Korting op factuur plots verdwenen.

  • 16 December 2014
  • 22 reacties
  • 430 Bekeken

Badge
Dit weekend logde ik in op My Proximus.


Daar zag ik dat er nieuwe factuur klaar lag.


Met een bedrag van 47 euro. Omdat ik normaal iets van 95 euro betaal, opende ik het pdf bestand.


Yes, daar stond een mooie promotie van 48 euro.


2 keer 15 en nog 2 kortingen van samen 18 euro.


Super! Een spontane korting. De 2de keer in 22 jaar.


Toen ik daarnet terug inlogde om de factuur te betalen, was de factuur plots 95 euro geworden.


Weg de korting!


Hoe kan dit zomaar?


Helaas het eerste pdf bestand niet opgeslagen...

22 reacties

Normaal is het alleen de definitieve factuur die rekening houdt met promoties en kortingen.


De online facturen die er voordien te raadplegen zijn houden daar geen rekeningen mee maar je kan altijd een privé bericht sturen om meer uitleg als je denkt dat er toch iets niet klopt of bellen naar de klantendienst 0800 22 800


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Badge
Dit was de opgemaakte factuur in zowel pdf als exell bestand.


Met gestructureerde mededeling om te betalen en alle details.


Ik weet dat je op je account al bedragen zonder de abonnementen en kortingen op voorhand kunt zien.


Maar dit was wel degelijk een opgemaakte factuur.


Er stond een korting op van 15 euro voor internet, 15 euro korting voor telefoon en 2 keer 9 euro voor nog iets maar weet niet meer precies waarvoor.


Wat als ik dat onmiddellijk had betaald?


Zal een privé bericht sturen want dit vind ik er toch wel over.


Badge
Weet iemand als en zo ja, hoe, je een eerder geopende pdf bestand (niet opgeslagen, helaas) kunt terughalen?


Ergens in tijdelijke bestanden of zo?
privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Badge
Heb ik intussen gedaan.
Beste De terug tevreden clan,
Ik kijk het na en laat u zeker iets weten.
Met vriendelijke groeten,
Davy
Badge
Net antwoord gehad.


En wat ik zeg klopt.


48 € korting terug van mijn factuur verwijderd wegens foutief.


Supertof!!




Dat is heel spijtig. Bij mij juist hetzelfde. Korting ook plots verdwenen. Ik heb wel de factuur met korting eerder afgedrukt. Ik vind het absoluut niet eerlijk dat men eerst korting geeft en dat daarna de korting wordt afgenomen ZONDER TE VERWITTIGEN. Ben reeds 40 jaar Belgacom klant en vind ook dat trouwe klanten ook eens beloond mogen worden en niet enkel de "nieuwe" klanten. Dus nu heb ik 2 verschillende facturen afgedrukt voor éénzelfde maand. Korting geven en daarna ze afnemen zonder enig bericht, dat kan niet.
Badge
Zelfs mét bericht vind ik dit niet kunnen.


Alsof men in een winkel naar de kassa stapt met een afgeprijsd artikel en eens aan de kassa, ah nee,


sorry, verkeerd geprijsd. Daar zou je de korting absoluut krijgen.


Was ik toevallig niet op mijn account geweest had ik nooit van die korting geweten.


Maar ik was er nu wel dus zou die korting dan toch moeten gegeven worden, vind ik.
Je hebt meer dan gelijk. Had ik dit forum niet geraadpleegd dan had ik zelfs niet gezien dat de korting werd afgenomen en er een andere factuur was. Ik verwacht nieuws van "de medewerkers " Proximus hieromtrent Zoniet zal ik Testaankoop hiervan op de hoogte moeten brengen en hun mening vragen over deze gang van zaken en oplossing. Verwacht snel antwoord van Proximus.
Badge
Dit was alvast het antwoord die ik kreeg:




Er was op 12/12/14 een factuur 643434713 opgemaakt van 47,81EUR



Op 13/12/14 heeft men dan de volledige factuur in mindering gebracht via een creditnota van 47,81EUR(wegens foutief).



De factuur 643461289 van 15/12/14 voor een bedrag van 94,26EUR is de juiste.



Alvast onze excuses voor het ongemak.



Met vriendelijke groeten,

Joel


Ik heb geen creditnota ontvangen en ook niet op de hoogte gebracht geweest van 'wat men een vergissing' noemt.


Eerst een korting krijgen en dan ze plotseling wegnemen is niet correct. Dit is niet wettelijk in orde en zeker niet de juiste manier van zaken doen. Je geeft niemand een cadeau om het later dan vlug terug af te pakken . Excuses zijn niet een oplossing hiervoor. Klanten - zeker trouwe klanten - worden niet zo behandeld.
Mss via de ombudsman van Telecom deze zaak aanklagen.
Badge
Die creditnota is enkel in hùn boekhouding.


Want ik ook niks ontvangen.


Gewoon vlug de ene factuur weggenomen en vervangen door een ander in de hoop dat we die vorige niet gezien hebben.


Zal me hier toch verder over informeren.


Het is niet dat ze iets zijn vergeten aan te rekenen, hé.


Stond duidelijk promotie op.
Badge
Ik zal me inderdaad eens richten tot de ombudsman.


Het feit dat ze de factuur gewoon uit mijn account gewist hebben om door


een ander te vervangen is volgens mij een teken dat ze die korting anders


zouden moeten geven.


Gewoon gehoopt dat zo weinig mogelijk mensen die 'verkeerde' factuur hebben gezien.
Dag allemaal,
Ik heb bijkomende info gevraagd aan de bevoegde dienst.
Zodra ik meer weet breng ik jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groeten,
Heidi
Badge
Bedankt, Heidi.


Hopelijk komt het in orde.


Niet te vlug opgeven en de moed er in houden ;-)
Badge
En intussen nog even wachten....
Hallo
allemaal,
Door een
tijdelijk technisch probleem waren er enkele uren foute facturen zichtbaar (enkel)
in de online facturatie.
Alles werd
tijdig gecorrigeerd voordat de definitieve facturatie opgemaakt werd.
Onze
excuses voor het ongemak.
Met
vriendelijke groeten,
Jos
Dat is toch heel verwarrend zelf al zijn er geen technische problemen, je kan eigenlijk nooit afgaan op de tijdelijke online factuur en is het pas de definitieve die telt!
Badge
Tijdelijk?


Alle gegevens stonden er op om te kunnen betalen.


Wat als ik die meteen had betaald?


Ik vind toch dat een tegemoetkoming wel op zijn plaats zou zijn.


Al was het om het vertrouwen terug te winnen?


PS. Onlangs was er op Amazon ook een technisch probleem waardoor tal van


mensen artikelen hebben kunnen kopen voor 1 cent.


Denk niet dat er daar een 'correcte' factuur zal volgen.






Reageer