiging van wat de de kostprijs zal zijn en dan heb je achteraf ook een bewijs en eventueel op die basis een middel van rechtzetting indien er toch een rekening komt, want anders heb je niks officieels in handen.
zij kunnen desnoods iemand sturen om vast te stellen of de aansluiting al in order is of dat er moet gelast worden, ik weet trouwens van iemand dat het zo gebeurd is en heeft hem tenslotte niks gekost.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +4
Dag MeKy,

Wanneer we graafwerken moeten doen op het privé-eigendom is dat altijd betalend.

Als we bijvoorbeeld enkel de invoer binnenleggen en de wachtbuis voorzien is worden er geen extra kosten aangerekend.

Kan je mij via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijk ik alles voor je na.

Mvg, Koen

Reageer